Wonderen van Jezus

Om te kunnen posten in dit forum is lidmaatschap van een gebruikersgroep (leden Religie-fora) nodig.
Klik hier voor meer info en het aanvragen van postrecht

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Faramir

Re: Wonderen van Jezus

Berichtdoor Faramir » 05 sep 2014 17:37

Boerin schreef:https://www.youtube.com/watch?v=Lj4WtEfNADg

Een zich zelf verrijkende oplichter lijkt me nou niet zo'n heel goed voorbeeld om een punt te maken.

Faramir

Berichtdoor Faramir » 05 sep 2014 18:15

Anoniem_89 schreef:net als de katholieke kerk of is dat een ander verhaal? ](*,)

Spuit 11 reageert ook nog een keer met iets vergelijkbaars waar Naamloos ook mee kwam en waar ik bevestigend op reageerde.
Iedere kerk stappen mensen uit omdat ze het er niet mee eens zijn of teleurgesteld.

Klopt, maar in evangelicale gemeenschappen schijnt het vaker voor te komen, alleen rust daar een taboe op.

http://www.bol.com/nl/p/ooit-evangelisc ... 006500120/

Anoniem_89

Berichtdoor Anoniem_89 » 05 sep 2014 18:18

Anoniem_89 schreef:net als de katholieke kerk of is dat een ander verhaal? ](*,)

Faramir schreef:Spuit 11 reageert ook nog een keer met iets vergelijkbaars waar Naamloos ook mee kwam en waar ik bevestigend op reageerde. Ja liever laat dan nooit hé, zul jij nooit hebben denk ik?

Anoniem_89 schreef:Iedere kerk stappen mensen uit omdat ze het er niet mee eens zijn of teleurgesteld.

Faramir schreef:Klopt, maar in evangelicale gemeenschappen schijnt het vaker voor te komen, alleen rust daar een taboe op.

http://www.bol.com/nl/p/ooit-evangelisc ... 006500120/

Dat boek heb ik ook, nog maar eens doorlezen ;)

Daar rust heus geen taboe op.
Ik geef zelf toe dat mensen teleurgesteld worden.
Ik kan ook wel toegeven dat mensen zichzelf daar graag op een voetstuk plaatsen.

Wat hier taboe aan is begrijp ik niet?
Zal de laatste zijn om dat allemaal te ontkennen.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 06 sep 2014 01:51

mohamed schreef:Wat ben je enorm drammerig voor iemand die zo zeker is van zijn gelijk, Naamloos.

naamloos schreef:Bij gebrek aan steekhoudend argumenten ga je nu maar op de persoon spelen?
Grote knul hoor, RESPECT!!!

Nou kan je wel roepen dat ik geen steekhoudende argumenten heb, maar een ieder die dit topic doorleest zal niet alleen het tegendeel zien, maar tevens dat ze zelfs bevestigd zijn door anderen.

Geen krant die melding maakt van de claims die je doet, dat alleen al maakt jouw visie op hedendaagse wonderen erg onaannemelijk. Als ik een evangelische christen was zou ik de komende tijd mijn telefoon meenemen. Dat is niet alleen handig voor als je gebeld wordt, maar ook als er zich een wonder voordoet. Ik zou het filmen en ontzettend voorpret hebben bij de gedachte aan wraak op alle sceptici die mij smalend voor gek versleten. Het filmpje zou ongeedit youtube opgaan maar niet zonder een kort inleidend praatje in de camera aan alle sceptici. Ik zou zeggen:

'Wat hebben jullie gelachen om mijn beweringen online, de stront die ik onterecht over me heen kreeg. Nu is het mijn tijd om te lachen, zo meteen zien jullie respectievelijk drie wonderen identiek aan die van de apostelen. Eerst wordt een zieke na handoplegging genezen, daarna zien we iemand een fles Spiritus leegdrinken zonder dat het hem schaadt en even later wordt een ander uit de dood opgewekt.' Dan zou ik met triomfantelijke blik even stilletjes in de camera kijken en enigszins theatraal lachen. Vervolgens de filmpjes tonen en dat laten zien op alle fora waar ik belasterd was.

Maar nee, geen evangelische christen die dat doet, daartoe verlagen ze zich niet. Liever gaan ze met ons verhit de discussie aan. :roll:

Anoniem_89

Berichtdoor Anoniem_89 » 06 sep 2014 08:24

mohamed schreef:Ik zou het filmen en ontzettend voorpret hebben bij de gedachte aan wraak op alle sceptici die mij smalend voor gek versleten.

Dat jij het anders ziet maakt je nog niet dat ik je voor gek aan zie.
Ik zie je gewoon als broeder in het geloof :)

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 06 sep 2014 08:34

Vorig jaar stond er nog in de krant dat er een dooie was opgewekt in Engeland, maar dat was niet goed genoeg, want hij was niet 3 dagen dood. Dan niet. Net een man uit 'z'n rolstoel gekomen bij opwekking, ja nou dat zal wel niet zo zijn. Al die lui posten hun films op youtube, Thorben Sondergaard en al die Nederlanders die nu de straat opgaan. Dat zijn oplichters. Dag hoor.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

Faramir

Berichtdoor Faramir » 06 sep 2014 08:47

mohamed schreef:Maar nee, geen evangelische christen die dat doet, daartoe verlagen ze zich niet. Liever gaan ze met ons verhit de discussie aan. :roll:

De niet genezen blinden in Birma is wel een mooie casus. Hier een van vele delen: http://goedgelovig.wordpress.com/2010/1 ... -in-birma/

Critici werden voor van alles en nog wat uitgemaakt. Hebben geld ingezameld om het te controleren en er bleek niets van te kloppen.

naamloos
Generaal
Generaal

Berichtdoor naamloos » 06 sep 2014 09:45

mohamed schreef:Nou kan je wel roepen dat ik geen steekhoudende argumenten heb, maar een ieder die dit topic doorleest zal niet alleen het tegendeel zien, maar tevens dat ze zelfs bevestigd zijn door anderen.

Geen krant die melding maakt van de claims die je doet, dat alleen al maakt jouw visie op hedendaagse wonderen erg onaannemelijk. Als ik een evangelische christen was zou ik de komende tijd mijn telefoon meenemen. Dat is niet alleen handig voor als je gebeld wordt, maar ook als er zich een wonder voordoet. Ik zou het filmen en ontzettend voorpret hebben bij de gedachte aan wraak op alle sceptici die mij smalend voor gek versleten. Het filmpje zou ongeedit youtube opgaan maar niet zonder een kort inleidend praatje in de camera aan alle sceptici. Ik zou zeggen:

'Wat hebben jullie gelachen om mijn beweringen online, de stront die ik onterecht over me heen kreeg. Nu is het mijn tijd om te lachen, zo meteen zien jullie respectievelijk drie wonderen identiek aan die van de apostelen. Eerst wordt een zieke na handoplegging genezen, daarna zien we iemand een fles Spiritus leegdrinken zonder dat het hem schaadt en even later wordt een ander uit de dood opgewekt.' Dan zou ik met triomfantelijke blik even stilletjes in de camera kijken en enigszins theatraal lachen. Vervolgens de filmpjes tonen en dat laten zien op alle fora waar ik belasterd was.

Maar nee, geen evangelische christen die dat doet, daartoe verlagen ze zich niet. Liever gaan ze met ons verhit de discussie aan. :roll:
Er wordt wel geregeld melding gemaakt van wonderen in de kranten en andere media.
Wel eens van Janneke Vlot gehoord, en laatst die mevrouw op family7 ( dat heeft ook andere media gehaald).
Die opwekking uit de dood waar die gergem ds. het over had heeft ook in heel wat kranten gestaan.
Maar al wat jij niet ziet en leest bestaat natuurlijk gewoon niet, zo simpel is dat.
En al zouden mensen die wonderen filmen, dan zou jij en je kornuiten ze toch als nep bestempelen.

En ik ben er vrij zeker van dat de Geest mensen niet ingeeft om een fles spiritus leeg te drinken voor jouw plezier.
En ga jij maar lekker lachen, mensen die genezen zijn na handoplegging en gebed lachen ook, alleen niet in ongeloof.

De Geest geeft zijn gaven, ook die van genezing 1 Kor. 12, aan wie hij wil en wanneer hij wil. (Dat zijn gaven voor gelovigen, niet voor zichzelf, maar ten gunste van anderen)
Als hij iemand een woord van kennis en geloof geeft voor een bepaalde zaak, bijv. genees die man door handoplegging, dan gebeurt het ook als diegene gehoorzaamt.
De fout van veel mensen is m.i. dat ze mensen willen genezen zonder dat de Geest ze daartoe aanspoort.
Natuurlijk mag iedereen voor iedereen bidden, maar dat is weer iets anders.
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 06 sep 2014 09:52

naamloos schreef:[En al zouden mensen die wonderen filmen, dan zou jij en je kornuiten ze toch als nep bestempelen.

Als er gegevens van het ziekenhuis bijzitten en de arts heeft gezegd dat uw God een wonder heeft gedaan of dat hij dit niet kan verklaren dan zeggen ze alsnog: Ja dit is onverklaarbaar, maar geen bewijs dat God het heeft gedaan. En met die man van opwekking, waarvan z'n hele familie nu in de kerk komt, een ongelovige in een rolstoel, dat stond op FOK en dan krijg je het hoor: ja hij was vast niet echt ziek. Hij was gewoon te lui en bleef lekker in z'n rolstoel zitten.
Zach91

Katlheen
Majoor
Majoor

Berichtdoor Katlheen » 06 sep 2014 09:55

Over wonderen wil ik me niet uitlaten, dat is lastig te zeggen. Het heeft denk ik ook met de geloofsopvatting van iemand te maken. De een vind het een wonder, de ander vindt het gewoon de uitwerking van een medische behandeling. Ik geloof dat God ook vandaag de dag nog steeds als Schepper aanwezig is in deze wereld. Wat Hij precies allemaal doet, daar kan en hoef ik me als sterveling niet druk om te maken.
Maar, de opmerkingen over nep wonderen kan ik me goed voorstellen. Vaak zijn het "genezingen" van mensen bij wie een en ander eigenlijk tussen de oren zit, dus makkelijk te realiseren via de nodige groepshysterie. Daarnaast ben ik altijd benieuwd naar de mensen die ineens konden lopen vanuit de rolstoel. Een paar dagen later zaten ze er net zo hard weer in. Dus claims over wonderen neem ik ook helaas met een korreltje zout.
Van dichtbij meegemaakt: evangelische vriend nam mij de maat dat ik nog rookte, hij was die ochtend genezen door handoplegging en gebed in de evangelische gemeente. (het gesprek nam een wat minder leuke wending toen er nog meer veroordelingen kwamen aan het adres van mijn geloofsleven en alles en iedereen die niet charismatisch was). Bottom line was, dat meneer na 3 dagen alweer aan het roken was. Nu vele jaren later ben ik gestopt met roken op karakter en eigen ruggengraat, en is hij druk op weg om zich letterlijk dood te roken. Er is vast geen "niet goed, geld terug" clausule opgenomen bij zijn "gebedsgenezing"....

Dus helaas, ik ben uitermate sceptisch wanneer er gedweept wordt over allerlei wonderen en tongentaal.
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 06 sep 2014 10:00

Katlheen schreef:Daarnaast ben ik altijd benieuwd naar de mensen die ineens konden lopen vanuit de rolstoel. Een paar dagen later zaten ze er net zo hard weer in.

