@rotterdam
Als ze zich niet bekeren, dan wacht hun sowieso de doodstraf, in de eeuwig brandende hel.
Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
Optimatus schreef:Wil jij zeggen dat luisteren naar mijn muziek gelijkstaat aan martelaarschap?
Spreeuw schreef: Als men niet vrijwillig overgaat tot het christendom, dan maar gedwongen.
Mortlach schreef:Laten we eerlijk zijn: Het zijn dus precies lui zoals Spreeuw die keihard duidelijk maken dat het christendom keihard bestreden dient te worden. Want als het ooit weer aan de macht komt, kunnen we asiel aanvragen in Noord Korea.
Optimatus schreef:Ik ben het ook absoluut niet eens met Spreeuw. Men treedt toe tot een kerkgemeenschap als men het eens is met hetwelk aldaar geleerd en beleden wordt. Gedwongen kerklidmaatschap is mijns inziens eerder contraproductief en leidt tot verrotting van binnenuit.
Spreeuw schreef:
De Bijbel leert mij duidelijk dat ieder mens de plicht heeft om te geloven in de ware (drie-enige) God.
Spreeuw schreef:Soms denk ik weleens: zou de kerk niet wat meer invloed kunnen krijgen op de Nederlandse staat? Als de kerk dan ook Gods geboden toepast op de staat, dan zou het er toch wel beter uit kunnen zien in Nederland. We denken vaak: scheiding van kerk en staat is ouderwets, maar is dat wel zo?
Ik ben er van overtuigt dat het goed voor Nederland zou zijn als men rekening zou houden met Gods geboden. Gods geboden zijn goede richtlijnen voor het politieke en maatschappelijke leven. Maar het gaat niet gebeuren. Meer en meer zal de vrijheid en recht van wat-dan-ook (euthanasie, abortus, pedofielie, homoseksualiteit, recht op belediging, recht op...) ons leiden naar normloosheid en chaos. We menen overal recht op te hebben, en plichten zijn maar akelige obstakels waarvan we ons het liefst bevrijden.Jan schreef:Spreeuw schreef:
Soms denk ik weleens: zou de kerk niet wat meer invloed kunnen krijgen op de Nederlandse staat? Als de kerk dan ook Gods geboden toepast op de staat, dan zou het er toch wel beter uit kunnen zien in Nederland. We denken vaak: scheiding van kerk en staat is ouderwets, maar is dat wel zo?
mona schreef:Ik ben er van overtuigt dat het goed voor Nederland zou zijn als men rekening zou houden met Gods geboden. Gods geboden zijn goede richtlijnen voor het politieke en maatschappelijke leven.
Maar het gaat niet gebeuren. Meer en meer zal de vrijheid en recht van wat-dan-ook (euthanasie, abortus, pedofielie, homoseksualiteit, recht op belediging, recht op...) ons leiden naar normloosheid en chaos. We menen overal recht op te hebben, en plichten zijn maar akelige obstakels waarvan we ons het liefst bevrijden.
Dat is al goed te zien in de samenleving.
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten