Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
Faramir schreef:Niet.
Het interesseert me niet en het stelt niets voor. Daarnaast moeten mensen het zelf maar weten zolang het binnen de wettelijke kaders blijft.
Spreeuw schreef:Waarom interesseert het je niet?
Die wettelijke kaders zijn soms wel problematisch bij sektes. Veelal blijft het weliswaar binnen de kaders van de wet,
maar veel sektes zeggen dat alleen zij de ware leer hebben. Moeten ze dat echt zelf weten?
Faramir schreef:Het interesseert me niet en het stelt niets voor. Daarnaast moeten mensen het zelf maar weten zolang het binnen de wettelijke kaders blijft.
Anoniem_89 schreef:Bij mij komt het zo over dat je nu zegt dat je toch al behouden bent en de rest het zelf maar moet uitzoeken of ze dat wel of niet zijn
moderngelovige schreef:Ik heb al meer gemeld dat jeugd in mijn omgeving afkomstig uit PKN Ger. bond en Ger. gem zich aangesloten hebben bij Nehemia Ministries uit Zwijndrecht; de voorganger/leider heet Bert de Bruin Haan.
Spreeuw schreef:@Faramir
Het geloof op dezelfde hoogte stellen als een hobby, dat vind ik toch wel wat ver gezocht, jij niet? Het geloof heeft eeuwigheidswaarde, een hobby niet.
En w.b. godsdienstvrijheid: natuurlijk is die er ook voor sektes, maar gaat het je niet aan wanneer ze zomaar zeggen dat ze de ware leer hebben? Dat is toch wel arrogant?
Faramir schreef:Het lijkt mij vrij logisch als je over zoiets als geloof praat je ervan overtuigd bent of in ieder geval de hoop hebt dat jouw groepje het bij het juiste eind heeft.
En al zou dat arrogant zijn, wat dan nog?
Spreeuw schreef:Maar dat wil niet zeggen dat anderen buiten jouw groepje het niet begrijpen of geen ware christenen zijn. Veel sektes denken dat namelijk wel; dat noem ik arrogant.
moderngelovige schreef:Over arrogant lust ik er nog wel een paar!
Als Faramir of ik iets plaatsen over hoe de rkk omgaat met tradities, symbolen en liturgie hebben we in de 2e reactie al woorden als "dwaalleer" of "valse godsdienst" om ons oren, waarmee dan de hele verdere discussie wordt plat of doodgeslagen.
Da's overigens niet tegen jou Spreeuw, jij reageert niet op zo'n manier.
De "arrogantie van de waarheid in pacht hebben" komt ook in bevindelijk gereformeerde kring veelvuldig voor!
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten