De opmars van de Islam

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Faramir

Re: De opmars van de Islam

Berichtdoor Faramir » 25 aug 2014 17:50

benefietdiner schreef:Je wordt beïnvloedt door je omgeving denk ik.

Iedereen wordt in meer of mindere mate beïnvloed door zijn/haar omgeving.

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 25 aug 2014 18:05

Benefietdiner

Ik ben niet van plan me nog langer druk te maken over mensen die menen mijn wedergeboorte, of mijn relatie met de Heer in twijfel te kunnen trekken.
Zij zullen daar ooit verantwoording over moeten afleggen, dus ik laat het verder bij de Heer.

Faramir

Berichtdoor Faramir » 25 aug 2014 18:10

rotterdam schreef:De Chinezen hebben we die al gehad ?

Volgens mij nog niet. De Indiërs (hindoes) ook nog niet geloof ik. Brazilië schijnt ook een opkomende economie te zijn dus die zal ter zijner tijd ook wel uitgebreid aan bod komen. Deze 'profeten' blijken het echter keer op keer op keer mis te hebben en de profetieen die ze te pas en te onpas rondstrooien komen zelden tot nooit uit. De pagina met horoscopen in bladen als Story en Privé is betrouwbaarder.

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 25 aug 2014 18:57

ineke-kitty schreef:
Ik ben niet van plan me nog langer druk te maken over mensen die menen mijn wedergeboorte, of mijn relatie met de Heer in twijfel te kunnen trekken.
Zij zullen daar ooit verantwoording over moeten afleggen, dus ik laat het verder bij de Heer.

Heeft u zich daar in het verleden over druk gemaakt?
Vreemd - nooit gemerkt.
Wel gemerkt dat u de relatie "met de Heer" van anderen in twijfel trekt. #-o

mona
Majoor
Majoor

Berichtdoor mona » 25 aug 2014 19:05

Kom op mensen, nu weten we het wel.
rotterdam schreef:Wel gemerkt dat u de relatie "met de Heer" van anderen in twijfel trekt
Andersom is dit door anderen ook wel eens gebeurd, dus er valt elkaar niets te verwijten.
Ik zou het erg op prijs stellen de beoordeling van de geestelijke staat van iemand aan God Zelf over te laten! Niemand hier hoeft op de rechter stoel van God te gaan zitten.
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand,
hoe staat het met mijn binnenkant?

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 25 aug 2014 21:52

mona schreef: Niemand hier hoeft op de rechter stoel van God te gaan zitten.

De rechter stoel? :lol:

Verder heb je wel een beetje gelijk. Echter, ik ben allergisch voor haatzaaien en dat is precies zowel ISIS als Ineke-Kitty, Salty en een aantal andere verlichte lieden doen. Zij beweren, dat ISIS de "ware islam" is, wat natuurlijk dolgedraaide waanzin van een aantal onnozelaars is. Het feit dat I-K beweert, dat elke moslim die niet op de manier gelooft zoals ISIS, geen moslim is, grenst aan het onbetamelijke. Ze wil niet, dat iemand over haar geloof oordeelt, maar doet dat intussen snoeihart over mensen die zij nog nooit gesproken heeft.

De miep.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 25 aug 2014 22:02

Optimatus

Eigenlijk zou ik niet moeten reageren op die valse beschuldigingen, want je liegt gewoon over wat ik gezegd zou hebben over ISIS en de moslim.
Ik heb gezegd dat ELKE moslim opgeroepen wordt tot jihad in de Koran, en volgens die Koran is ELKE moslim ongehoorzaam aan die oproep als zij weigeren aan die oproep gehoor te geven, en zijn dan GEEN moslim, maar worden door diezelfde Koran gerekend tot de ongelovigen.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 25 aug 2014 22:05

ineke-kitty schreef:Optimatus

Eigenlijk zou ik niet moeten reageren op die valse beschuldigingen, want je liegt gewoon over wat ik gezegd zou hebben over ISIS en de moslim.
Ik heb gezegd dat ELKE moslim opgeroepen wordt tot jihad in de Koran, en volgens die Koran is ELKE moslim ongehoorzaam aan die oproep als zij weigeren aan die oproep gehoor te geven, en zijn dan GEEN moslim, maar worden door diezelfde Koran gerekend tot de ongelovigen.

En dat zegt ISIS dus ook en de moslims die ik ken, hebben daar duidelijk andere ideeën over. Ik neem aan dat je niet geïnteresseerd bent in hun mening, omdat die afwijkt van die van jou.

Afbeelding

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 25 aug 2014 22:21

Okeeeejjjj dan ga ik nu snel naar mijn moslimvrienden om te vertellen dat ze geen moslim zijn :shock:

mona
Majoor
Majoor

Berichtdoor mona » 26 aug 2014 07:14

Optimatus schreef:De rechter stoel?
Beetje beeldspraak: de troon/zetel waarop Hij zit om recht te spreken en te oordelen.
Optimatus schreef:Ze wil niet, dat iemand over haar geloof oordeelt, maar doet dat intussen snoeihart over mensen die zij nog nooit gesproken heeft.
Als je niet wilt dat zij het doet, moet jij het ook niet doen. Bovendien als je je zo geïrriteerd gaat voelen dat het stoom uit je oren komt, en allerlei allergische reactie's naar boven komen: ga dan iets anders doen. Neem een goed glas wijn, een goed boek, geef je geliefde een knuffel.... ! Zoveel dingen die soms véél beter en leuker zijn dan irritatie op refoweb... :wink:
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand,
hoe staat het met mijn binnenkant?

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 26 aug 2014 07:37

Je schreef "rechter stoel". Door de spatie maakte je er onbedoeld een grapje van. Verder geloof ik niet in de opmars van de islam. Hoogstens van agressie in naam van de islam. Ik zal deze discussie eens aan een collega laten lezen. Hij is een vrome moslim met wie ik altijd goede gesprekken heb waarbij over en weer een oprecht respect is.

Ik heb enkele weken bij moslims in een moslimwijk in Kigali gelogeerd. Mijn keel is niet doorgesneden en mijn echtgenote kon zonder problemen als westers geklede vrouw zonder hoofddoek des avonds over straat. Het zullen wel geen echte moslims zijn geweest, maar radicaaltjes brullen in hun verblindheid wel vaker onzin. Heeft iemand het nummer van Heras?

Boaz
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Boaz » 26 aug 2014 07:41

Optimatus:
Verder heb je wel een beetje gelijk. Echter, ik ben allergisch voor haatzaaien en dat is precies zowel ISIS als Ineke-Kitty, Salty en een aantal andere verlichte lieden doen. Zij beweren, dat ISIS de "ware islam" is, wat natuurlijk dolgedraaide waanzin van een aantal onnozelaars is. Het feit dat I-K beweert, dat elke moslim die niet op de manier gelooft zoals ISIS, geen moslim is, grenst aan het onbetamelijke. Ze wil niet, dat iemand over haar geloof oordeelt, maar doet dat intussen snoeihart over mensen die zij nog nooit gesproken heeft.

De miep.

http://www.jewsnews.co.il/2014/02/13/wh ... rrify-you/

benefietdiner
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor benefietdiner » 26 aug 2014 07:53

Optimatus schreef:Afbeelding

:mrgreen: :mrgreen: Cartoon tekenaar Optimatus |:)|

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 26 aug 2014 08:49

@boaz Riooljournalistiek. Totaal niet objectief. Net zulke sneue propaganda als de free gaza rommel.

@benefiet Slechts een kleine aanpassing van een plaatje van een sneue Beneluxer.

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 26 aug 2014 09:37

In dit kader wel enkele zinvolle opmerkingen van René Cuperus in zijn column in de Volkskrant van afgelopen zaterdag.

Terug naar “Archief”