Berichtdoor Optimatus » 20 aug 2014 16:05
Ik zal proberen je beide postings in één keer te beantwoorden...
Het feit dat een topic veel bekeken wordt, betekent niet dat men het eens of oneens is met de topicstarter, maar dat men het topic interessant vindt. Afgezien daarvan, telkenmale als iemand antwoordt, groeit het aantal malen dat het topic bekeken wordt. (Eine kleine Forumkunde)
Je plaatst terecht de aanhalings- en sluitingstekenen bij christenen die dood en verderf zaaien. Je kunt dat met evenveel recht doen als het gaat om moslims die dood en verderf zaaien. Ik wijs je met nadruk op de Rwandese moslims die in 1994 de moed hadden vanwege hun geloof niet meededen aan de slachtpartijen die daar plaatsgevonden hebben, maar aan iedereen, christen, moslim of animist, onderdak boden in hun moskeeën en zo velen het leven gered hebben. Want, zo redeneerden zij, het is niet goed om mensen te doden.
Zijn deze moslims dan in jouw ogen geen goede moslims? In de ogen van ISIS sowieso niet, maar in jouw ogen?
En dan het OT en het NT. Wat uit het OT is wel van toepassing, nu er ook een NT is en wat niet? Ik zie daar met enige regelmaat discussie over. Ik ben sowieso tegen het vermoorden van homo's en ik ben ook tegen het afschieten van Palestijnen in Gaza en ik ben tegen het afvuren van raketten op Tel Aviv. Er zijn echter mensen die het geen enkel probleem vinden om Palestijnen uit hun huis te gooien, omdat er zo nodig een nederzetting op de Westoever moet worden neergezet, omdat de Westoever aan Israël zou toebehoren - op grond van het OT.
Het is mijns inziens vrij arbitrair - en ik maak me er ongetwijfeld ook schuldig aan - om te gaan schrappen in het OT omwille van het NT.
Wat me tegenstaat is, dat je een karikatuur maakt van een religie die net zo gedifferentieerd is als welke andere religie dan ook. Dat maakt de discussie op voorhand niet realistisch.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.