Occultisme

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

irmo
Kapitein
Kapitein

Re: Occultisme

Berichtdoor irmo » 29 aug 2014 16:54

@XSIDD ook de satanisten die ik ken doen zoiets niet.....en voor je info, ik ben geen christen, maar wicca. En ik woon midden tussen de christenen, maar ik kan me echt niet voorstellen om zoiets te doen als ik ruzie heb ofzo..... :shock: :shock:

1 keer gedaan en met de nare afloop ben ik maar al te goed bekend......meteen afgeleerd.

xsidd
Majoor
Majoor

Berichtdoor xsidd » 29 aug 2014 20:08

#Irmo

Ik weet niet wat voor wicca je bent, maar ik had dus met een wicca bonje.. Ik moet toegeven dat die geestelijke strijd al even duurde tussen mij en haar..

irmo
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor irmo » 29 aug 2014 22:33

@xsidd Je hebt PB! :wink:

xsidd
Majoor
Majoor

Berichtdoor xsidd » 30 aug 2014 07:53

#Irmo

Ja dank :) Hoop straks te antwoorden via PB.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 30 aug 2014 08:26

schelpje3 schreef:Ik spreek je nog wel tegen die tijd als jij een leuke blonde dochter hebt en die gaat met een wit gezicht, kohlogen en zwart piekerig haar lopen. Om van de kleding maar niet te spreken.
Het is nogal "gemakkelijk" om te stellen dat je kinderen vrij moet laten Marnix, je belooft bij de doop dat je hen in de voorzeide leer op zal voeden!
Gij zult het hen INSCHERPEN, staat er zelfs in de Bijbel!

Ik hou wel van gothics en hun kleding. Ik heb een goede vriendin gehad die er zo bij liepen (geen wit gezicht alleen). En ze is een kind van God. Dat zou ik mijn kinderen steeds voorhouden, om dicht bij Hem te leven, ook al kan je ze niet dwingen. Ipv die nadruk op uiterlijkheden...

En vaak heeft het sterk met profilering te maken. Ik liep vroeger ook in skatebroeken en zo rond. Is ook vanzelf een beetje overgegaan.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 30 aug 2014 08:49

Marnix schreef:Ik hou wel van gothics en hun kleding. Ik heb een goede vriendin gehad die er zo bij liepen (geen wit gezicht alleen). En ze is een kind van God. Dat zou ik mijn kinderen steeds voorhouden, om dicht bij Hem te leven, ook al kan je ze niet dwingen. Ipv die nadruk op uiterlijkheden...

Satan en God gaan niet samen. Hoe naief kun je zijn. Weet jij wel wat het betekent om kind van God te zijn?
Een kind van God doet dit absoluut niet!

Van Wiki:
De associatie van 'gothic' met horror, duisternis en het bovennatuurlijke is terug te voeren op het ontstaan van de gothic novel in de 18e eeuw. De eerste roman in dit genre, The Castle of Otranto van Horace Walpole, verscheen in 1764 en was een fantastisch griezelverhaal dat meteen veel beroering veroorzaakte. Het vestigde horror-stereotypen als grafzerken, ruïnes van kastelen en kerken, geesten, vampiers, vervloekten en melodrama - precies de elementen waar goths zich toe aangetrokken voelen.

Onafhankelijk van de Britse scene splitste death rock zich in de late jaren 70 en vroege jaren 80 af van de Amerikaanse punk. Door hun overeenkomende kleding en stijl waren goths en death rockers in staat om zich samen te voegen. De oorsprong van de hedendaagse gothic-mode kan worden toegeschreven aan bands als Joy Division, Siouxsie and the Banshees, Bauhaus en The Cure. Ook moet hier de punkband The Damned (1977) genoemd worden; de hoofdman Dave Vanian verkleedde zich voor de lol als vampier.

De benaming goth voor een fan van gothic rock werd pas populair rond 1983. Het gebruik van het woord gothic voor dergelijke muziek en levensstijl is in eerste instantie afgeleid van de Germaanse Goten. Dat volk was een aartsvijand van het Romeinse Rijk en de Romeinen noemden hen barbaren: goth werd synoniem voor barbaar.

Tijdens de Renaissance werden laatmiddeleeuwse bouwstijlen door de mode van die tijd gezien als barbaars en als zodanig ook gotisch genoemd. Gotische architectuur had vaak duistere en intimiderende aspecten, met afbeeldingen van gargouilles (ofwel waterspuwers) en demonen. Tegen de 18e eeuw waren mensen gefascineerd door middeleeuwse gothic-ruïnes; deze ruïnes werden de perfecte locatie voor fictie van het horror-genre.

Spreeuw
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spreeuw » 30 aug 2014 09:57

Marnix schreef:Ik hou wel van gothics en hun kleding. Ik heb een goede vriendin gehad die er zo bij liepen (geen wit gezicht alleen). En ze is een kind van God. Dat zou ik mijn kinderen steeds voorhouden, om dicht bij Hem te leven, ook al kan je ze niet dwingen. Ipv die nadruk op uiterlijkheden...

En vaak heeft het sterk met profilering te maken. Ik liep vroeger ook in skatebroeken en zo rond. Is ook vanzelf een beetje overgegaan.

Ik kan me dat niet voorstellen. Als kind van God volg je Christus na, en niet de gothics.

Spreeuw
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spreeuw » 30 aug 2014 10:01

Marnix schreef:Het is volgens mij wel meer dan bijgeloof. Denk aan de waarzeggers in de Bijbel en zo.... Hoe kon de waarzegster van Endor Samuel die al was gestorven oproepen?

Optimatus schreef:De vraag is of dit ook echt gebeurd is.

Dus je vraagt je af of die geschiedenis die in Gods Woord beschreven staat wel echt gebeurd is?

Spreeuw
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spreeuw » 30 aug 2014 10:13

schelpje3 schreef:Het hek sluit toch na zonsondergang of klom ze er overheen soms?
Wat ziekelijk zeg. :?
Natuurlijk is zoiets occultisme, het leven is immers niet verenigbaar met de dood?

Ik weet niet hoe ze het deed, ze sprak wel duidelijk de wens uit dit te willen doen. Ze zei dat ze het leuk vindt om dit midden in de nacht in het pikkedonker te doen.

Ze liep ook altijd met opvallende zwarte kleding rond met allerlei tierelantijntjes eraan. Ik kende haar goed, ze zat op dezelfde school als ik.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 30 aug 2014 10:26

Spreeuw schreef:Ik kan me dat niet voorstellen. Als kind van God volg je Christus na, en niet de gothics.

Dan heb je een geloof in uiterlijkheden.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Spreeuw
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spreeuw » 30 aug 2014 10:28

Mortlach schreef: Dan heb je een geloof in uiterlijkheden.

Als je Christus navolgt, heb je juist een geloof in innerlijkheden.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 30 aug 2014 10:31

Spreeuw schreef:Als je Christus navolgt, heb je juist een geloof in innerlijkheden.

Dan volg jij Christus dus blijkbaar niet na, want jij meent op basis van iemands kleding te kunnen bepalen of iemand kind van God is of niet.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Spreeuw
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spreeuw » 30 aug 2014 10:33

Mortlach schreef: Dan volg jij Christus dus blijkbaar niet na, want jij meent op basis van iemands kleding te kunnen bepalen of iemand kind van God is of niet.

Het is als christen niet mogelijk om twee heren te dienen.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 30 aug 2014 10:34

Spreeuw schreef:
Ik weet niet hoe ze het deed, ze sprak wel duidelijk de wens uit dit te willen doen. Ze zei dat ze het leuk vindt om dit midden in de nacht in het pikkedonker te doen.

Ze liep ook altijd met opvallende zwarte kleding rond met allerlei tierelantijntjes eraan. Ik kende haar goed, ze zat op dezelfde school als ik.

Je weet niet hoe het nu met haar is? En was dit op een christelijke school?
Bij één van onze kinderen zat ook een gothic (maar zij noemde het zelf "emo") meisje. Ze was heel knap, ze had prachtig lang haar. Maar ow, wat takelde dat kind zichzelf toe. :?
Ik zou haar graag nog eens willen ontmoeten, na het eindexamen hebben we haar niet meer gezien.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 30 aug 2014 10:35

Mortlach schreef:
Dan volg jij Christus dus blijkbaar niet na, want jij meent op basis van iemands kleding te kunnen bepalen of iemand kind van God is of niet.

Zo zwart-wit is dat niet, maar als je er bijloopt als vrouw van lichte zeden of satan-aanbidder, ben je geen navolger van Christus, maar juist van de vijand van Hem.

Terug naar “[Religie] - Open forum”