Hij is er nog steeds uit, maarja, hij was vast niet echt ziek.
http://www.cip.nl/artikel/42656/Simon-s ... t-rolstoel
http://www.cip.nl/artikel/43047/Hoe-is- ... -Ekkelboom
Zach91

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 06 sep 2014 10:07

Katlheen schreef:Van dichtbij meegemaakt: evangelische vriend nam mij de maat dat ik nog rookte, hij was die ochtend genezen door handoplegging en gebed in de evangelische gemeente. (het gesprek nam een wat minder leuke wending toen er nog meer veroordelingen kwamen aan het adres van mijn geloofsleven en alles en iedereen die niet charismatisch was). Bottom line was, dat meneer na 3 dagen alweer aan het roken was. Nu vele jaren later ben ik gestopt met roken op karakter en eigen ruggengraat, en is hij druk op weg om zich letterlijk dood te roken. Er is vast geen "niet goed, geld terug" clausule opgenomen bij zijn "gebedsgenezing"....

Dus helaas, ik ben uitermate sceptisch wanneer er gedweept wordt over allerlei wonderen en tongentaal.

Gebed is niet dat je zelf geen enkele verantwoordelijkheid hebt en de voorganger ff voor je kunt laten bidden en als het niet lukt was het zijn schuld of van die stomme kerk. Dat werkt met ongelovigen, dat er weinig voor nodig is en ze worden genezen, maar van gelovigen wordt wat meer verwacht. Ik ging voor gebed toen ik de WIA inmoest voor m'n schouder. Werkte wel, maar ik voelde pijn en zei: Het is niet gelukt. Hoppa lekker ongeloof spreken en het was weer net zo slecht als het was. De schuld van degene die bad? Lekker simpel. Ik heb meer dan een jaar Bijbelteksten voor uren gememoriseerd en uitgesproken, ik ben genezen door de striemen van Jezus, totdat ik het echt geloofde en toen een ander toen handen op me legde was het acuut weg. De bedrijfsarts zei: Ja ja, nou komt u maar weer terug als het weer slecht gaat. Dat is nu een jaar of 10 geleden. En dan krijg je inderdaad van die lui die zeggen: het zat tussen je oren. Waarom post ik hier eigenlijk nog? Ik had me voorgenomen het nooit meer te doen.
Zach91

naamloos
Generaal
Generaal

Berichtdoor naamloos » 06 sep 2014 10:10

En die vrouw die Parkinson had loopt ook al ruim anderhalf jaar vrolijk rond.
De dokter heeft verklaard: medisch onverklaarbare genezing na handoplegging en gebed.

En genezing van iets wat tussen je oren zit is niks minder dan lichamelijke genezing, de mens bestaat niet alleen uit een lichaam.
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

Katlheen
Majoor
Majoor

Berichtdoor Katlheen » 06 sep 2014 10:18

Maar fysieke klachten die veroorzaakt worden door iets wat tussen je oren zit, is van een heel andere categorie dan laten we zeggen iemand die een acuut blinde darm ontsteking heeft.

En nogmaals, ik zeg niet dat wonderen niet meer zouden bestaan, maar allerlei claims neem ik met een korrel zout. Er zit veel kaf onder het koren zullen we maar zeggen.
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

naamloos
Generaal
Generaal

Berichtdoor naamloos » 06 sep 2014 10:29

Katlheen schreef:Maar fysieke klachten die veroorzaakt worden door iets wat tussen je oren zit, is van een heel andere categorie dan laten we zeggen iemand die een acuut blinde darm ontsteking heeft.

En nogmaals, ik zeg niet dat wonderen niet meer zouden bestaan, maar allerlei claims neem ik met een korrel zout. Er zit veel kaf onder het koren zullen we maar zeggen.
Jawel, een andere categorie, maar daarom hoeft dat heel nie minder te zijn.

Het kaf mag weg, maar het koren blijft. Ook al geloven veel mensen het niet.

Terug naar “[Religie] - Algemeen”