ineke-kitty schreef:faramir
De basis van mijn geloof is Christus Jezus, waarvan de GEHELE Schrift getuigenis geeft.
Dat is mooi, maar dat is al lang en breed bekend bij zo'n beetje iedereen. Het herhalen als een mantra heeft dan verder weinig toegevoegde waarde. Dit topic is juist zo mooi om daar iets dieper op in te gaan, maar dat is schijnbaar voor jou eng.
Dat even ter informatie voor jou e.a. die de geloofwaardigheid van de samengestelde Bijbel in twijfel trekken.
Ik trek helemaal niets in twijfel, ik stel gewoon vragen en constateer dat jij ze niet kan of wil beantwoorden. Zo te lezen wil je er geen eens over nadenken.
Dat heeft niets met "durven" te maken.
Excuus. Religieuze oogkleppen, kortzichtig fundamentalisme en meer van dat soort termen waren wellicht gepaster.
Waar ik ook nog even aan wil toevoegen dat mijn geloof niet op drijfzand gebaseerd is, maar op de ROTS, namelijk Christus Jezus.
Waar je verder geen enkele steekhoudende onderbouwing voor hebt of althans niet kan of wil aandragen. Heel interresant zo'n vorm van fundamentalisme, maar voor mij geestelijk en verstandelijk te arm.