De opmars van de Islam

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Re: De opmars van de Islam

Berichtdoor ineke-kitty » 20 aug 2014 14:19

Optimatus

Ik "verlaag" mij nergens toe, ik geef de realiteit weer van de leer van de Islam, die oproept tot uitroeiing van Joden en Christenen, evenals hun eigen "geloofsgenoten" die ongehoorzaam zijn aan deze wrede godsdienst.

Ik heb geen zin om daar verder over in discussie te gaan, dat is al uitgebreid aan de orde gekomen in dit topic. Ik zal echter blijven waarschuwen tegen het gevaar van de opmars van de Islam, en ja, dat is mijn goed recht, sterker nog, mijn plicht als christen.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 20 aug 2014 14:34

De Bijbel roept op tot het doden van praktiserende homo's etc. Dit wordt door bepaalde groeperingen ook nagestreefd, zoals de Lord's Resistance Army in delen van Oost-Afrika. Deze groepering hanteert een geperverteerde vorm van het christendom, die qua geweld en verwoesting ISIS in niets nastaat, dan behalve dan dat er weinig belangstelling (meer) voor is.

Wil je beweren dat deze groepering, die letterlijk doet wat er in de Bijbel staat, "HET" christendom vertegenwoordigt?

Het is buitengewoon jammer dat je niet in discussie wilt gaan, maar veeleer met vingers in je oren je eigen mening verkondigt. Het is je goed recht, maar daardoor zullen je woorden eerder als een ijle gil in de leegte dan als krachtige ondersteuning van het christelijk geloof worden ervaren.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 20 aug 2014 14:45

Optimatus

Ach.... lees alles nog eens terug en wat de Koran leert .

De Bijbel daarentegen leert dat wij uit genade mogen leven door het verlossingswerk van Christus Jezus, en dat ieder mens die tot geloof in Hem komt, eeuwig leven heeft ontvangen.

Ga dus geen vergelijking treffen met " christenen" die hetzelfde doen als Isis, want die vlieger gaat niet op.
Christus Jezus is Leven en Overvloed. Allah is dood en verderf voor degenen die zich niet aan de leer van de Islam onderwerpen.

Ben jij blijven steken in het O.T.? Nooit gehoord van het Nieuwe Verbond, waarin onze zonden zijn gedragen door de Here Jezus Christus? Dat "gedoe" over homosexsualiteit door sommige christenen hangt me behoorlijk de keel uit, en distantieer ik me ook van.
Nooit gelezen dat God ons NIET MEER AANZIET in het vlees?

Weet je wat dat betekent?

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 20 aug 2014 15:00

Optimatus:"...... zullen je woorden eerder als een ijle gil in de leegte dan als een krachtige ondersteuning van het christelijk geloof worden ervaren".

Hoe het "ervaren" wordt blijkt uit de 15580 keer dat dit "bekeken" is, en ik ben ervan overtuigd dat er altijd iemand tussen zit, wiens ogen [misschien] op den duur geopend zullen worden.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 20 aug 2014 16:05

Ik zal proberen je beide postings in één keer te beantwoorden...

Het feit dat een topic veel bekeken wordt, betekent niet dat men het eens of oneens is met de topicstarter, maar dat men het topic interessant vindt. Afgezien daarvan, telkenmale als iemand antwoordt, groeit het aantal malen dat het topic bekeken wordt. (Eine kleine Forumkunde)

Je plaatst terecht de aanhalings- en sluitingstekenen bij christenen die dood en verderf zaaien. Je kunt dat met evenveel recht doen als het gaat om moslims die dood en verderf zaaien. Ik wijs je met nadruk op de Rwandese moslims die in 1994 de moed hadden vanwege hun geloof niet meededen aan de slachtpartijen die daar plaatsgevonden hebben, maar aan iedereen, christen, moslim of animist, onderdak boden in hun moskeeën en zo velen het leven gered hebben. Want, zo redeneerden zij, het is niet goed om mensen te doden.

Zijn deze moslims dan in jouw ogen geen goede moslims? In de ogen van ISIS sowieso niet, maar in jouw ogen?

En dan het OT en het NT. Wat uit het OT is wel van toepassing, nu er ook een NT is en wat niet? Ik zie daar met enige regelmaat discussie over. Ik ben sowieso tegen het vermoorden van homo's en ik ben ook tegen het afschieten van Palestijnen in Gaza en ik ben tegen het afvuren van raketten op Tel Aviv. Er zijn echter mensen die het geen enkel probleem vinden om Palestijnen uit hun huis te gooien, omdat er zo nodig een nederzetting op de Westoever moet worden neergezet, omdat de Westoever aan Israël zou toebehoren - op grond van het OT.

Het is mijns inziens vrij arbitrair - en ik maak me er ongetwijfeld ook schuldig aan - om te gaan schrappen in het OT omwille van het NT.

Wat me tegenstaat is, dat je een karikatuur maakt van een religie die net zo gedifferentieerd is als welke andere religie dan ook. Dat maakt de discussie op voorhand niet realistisch.

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 20 aug 2014 16:17

Optimatus

Uiteraard zeg ik niet dat als een topic veelvuldig bekeken wordt dat men het eens is met het onderwerp. Ik hoop alleen dat er mensen tussen zijn, die het bekeken hebben en tot dezelfde conclusie als ik zijn gekomen. Thats all.

Persoonlijk vind ik het uitermate belangrijk om te waarschuwen voor de Islam, en men mag het uiteraard daar niet mee eens zijn, echter maar blijven "verdedigen" dat het allemaal wel meevalt, gaat mijn realistische pet ver te boven. Wel, het zij zo.
Zo nu en dan, zal ik uitsluitend berichtgevingen plaatsen over dit onderwerp, en laat het verder rusten.

benefietdiner
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor benefietdiner » 20 aug 2014 16:43

Optimatus schreef:Het is mijns inziens vrij arbitrair - en ik maak me er ongetwijfeld ook schuldig aan - om te gaan schrappen in het OT omwille van het NT.
Welke Bijbel is voor Optimatus van toepassing ?
Laatst gewijzigd door benefietdiner op 20 aug 2014 20:34, 1 keer totaal gewijzigd.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 20 aug 2014 16:51

Als het gaat om je link: not my cup of tea.

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 20 aug 2014 17:21

Hoor net dat journalist James Foley onthoofd is door IS. Afschuwelijk en niet te geloven!

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 20 aug 2014 17:24

Hij is niet de enige. Google maar eens op decapitation en ISIS en kijk naar de oneindige reeks aan foto's. Echt heel verschrikkelijk.

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 20 aug 2014 17:38

Uiteraard is hij niet de enige, echter is deze onthoofding van een Amerikaanse journalist rechtstreeks bedoeld als waarschuwing voor president Obama, wordt gezegd in de commentaren over deze afschuwelijke daad.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 20 aug 2014 17:57

Het is en blijft gruwelijk - tevens een aansporing om door te blijven gaan tegen deze hordes.

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 20 aug 2014 21:01

ineke-kitty schreef:
Maar goed, ik blijf maar waarschuwen, dat is het enige wat ik kan doen.

Waarschuwen ? U voert een hetze tegen de islam.

salty
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor salty » 20 aug 2014 21:57

DE enige die de ""ware "" islam begrijpt is de duivel zelf. Takyya,Tawrya, Kitman en Muruna
Spelen hide and seek with the kufar
Begrijpen kun je dit nooit. In Islam is het deel van De traditie en cultuur, voor het westen exotisch en mistiek..............wake up!
ISIS IS TRUE ISLAM
shoebat.com/2014/08/19/isis-true-islam
Youtube.com
Brother Husein: message of grace 25 Da3esh and Islam
For YHWH the LORD is our judge,
the YHWH the LORD is our lawgiver,
the YHWH the LORD is our king;
it is HE who will save us.
Isaiah 33:22

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 20 aug 2014 22:06

Ach ja, het zout ontbrak nog.

Terug naar “Archief”