Wonderen van Jezus

Om te kunnen posten in dit forum is lidmaatschap van een gebruikersgroep (leden Religie-fora) nodig.
Klik hier voor meer info en het aanvragen van postrecht

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

naamloos
Generaal
Generaal

Re: Wonderen van Jezus

Berichtdoor naamloos » 07 sep 2014 07:59

En wonderen heeft niets met het geloofsfundament te maken, zoals prctje zegt.
En moh en faramir zeiden ook al zoiets, dat zijn eigen leugenachtige conclusies.
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

Faramir

Berichtdoor Faramir » 07 sep 2014 08:17

naamloos schreef:Ik geloof dat God ook vandaag nog wonderen doet, nee ikweet dat.
Echter houdt dat niet in dat ik denk dat God altijd alle zieken geneest na gebed en handoplegging.
Ik zou van al sceptici wel eens willen weten wat zij met 1 Kor.12 doen, gewoon overslaan?

Nee hoor. Bovenstaande geloof ik namelijk ook. God doet vandaag de dag nog wonderen. Hij heeft enkel niets te maken met de voorgangers - goochelaars die mensen voor het lapje houden.

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 07 sep 2014 08:23

Pcrtje, wist niet dat je er ervaring mee had. Ik kom uit de kerk van Jan Zijlstra, een dochtergemeente in Utrecht heb ik een tijd bij gezeten. Er zijn daar wel mensen genezen van terminale ziektes en dat gebeurt nog steeds. Niet altijd helaas, maar het gebeurt wel. Mijn tante had een hersentumor en ik gooide d'r naam in de gebedsmand daar en de volgende dag belde ze m'n moeder op uit Australie, ze herkende haar kleinkinderen niet eens meer en ze was direct genezen. De vader van m'n ex had kanker, toen was Rolf Hendriks daar al voorganger. We gingen bidden voor 'm met de kerk. Alles was wit op de foto, z'n hele longen en een week of twee weken later ging ie terug voor een foto, na het gebed en die doktoren zeiden tegen z'n moeder: Uw God heeft een wonder gedaan. Alles was weg. Later kreeg ie ergens anders kanker, omdat ie occulte pushpins had en stierf ie alsnog. Ik was de enige die nog bad dat ie weer zou genezen, maar hij wilde gewoon naar de hemel. Hij was het hier echt zat. Het was zijn tijd. Doet voor mij niks vanaf dat het daarvoor een wonder was. Een andere vrouw in die kerk in Utrecht had kanker, ze had kleine kinderen. M'n ex bad voor haar en de gemeente bad op afstand. Dat hele bed begon te shaken en ze was gewoon instant genezen. Zus van m'n ex is recent van kanker genezen. Die werkte alweer binnen 6 maanden, was opgegeven. Ik heb teveel wonderen gezien. Een vrouw die de gemeente zo af en toe bezocht en de letters van de vlaggen aan de muur niet kon lezen zag ze ineens. Ze was genezen van staar.
In Amerika zitten gewoon ook oplichters die expres gaan oplichten voor het geld, heb ik weleens een filmpje van gezien.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 07 sep 2014 08:35

naamloos schreef:En wonderen heeft niets met het geloofsfundament te maken, zoals prctje zegt.
En moh en faramir zeiden ook al zoiets, dat zijn eigen leugenachtige conclusies.

Kan wel, indien Gij Mij niet gelooft om Mijn Woorden, gelooft om de wonderen. Indien gijlieden geen tekenen en wonderen ziet zult gij geenszins geloven, zei Hij tegen die ene man en genas zijn zoon die op sterven lag en hij bekeerde zich en z'n hele huis. Zie niet in wat er verkeerd aan is dat sommigen dat nodig hebben. Zonder wonderen was ik niet bekeerd. De Bijbel vind ik geen bewijs als je niet gelooft dat God bestaat. M'n ex die nu een genezingsbediening heeft zei: Ik lees hier allemaal mooie dingen in deze Bijbel. Die moet ik zien en anders geloof ik niet in God.
Zach91

naamloos
Generaal
Generaal

Berichtdoor naamloos » 07 sep 2014 08:38

Faramir schreef:Nee hoor. Bovenstaande geloof ik namelijk ook. God doet vandaag de dag nog wonderen. Hij heeft enkel niets te maken met de voorgangers - goochelaars die mensen voor het lapje houden.
Dat er neppers bijzitten heeft niemand ontkent.
Maar pas op dat je het kaf niet met het koren weggooit.
En ik vind het een kwalijke zaak mensen af te schrijven die eerder 1 of meer fouten hebben gemaakt.

Zo kun je David (in een andere situatie) ook wel afschrijven na zijn stunt met Bathseba.
En i.p.v. dat hij toegaf dat ie fout was geweest, zorgde hij ervoor dat Uria dood ging.
Pas toen hij met z'n neus op de feiten werd gedrukt door de profeet, gaf ie toe.
Als je consequent bent in je oordelen heeft ie voorgoed afgedaan.
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

naamloos
Generaal
Generaal

Berichtdoor naamloos » 07 sep 2014 08:40

Boerin schreef:Kan wel, indien Gij Mij niet gelooft om Mijn Woorden, gelooft om de wonderen. Indien gijlieden geen tekenen en wonderen ziet zult gij geenszins geloven, zei Hij tegen die ene man en genas zijn zoon die op sterven lag en hij bekeerde zich en z'n hele huis. Zie niet in wat er verkeerd aan is dat sommigen dat nodig hebben. Zonder wonderen was ik niet bekeerd. De Bijbel vind ik geen bewijs als je niet gelooft dat God bestaat. M'n ex die nu een genezingsbediening heeft zei: Ik lees hier allemaal mooie dingen in deze Bijbel. Die moet ik zien en anders geloof ik niet in God.
Ja het kan idd helpen om te overtuigen, echter het fundament is Christus zelf.

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 07 sep 2014 08:44

Pcrtje schreef:Zolang er geen geamputeerde benen aangroeien is God:
  1. Niet almachtig,
  2. óf niet algoed,
  3. óf bestaat die God gewoon niet.
Dat laatste lijkt mij het meest waarschijnlijk. De echte God van het christendom is een andere God dan het charismatische post-Protestantisme.

Mijn volk gaat verloren omdat het geen kennis heeft.

Of Zijn Lichaam werkt nog niet optimaal. Dan is het ook lastig werken.
Een meisje op credible was naar Guillermo Maldonado gegaan en zag een man die naast haar in de bus zat waar twee vingers ineens aangroeiden. Dat is echt jammer dat ze dat niet gefilmd heeft.
Dat gebeurde bij Smith Wigglesworth, aangroeien van benen.
Zach91

Pcrtje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Pcrtje » 07 sep 2014 08:46

Anoniem_89 schreef:Over de wetenschap kunnen we ook nog wel een berg kritiek leveren.

Zo heeft never nooit iemand geklaagd over dat het steeds warmer wordt op aarde.
Opeens bedenken de poppetjes in een geheime vergadering dat ze mensen angst moeten aanjagen om ze zo onder de duim te krijgen; Laten we zeggen dat de aarde opwarmt.
Tja, hiervoor zijn zat argumenten, bewijzen, whatever voor aan te voeren. Voor gebedsgenezingen niet.
"Een libelle zweeft over het water..."

naamloos
Generaal
Generaal

Berichtdoor naamloos » 07 sep 2014 08:48

God is wel almachtig, maar hij doet niet alles wat hij kan. We even een verschil hè!

Pcrtje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Pcrtje » 07 sep 2014 09:07

Boerin schreef:Een meisje op credible was naar Guillermo Maldonado gegaan en zag een man die naast haar in de bus zat waar twee vingers ineens aangroeiden. Dat is echt jammer dat ze dat niet gefilmd heeft.
Exact. Op het moment suprême is er plots geen camera.

Pcrtje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Pcrtje » 07 sep 2014 09:07

Boerin schreef:De Bijbel vind ik geen bewijs als je niet gelooft dat God bestaat. M'n ex die nu een genezingsbediening heeft zei: Ik lees hier allemaal mooie dingen in deze Bijbel. Die moet ik zien en anders geloof ik niet in God.
Dat is een ontzettend gevaarlijk standpunt. Maar dat heb ik al proberen uit te leggen.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 07 sep 2014 10:45

Zeker staan er mooie dingen in de bijbel Boerin, zoals dit:

'En men zal niet zeggen: Zie hier of zie daar, want, zie, het Koninkrijk van God is binnen in u.' (Luk 17,21)

Maar daar zal je ex wel overheen gelezen hebben. :mrgreen:

Evangelische christenen lezen zelden tot nooit in de bijbel, want anders zou hun geloof geen stand houden.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 07 sep 2014 10:51

naamloos schreef:Paulus genas ook niet elke zieke, hij zegt ergens dat hij een broeder ziek heeft achtergelaten.

Bij jullie is het net andersom: een geneest er van een schouderpijn en de terminale zieken gaan stuk voor stuk dood. Verder wekte Paulus iemand uit de dood op en had hij kennis van de geschriften. Hoe kan je jullie amateuristisch geklooi vergelijken met een geroepen apostel?

naamloos
Generaal
Generaal

Berichtdoor naamloos » 07 sep 2014 11:01

mohamed schreef:Bij jullie is het net andersom: een geneest er van een schouderpijn en de terminale zieken gaan stuk voor stuk dood. Verder was Paulus een apostel en ook hij had enorme kennis van de geschriften. Hoe kan je jullie amateuristisch geklooi vergelijken met een geroepen apostel?
Voor de zoveelste keer, lees 1 Kor. 12. Paulus heeft het tegen heel gewone mensen die gaven van de Geest krijgen.
De Geest geeft die aan wie hij wil en wanneer hij wil.
En als de Geest door heel gewone mensen heenwerkt, en jij dat geklooi durft noemen.... Blij dat dat niet voor mijn rekening komt.
mohamed schreef:Evangelische christenen lezen zelden tot nooit in de bijbel, want anders zou hun geloof geen stand houden.
whahahaha, ben je helderziend? Dus je geloofd ook in het bovennatuurlijke?

Ik ken de bijbel best goed, al zeg ik het zelf. En mijn geloof lijdt er niet onder hoor!

mohamed

Berichtdoor mohamed » 07 sep 2014 11:18

naamloos schreef:En als de Geest door heel gewone mensen heenwerkt, en jij dat geklooi durft noemen.... Blij dat dat niet voor mijn rekening komt.

Ach je bent een van die christenen die voor de ramen van de hel staat en zegt: 'blij dat ik een heilig boontje was.' Voor zulke mensen stookt satan het vuur extra heet, wist je dat niet? Enne de Geest laat zich niet bedroeven door de waarheid. Wat jullie doen is niet van de Geest, daar steek ik mijn beide handen voor in het eeuwige vuur.

Terug naar “[Religie] - Algemeen”