Boerin schreef:https://www.youtube.com/watch?v=Lj4WtEfNADg
Een zich zelf verrijkende oplichter lijkt me nou niet zo'n heel goed voorbeeld om een punt te maken.
Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
Boerin schreef:https://www.youtube.com/watch?v=Lj4WtEfNADg
Anoniem_89 schreef:net als de katholieke kerk of is dat een ander verhaal?![]()
Iedere kerk stappen mensen uit omdat ze het er niet mee eens zijn of teleurgesteld.
Anoniem_89 schreef:net als de katholieke kerk of is dat een ander verhaal?![]()
Faramir schreef:Spuit 11 reageert ook nog een keer met iets vergelijkbaars waar Naamloos ook mee kwam en waar ik bevestigend op reageerde. Ja liever laat dan nooit hé, zul jij nooit hebben denk ik?
Anoniem_89 schreef:Iedere kerk stappen mensen uit omdat ze het er niet mee eens zijn of teleurgesteld.
Faramir schreef:Klopt, maar in evangelicale gemeenschappen schijnt het vaker voor te komen, alleen rust daar een taboe op.
http://www.bol.com/nl/p/ooit-evangelisc ... 006500120/
mohamed schreef:Wat ben je enorm drammerig voor iemand die zo zeker is van zijn gelijk, Naamloos.
naamloos schreef:Bij gebrek aan steekhoudend argumenten ga je nu maar op de persoon spelen?
Grote knul hoor, RESPECT!!!
mohamed schreef:Ik zou het filmen en ontzettend voorpret hebben bij de gedachte aan wraak op alle sceptici die mij smalend voor gek versleten.
mohamed schreef:Maar nee, geen evangelische christen die dat doet, daartoe verlagen ze zich niet. Liever gaan ze met ons verhit de discussie aan.
Er wordt wel geregeld melding gemaakt van wonderen in de kranten en andere media.mohamed schreef:Nou kan je wel roepen dat ik geen steekhoudende argumenten heb, maar een ieder die dit topic doorleest zal niet alleen het tegendeel zien, maar tevens dat ze zelfs bevestigd zijn door anderen.
Geen krant die melding maakt van de claims die je doet, dat alleen al maakt jouw visie op hedendaagse wonderen erg onaannemelijk. Als ik een evangelische christen was zou ik de komende tijd mijn telefoon meenemen. Dat is niet alleen handig voor als je gebeld wordt, maar ook als er zich een wonder voordoet. Ik zou het filmen en ontzettend voorpret hebben bij de gedachte aan wraak op alle sceptici die mij smalend voor gek versleten. Het filmpje zou ongeedit youtube opgaan maar niet zonder een kort inleidend praatje in de camera aan alle sceptici. Ik zou zeggen:
'Wat hebben jullie gelachen om mijn beweringen online, de stront die ik onterecht over me heen kreeg. Nu is het mijn tijd om te lachen, zo meteen zien jullie respectievelijk drie wonderen identiek aan die van de apostelen. Eerst wordt een zieke na handoplegging genezen, daarna zien we iemand een fles Spiritus leegdrinken zonder dat het hem schaadt en even later wordt een ander uit de dood opgewekt.' Dan zou ik met triomfantelijke blik even stilletjes in de camera kijken en enigszins theatraal lachen. Vervolgens de filmpjes tonen en dat laten zien op alle fora waar ik belasterd was.
Maar nee, geen evangelische christen die dat doet, daartoe verlagen ze zich niet. Liever gaan ze met ons verhit de discussie aan.
naamloos schreef:[En al zouden mensen die wonderen filmen, dan zou jij en je kornuiten ze toch als nep bestempelen.
Katlheen schreef:Daarnaast ben ik altijd benieuwd naar de mensen die ineens konden lopen vanuit de rolstoel. Een paar dagen later zaten ze er net zo hard weer in.
Katlheen schreef:Van dichtbij meegemaakt: evangelische vriend nam mij de maat dat ik nog rookte, hij was die ochtend genezen door handoplegging en gebed in de evangelische gemeente. (het gesprek nam een wat minder leuke wending toen er nog meer veroordelingen kwamen aan het adres van mijn geloofsleven en alles en iedereen die niet charismatisch was). Bottom line was, dat meneer na 3 dagen alweer aan het roken was. Nu vele jaren later ben ik gestopt met roken op karakter en eigen ruggengraat, en is hij druk op weg om zich letterlijk dood te roken. Er is vast geen "niet goed, geld terug" clausule opgenomen bij zijn "gebedsgenezing"....
Dus helaas, ik ben uitermate sceptisch wanneer er gedweept wordt over allerlei wonderen en tongentaal.
Jawel, een andere categorie, maar daarom hoeft dat heel nie minder te zijn.Katlheen schreef:Maar fysieke klachten die veroorzaakt worden door iets wat tussen je oren zit, is van een heel andere categorie dan laten we zeggen iemand die een acuut blinde darm ontsteking heeft.
En nogmaals, ik zeg niet dat wonderen niet meer zouden bestaan, maar allerlei claims neem ik met een korrel zout. Er zit veel kaf onder het koren zullen we maar zeggen.
Terug naar “[Religie] - Algemeen”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten