Dus jij gaat ook mee? Gezellig!
Hoe zullen we het schip noemen?

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
Het is waar, ik ben kattig geweest. Ik kon me even niet meer inhouden toen ik de woorden van eenvasteburcht las. Dat kwam zo spottend op me over. Maar blijkbaar vind ik dat (samen met schelpje) als enige. En dat kan ik niet begrijpen. Dat raakte me. Ik kan niet anders zeggen. Ik moet evengoed vriendelijk blijven, en netjes. Dat is mijn opdracht en plicht. Maar het raakte me flink.moderngelovige schreef:Waar is de liefde voor elkaar?
naamloos schreef:Als ik begreep wat jij onder refo's verstaat dan vroeg ik het je niet.
Ik dacht eerst dat het was 'geen broeken, leggings, gezangen ect, maar uit je post's denk ik begrepen te hebben dat je niet zo conservatief bent.
Ik snap nog steeds niet wat jij bedoelt met refo's.
Jbkb schreef:Helemaal eens met Mona. De laatste paar dagen/weken is dit meer KritiekoprefosWeb dan RefoWeb.
xsidd schreef:ik was van plan een mooi plaatje neer te zetten hier, maar ik heb nog niet genoeg kennis van Refoweb hoe je foto's moet plaatsen...
xsidd schreef:ik was van plan een mooi plaatje neer te zetten hier, maar ik heb nog niet genoeg kennis van Refoweb hoe je foto's moet plaatsen...
xsidd schreef:Anoniem_89,
Ik heb dat geprobeerd, maar dat werkt niet.. Toch bedankt
Hihi, laten we het maar geen naam geven, anders zijn we daar de rest van ons leven mee bezig.moderngelovige schreef:Het lijkt me nu al een uitdaging!
Dus jij gaat ook mee? Gezellig!
Hoe zullen we het schip noemen?
Uhhm...mona schreef:Ik bedoel met refo's de mensen die naar de kerk gaan die rechtser in de leer zijn.
Dan denk ik aan gereformeerde Bond binnen de PKN, tot GGiN.
En alles wat er tussen zit.
Ik weet soms zelf niet wat ik ben.
Volgens mij denk je helemaal niet aan grenzen als je dicht bij de Heer leeft.mona schreef:Het zit niet in uiterlijke dingen, en toch ook weer wel. Als je dicht bij de Heere wilt leven, dan wil je Zijn wil doen. Dus niet uitdagend kleden. Eerbaar zijn. Niet de grenzen opzoeken. Er bang voor zijn dat je Zijn grenzen over gaat. Dus niet rok of broek, maar je hart!
Maar God zoekt niet alleen Mona (al ben ik heel blij dat jij er ook bij hoort) maar hij is gekomen om te zoeken en zalig te maken wat verloren is.mona schreef:En wat de leer betreft, over verkiezing of jezelf bekeren, ik kan alleen voor mezelf spreken. Als God mij niet had opgezocht, zat ik vanavond in het café, lag ik zondag de hele dag op bed of in de tuin, en leefde ik vrolijk in de wereld. Maar Hij heeft mij opgezocht. Daarom vind ik het zo moeilijk als mensen zelf iets doen, omdat ik juist het voorbeeld ben hoe het niet moet, want ik deed niets, ook al wist het best. Ik wilde niet!
ik vind het heel moeilijk om een definitie van een refo te geven.
Als iemand een beetje de gek steekt met een bepaalde manier van praten, dan drijft hij of zij nog niet de spot met de inhoud. Dat moet je los van elkaar zien.mona schreef:Preekstemmen en bibberig praten vind ik verdrietig, het is niet nodig maar kan juist een bron van spotternij zijn. Maar WIJ hoeven er niet mee te spotten. We mogen wel onze mening geven, dat mag over alles, maar dat kan toch ook zonder het altijd maar weer bespottelijk te maken?
Maar we zitten hier toch op het open forum?mona schreef:Dit is een reformatorisch forum. Daar zitten mensen op die daar van harte achter staan. Maar dat zijn er niet zo veel meer. Er zijn veel mensen van andere richtingen bijgekomen. En dat is niet erg, maar het betekent wel, dat degene die nog wel reformatorisch zijn, hier niet bekogeld hoeven worden met harde woorden, of sarcastische opmerkingen. Dat raakt me.
Dat ben ik hartstikke met je eens. Maar mij is al meerdere keren overkomen dat ik -naar mijn idee- gewoon iets zeg, en dan vat de andere partij het op als gevit o.i.d.mona schreef:Ik wordt er echt wel eens moe van om steeds maar weer te vragen of de toon ook wat anders kan. Maar ik vind dat we op een christelijk forum, waarvan de meesten toch zeggen de Heere te kennen, ook vruchten van de Geest te vinden moeten zijn. Als we zo op elkaar hakketakken, als christenen onderling, komt de Heere niet aan Zijn eer. En dat verdriet mij het allermeest.
Een beetje hoop ik, maar bedankt voor je antwoordmona schreef:Nu heb je wellicht nog geen definitie volgens Mona van 'refo'.
Toch hoop ik dat je er iets aan hebt?
Anoniem_89 schreef:Ik heb zelf geen kritiek op personen.
Ik heb kritiek op leer die niet te onderbouwen valt.
rotterdam schreef:
Interessant maar blijft dus nog steeds de vraag "waarom zou je hiermee bemoeien ? als je die kerk zelf niet bezoekt heb je er toch ook geen last van?"
mona schreef:Dit is een reformatorisch forum. Daar zitten mensen op die daar van harte achter staan. Maar dat zijn er niet zo veel meer. Er zijn veel mensen van andere richtingen bijgekomen. En dat is niet erg, maar het betekent wel, dat degene die nog wel reformatorisch zijn, hier niet bekogeld hoeven worden met harde woorden, of sarcastische opmerkingen. Dat raakt me.
Ik wordt er echt wel eens moe van om steeds maar weer te vragen of de toon ook wat anders kan. Maar ik vind dat we op een christelijk forum, waarvan de meesten toch zeggen de Heere te kennen, ook vruchten van de Geest te vinden moeten zijn. Als we zo op elkaar hakketakken, als christenen onderling, komt de Heere niet aan Zijn eer. En dat verdriet mij het allermeest.
mona schreef:Respect man! Voel je jezelf lollig met deze uitspraken? Met deze bedoeling deze uitspraken doen (als waren het leuke geintjes), vind ik spotternij! De knipoog die je erbij hebt gezet doet daar voor mij niets vanaf. Belevingszaken tussen God en een ziel zijn geen onderwerp voor grapjes.
Ik zal wel weer de zuurpruim zijn, of te teergevoelig. Maar ik vind het respectloos.
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten