jaapo schreef:@rotterdam suggereert, dat die verhalen over plofkippen verzonnen, c.q. gelogen zijn.
Op zijn minst zwaar overdreven en flink aangedikt. Wakker dier is volgens mij een bedenkelijke organisatie die voor niets zal terugdeinzen (inclusief list en bedrog) om haar ideologie door andermans strot te rammen.
Ik kan je verzekeren, dat dat niet het geval is.
Jij zit in het bestuur van Wakker Dier? Of hebt een hoge functie op het ministerie van Landbouw? Waar ben jij professioneel/vrijwillig mee bezig dat jouw verzekering waarde heeft?
Of de manier van actie voeren geheel kosher is, is weer een ander verhaal. Hier gaat het erover, dat het merkwaardig is, dat zovele christenen, zowel bij producenten als bij consumenten zich zo weinig bezighouden met milieuvraagstukken en dierenwelzijn, beide immers gerelateerd aan de bijbelse opdracht tot goed rentmeesterschap van de aarde. Er zijn ook vele christenen die zich daarmee juist wel intensief bezighouden. Ook hierover verdeeldheid dus, zoals de kerken ook heilloos verdeeld zijn. Ik ben opgegroeid in de agrarische sector met een hoog percentage christelijke boeren en burgers. Ik weet dus, waar ik het over heb. Er zijn er onder de bijbel-supermarkt-shoppers die teksten hierover gemakshalve maar overslaan, maar op andere terreinen allerlei teksten direct paraat hebben, om anderen te kapittelen. Die breuklijn loopt dwars door alle kerken heen, van licht tot zwaar, van rooms tot reformatorisch.
Zo weinig? Wat is weinig en wie bepaalt dat en hoe kan je dat afmeten?
Ik ben opgegroeid met de fiets inclusief dagelijks woon/werk verkeer. Toch kan ik niet meepraten over de Tour de France. In mijn schoonfamilie zijn christelijke vee-boeren en ik hoor wel eens wat, dat maakt mij echter nog geen autoriteit op dit gebied.