O dus Tsjetsjenië mag zich ook afscheiden van Rusland omdat een of andere Sovjetbobo de grens verkeerd getekend heeft?
Jouw russofilie is bijna chronisch.
Moderator: Moderafo's
Optimatus schreef:Als het aan jou ligt, gaan er allerlei grenzen aan de wandel. Je hebt geen idee hoeveel rampen je daarmee zou veroorzaken.
Optimatus schreef:De Krim is in 1954 aan Oekraïne toegewezen. Destijds vormden Rusland en Oekraïne deelstaten van de Sovjetunie. Deze SU viel in 1991 uit elkaar, waardoor binnengrenzen buitengrenzen zijn geworden. Dat was één van de gevolgen van het uiteenvallen van de SU. Overigens moet je je afvragen of de Russen voor Stalin wel een meerderheid vormden op de Krim. Stalin liet daar namelijk alle Tartaren afvoeren (etnische zuivering). Dus het hele gewauwel dat de Russen zo zielig zijn op de Krim, is onzin. De Tartaren woonden er ook, maar die zijn door de door Rusland gedomineerde (Stalin was een gerussificeerde Georgiër) SU gedeporteerd. Tja, zo kan ik ook meerderheden creëren.
Optimatus schreef:Er had, naar Sleeswijks voorbeeld (1918), een referendum onder internationaal toezicht gehouden kunnen worden. Dat is niet gebeurd. De annexatie van de Krim is derhalve volledig illegaal vanuit internationaal-rechtelijk perspectief.
Optimatus schreef:Overigens is het wel gewoon de historische waarheid dat de Russen pas eind 18e eeuw de Krim in handen kregen en er toen pas naar toe getrokken zijn. De Tartaren en de Oekraïners woonden er eerder.
Optimatus schreef:Hettys is me net voor.
Het feit dat ergens Russen wonen, betekent niet dat Rusland het zomaar binnen mag vallen. Het feit dat Vlamingen nog altijd een soort Nederlands spreken, betekent niet dat Nederland daar zomaar binnen mag vallen etc. ad inf. pp.
Optimatus schreef:Jij bent natuurlijk de eerste die onder mijn gouvernement Optimatusland wordt onteigend.
Optimatus schreef:Met jou erbij.
hettys schreef:volgens mij bestaat de Oekraïne al 1200 jaar als land. Het heette toen nog het Kievse Rijk. Ik heb het ook ook maar van wiki.
Optimatus schreef:Het feit dat ergens Russen wonen, betekent niet dat Rusland het zomaar binnen mag vallen. Het feit dat Vlamingen nog altijd een soort Nederlands spreken, betekent niet dat Nederland daar zomaar binnen mag vallen etc. ad inf. pp.
Oekraïne heeft sinds haar onafhankelijkheid de Krim in bezit gehad, die zij geërfd heeft van de Sovjetunie. Zoals het nu gaat, is gewoon een ordinaire bezetting van delen van een buurland. Ik begrijp niet waarom Shrew daar zo makkelijk over praat. Hoe zou hij het vinden als ik op een of andere grond zijn woonkamer in bezit neem?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten