Boekenlezer schreef:Ik was, na het schrijven van mijn vorige bijdrage, eigenlijk wel benieuwd naar wat men van mijn verhaal vond. Mee eens? Of totaal andere mening? Maar helaas zie ik geen reacties, zodat ik geen benul heb van hoe zo'n verhaal nou landt. Of ging mijn verhaal qua kunde te diep?
mealybug schreef:het is eigenlijk te absurd om serieus te nemen.
Een reactie die als enige ingaat op mijn vraag.
Alleen wel erg kort en onbeargumenteerd. Dat is dan weer jammer.
Dit zal ik moeten opvatten als een anti-katholieke one-liner?
Ik zal niet gaan beweren dat mijn verhaal een op een overeenkomt met de waarheid. De waarheid zit nogal eens complexer in elkaar dan je zelf bedenkt. Maar de hoofdlijn van mijn verhaal lijkt mij wel waar. Een verband tussen arianisme en de islam lijkt mij heel goed mogelijk. En dat de islam de tegengodsdienst is, namelijk tegenover het christendom, en dat de duivel daar duidelijk zijn hand in heeft, dat lijkt mij ook juist.
mealybug schreef:Is de fascinatie met homo's weer aan het opspelen?
Zo te zien wel, ja. Maar dan heb ik het nu niet over mijzelf, maar over hoe gretig erop gereageerd wordt. Mijn vraag die ik stelde, laten de meesten links liggen, maar zodra een bepaald prikkelend onderwerp aan de orde komt, wordt er gretig op in gesprongen. Een Telegraaf-mentaliteit kan hier niet ontzegd worden.
Zelf wou ik er maar niet al te zeer op ingaan.
mealybug schreef:Cultuurmohammedanen zijn het dan. net als elders christenen of joden een beetje hun ouders en predikant napraten, maar eigenlijk meer de cultuur er omheen volgen, dan dat ze een levend, persoonlijk geloof hebben.
Ze ''geloven het wel''...
Ach, so what. Wat brengt het een mens verder, als hij een 'levend, persoonlijk geloof' in die unitarische Allah heeft?