Scheiding van kerk en staat?

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Spreeuw
Generaal
Generaal

Re: Scheiding van kerk en staat?

Berichtdoor Spreeuw » 30 aug 2014 19:14

@rotterdam

Als ze zich niet bekeren, dan wacht hun sowieso de doodstraf, in de eeuwig brandende hel.

Faramir

Berichtdoor Faramir » 30 aug 2014 20:17

Optimatus schreef:Wil jij zeggen dat luisteren naar mijn muziek gelijkstaat aan martelaarschap? :lol:

Ik zou niet durven. Ik zal mij echter nooit bekeren onder dwang. In de wereld van Spreeuw wacht mij dus de brandstapel.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 30 aug 2014 22:21

Spreeuw schreef: Als men niet vrijwillig overgaat tot het christendom, dan maar gedwongen.

Zolang je op deze manier denkt, heb je vrij weinig van het christendom begrepen.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 31 aug 2014 01:44

Laten we eerlijk zijn: Het zijn dus precies lui zoals Spreeuw die keihard duidelijk maken dat het christendom keihard bestreden dient te worden. Want als het ooit weer aan de macht komt, kunnen we asiel aanvragen in Noord Korea.

hettys
Majoor
Majoor

Berichtdoor hettys » 31 aug 2014 18:45

Er zijn hier nog meer mensen tegen godsdienstvrijheid.
Ook gif is geschapen.

maaarten

Berichtdoor maaarten » 31 aug 2014 20:57

Mortlach schreef:Laten we eerlijk zijn: Het zijn dus precies lui zoals Spreeuw die keihard duidelijk maken dat het christendom keihard bestreden dient te worden. Want als het ooit weer aan de macht komt, kunnen we asiel aanvragen in Noord Korea.

Wat stel je je precies voor bij het 'keihard bestrijden van het christendom'?

(EDIT; nu ik ietsje teruglees zie ik dat spreeuw inderdaad een paar, tja, bijzondere uitspraken heeft gedaan; dat helpt je post toch een beetje in z'n context te zetten)

sjaakie
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor sjaakie » 01 sep 2014 15:55

Ik denk niet dat het de bedoeling is dat de overheid voor ons geloof moet zorgen.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 01 sep 2014 18:20

Ik ben het ook absoluut niet eens met Spreeuw. Men treedt toe tot een kerkgemeenschap als men het eens is met hetwelk aldaar geleerd en beleden wordt. Gedwongen kerklidmaatschap is mijns inziens eerder contraproductief en leidt tot verrotting van binnenuit.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 01 sep 2014 18:56

Nee joh, we heffen de scheiding tussen kerk in staat gewoon op en dan wordt iedereen gewoon gedwongen Rooms-Katholiek. Want dat is immers het enige ware staatsgeloof en de overheid doet dat uiteindelijk voor je eigen bestwil. Begin maar vast met oefenen van je Ave Mariaatjes.

Spreeuw
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spreeuw » 22 sep 2014 08:58

Optimatus schreef:Ik ben het ook absoluut niet eens met Spreeuw. Men treedt toe tot een kerkgemeenschap als men het eens is met hetwelk aldaar geleerd en beleden wordt. Gedwongen kerklidmaatschap is mijns inziens eerder contraproductief en leidt tot verrotting van binnenuit.

De Bijbel leert mij duidelijk dat ieder mens de plicht heeft om te geloven in de ware (drie-enige) God.

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 22 sep 2014 09:23

Spreeuw schreef:
De Bijbel leert mij duidelijk dat ieder mens de plicht heeft om te geloven in de ware (drie-enige) God.

Die boodschap is verre van compleet.

Jan
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Jan » 22 sep 2014 09:39

Spreeuw schreef:Soms denk ik weleens: zou de kerk niet wat meer invloed kunnen krijgen op de Nederlandse staat? Als de kerk dan ook Gods geboden toepast op de staat, dan zou het er toch wel beter uit kunnen zien in Nederland. We denken vaak: scheiding van kerk en staat is ouderwets, maar is dat wel zo?

Je bent niet ver af van het koninkrijk van God met zo'n gedachte...
Who is He, this King of kings? The Lord of the heavenly armies, He is the King of glory.
Who is this King of glory? The Lord Jesus strong and mighty!

mona
Majoor
Majoor

Berichtdoor mona » 22 sep 2014 09:53

Jan schreef:Spreeuw schreef:
Soms denk ik weleens: zou de kerk niet wat meer invloed kunnen krijgen op de Nederlandse staat? Als de kerk dan ook Gods geboden toepast op de staat, dan zou het er toch wel beter uit kunnen zien in Nederland. We denken vaak: scheiding van kerk en staat is ouderwets, maar is dat wel zo?
Ik ben er van overtuigt dat het goed voor Nederland zou zijn als men rekening zou houden met Gods geboden. Gods geboden zijn goede richtlijnen voor het politieke en maatschappelijke leven. Maar het gaat niet gebeuren. Meer en meer zal de vrijheid en recht van wat-dan-ook (euthanasie, abortus, pedofielie, homoseksualiteit, recht op belediging, recht op...) ons leiden naar normloosheid en chaos. We menen overal recht op te hebben, en plichten zijn maar akelige obstakels waarvan we ons het liefst bevrijden.
Dat is al goed te zien in de samenleving.
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand,
hoe staat het met mijn binnenkant?

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 22 sep 2014 11:43

mona schreef:Ik ben er van overtuigt dat het goed voor Nederland zou zijn als men rekening zou houden met Gods geboden. Gods geboden zijn goede richtlijnen voor het politieke en maatschappelijke leven.

Een aantal wel ja. De eerste 2 zijn vooral goed voor God zelf.

Maar het gaat niet gebeuren. Meer en meer zal de vrijheid en recht van wat-dan-ook (euthanasie, abortus, pedofielie, homoseksualiteit, recht op belediging, recht op...) ons leiden naar normloosheid en chaos. We menen overal recht op te hebben, en plichten zijn maar akelige obstakels waarvan we ons het liefst bevrijden.
Dat is al goed te zien in de samenleving.

Ach en wee. Gelukkig is cultuurpessimisme al zo oud als de mensheid. Altijd glijden we af richting de anarchie en vroeger was alles beter.

Daarbij, wat zeggen Gods geboden over de ideale diepte om de Maas uit te baggeren of de ideale winstbelasting?

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 22 sep 2014 11:44

Ik maak bezwaar tegen het gelijkstellen van pedofilie en homoseksualiteit.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Terug naar “[Religie] - Open forum”