1 keer gedaan en met de nare afloop ben ik maar al te goed bekend......meteen afgeleerd.
Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
schelpje3 schreef:Ik spreek je nog wel tegen die tijd als jij een leuke blonde dochter hebt en die gaat met een wit gezicht, kohlogen en zwart piekerig haar lopen. Om van de kleding maar niet te spreken.
Het is nogal "gemakkelijk" om te stellen dat je kinderen vrij moet laten Marnix, je belooft bij de doop dat je hen in de voorzeide leer op zal voeden!
Gij zult het hen INSCHERPEN, staat er zelfs in de Bijbel!
Marnix schreef:Ik hou wel van gothics en hun kleding. Ik heb een goede vriendin gehad die er zo bij liepen (geen wit gezicht alleen). En ze is een kind van God. Dat zou ik mijn kinderen steeds voorhouden, om dicht bij Hem te leven, ook al kan je ze niet dwingen. Ipv die nadruk op uiterlijkheden...
Marnix schreef:Ik hou wel van gothics en hun kleding. Ik heb een goede vriendin gehad die er zo bij liepen (geen wit gezicht alleen). En ze is een kind van God. Dat zou ik mijn kinderen steeds voorhouden, om dicht bij Hem te leven, ook al kan je ze niet dwingen. Ipv die nadruk op uiterlijkheden...
En vaak heeft het sterk met profilering te maken. Ik liep vroeger ook in skatebroeken en zo rond. Is ook vanzelf een beetje overgegaan.
Marnix schreef:Het is volgens mij wel meer dan bijgeloof. Denk aan de waarzeggers in de Bijbel en zo.... Hoe kon de waarzegster van Endor Samuel die al was gestorven oproepen?
Optimatus schreef:De vraag is of dit ook echt gebeurd is.
schelpje3 schreef:Het hek sluit toch na zonsondergang of klom ze er overheen soms?
Wat ziekelijk zeg.![]()
Natuurlijk is zoiets occultisme, het leven is immers niet verenigbaar met de dood?
Spreeuw schreef:Ik kan me dat niet voorstellen. Als kind van God volg je Christus na, en niet de gothics.
Mortlach schreef: Dan heb je een geloof in uiterlijkheden.
Spreeuw schreef:Als je Christus navolgt, heb je juist een geloof in innerlijkheden.
Mortlach schreef: Dan volg jij Christus dus blijkbaar niet na, want jij meent op basis van iemands kleding te kunnen bepalen of iemand kind van God is of niet.
Spreeuw schreef:
Ik weet niet hoe ze het deed, ze sprak wel duidelijk de wens uit dit te willen doen. Ze zei dat ze het leuk vindt om dit midden in de nacht in het pikkedonker te doen.
Ze liep ook altijd met opvallende zwarte kleding rond met allerlei tierelantijntjes eraan. Ik kende haar goed, ze zat op dezelfde school als ik.
Mortlach schreef:
Dan volg jij Christus dus blijkbaar niet na, want jij meent op basis van iemands kleding te kunnen bepalen of iemand kind van God is of niet.
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten