Vaste bloemist voor kerk

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Faramir

Vaste bloemist voor kerk

Berichtdoor Faramir » 06 aug 2014 11:43

Ik heb vernomen, bij meerdere kerken waaronder mijn eigen, dat de kosters (of de andere verantwoordelijke) altijd bij dezelfde bloemist de bloemen voor de kerk koopt. Is dit niet erg concurrentievervalsend? Moet er niet eerlijk volgens een schema steeds bij een andere bloemist in de regio gehaald worden?

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Re: Vaste bloemist voor kerk

Berichtdoor schelpje3 » 06 aug 2014 11:49

In onze kerk staan (nog) geen bloemen. Ik begrijp ook eerlijk gezegd niet waar dit voor nodig is.
Welk nut hebben die bloemen, wat voegen ze daadwerkelijk toe?

Spreeuw
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spreeuw » 06 aug 2014 11:50

schelpje3 schreef:In onze kerk staan (nog) geen bloemen. Ik begrijp ook eerlijk gezegd niet waar dit voor nodig is.

Om gemeenteleden te bemoedigen als ze bijvoorbeeld ziek zijn. Of als ze een hoge leeftijd hebben bereikt.
Laatst gewijzigd door Spreeuw op 06 aug 2014 11:51, 1 keer totaal gewijzigd.

Faramir

Berichtdoor Faramir » 06 aug 2014 11:50

schelpje3 schreef:In onze kerk staan (nog) geen bloemen. Ik begrijp ook eerlijk gezegd niet waar dit voor nodig is.

Dat is een interessante vraag. Wat voegt een bloem of een plant toe aan mijn achtertuin? Beter kan ik alles bestraten, scheelt ook een hoop werk en maakt de tuin veel praktischer met BBQ en andere dingen.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 06 aug 2014 11:52

Spreeuw schreef:
Om gemeenteleden te bemoedigen als ze bijvoorbeeld ziek zijn. Of als ze een hoge leeftijd hebben bereikt.

Dat doen wij ook, maar de bezoekdames kopen een blommetje als ze naar die persoon toegaan, dan heb je ook verse.
De bloemen die je op maandag laat bezorgen, zijn dan al minstens 3 dagen oud!

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 06 aug 2014 11:52

Faramir schreef:Dat is een interessante vraag. Wat voegt een bloem of een plant toe aan mijn achtertuin? Beter kan ik alles bestraten, scheelt ook een hoop werk en maakt de tuin veel praktischer met BBQ en andere dingen.

Jij belegt toch geen kerkdiensten in je achtertuin? :mrgreen:

mannetje1977
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor mannetje1977 » 06 aug 2014 11:53

:mrgreen:
Liefdevolle reactie op 30-jarige man (Maskers af als atheïst): https://dogmavrij.nl/2017/03/04/refoweb ... hulpvraag/

Faramir

Berichtdoor Faramir » 06 aug 2014 11:54

schelpje3 schreef:Jij belegt toch geen kerkdiensten in je achtertuin? :mrgreen:

Klopt, maar ik heb bloemen en planten in mijn achtertuin om het er wat leuker eruit te laten zien. Ik denk dat de bloemen in de kerk zo'n beetje voor hetzelfde idee worden neergezet.

mannetje1977
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor mannetje1977 » 06 aug 2014 11:58

wat een heerlijk zinloos topic is dit...

Maak het trouwens nog uit om wat voor soort bloemen het gaat? Moeten er elke kerkdienst bloemen van een andere soort staan? Om moet er rekening gehouden worden met de kleur? Moeten de bloemstelen langer dan 5 cm en korter dan 10 cm zijn, of mogen ze ook 10,5 centimer zijn, of is het toch beter als de stengels langer dan 15 cm zijn?
Liefdevolle reactie op 30-jarige man (Maskers af als atheïst): https://dogmavrij.nl/2017/03/04/refoweb ... hulpvraag/

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 06 aug 2014 11:59

mannetje1977 schreef:wat een heerlijk zinloos topic is dit...

Maak het trouwens nog uit om wat voor soort bloemen het gaat? Moeten er elke kerkdienst bloemen van een andere soort staan? Om moet er rekening gehouden worden met de kleur? Moeten de bloemstelen langer dan 5 cm en korter dan 10 cm zijn, of mogen ze ook 10,5 centimer zijn, of is het toch beter als de stengels langer dan 15 cm zijn?

Ach, zo zijn er nog tientallen topics. Breng nou even niemand op een idee mannetje :wink:

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 06 aug 2014 13:21

Hehe zo zie je maar weer, op de meest zinloze onderwerpen krijg je nog reacties Faramir ;)

schelpje3 schreef:Dat doen wij ook, maar de bezoekdames kopen een blommetje als ze naar die persoon toegaan, dan heb je ook verse.
De bloemen die je op maandag laat bezorgen, zijn dan al minstens 3 dagen oud!

Bij ons (en veel gemeenten) staat er op zondagochtend een bos bloemen in de kerk. Bij de mededelingen wordt afgelezen voor wie ze zijn en bij ons wordt er ook altijd gevraagd wie ze weg wil brengen. (in andere gemeenten is een groepje mensen daar verantwoordelijk voor). Bij ons gebeurt dat meestal op zondag, de zelfde dag dus... de bloemen worden zaterdag gehaald. Die blijven dan nog wel een poos goed.

En op zondag staat het wel vrolijk in de kerk. Al met al een mooi gebaar.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

mona
Majoor
Majoor

Berichtdoor mona » 06 aug 2014 13:37

Marnix schreef:Hehe zo zie je maar weer, op de meest zinloze onderwerpen krijg je nog reacties Faramir
Zinloos? Dit is een topic dat er toe doet!
Spreeuw is met reces, en vult nu zijn komkommertijd met inhoudsvolle onderwerpen. Ik kan het niet bijbenen zo geweldig vind ik het. Mooi dat Faramir hier het nut ook van inziet, en het voorbeeld gaat volgen.

Maar bloemen in de kerk? Dat vind ik nu heidens. Het leid alleen maar af, en al die fleur en kleur. Brr, ik moet er niet aan denken.
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand,
hoe staat het met mijn binnenkant?

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 06 aug 2014 13:42

mona schreef:Maar bloemen in de kerk? Dat vind ik nu heidens. Het leid alleen maar af, en al die fleur en kleur. Brr, ik moet er niet aan denken.

De volgende stap is een kerstboom vóórin.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 06 aug 2014 13:44

Hahahahahahahahahaha.....

Het moet niet gekker worden!

Hellend vlak! :D
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 06 aug 2014 13:46

Mona schreef:Zinloos? Dit is een topic dat er toe doet!
Spreeuw is met reces, en vult nu zijn komkommertijd met inhoudsvolle onderwerpen. Ik kan het niet bijbenen zo geweldig vind ik het. Mooi dat Faramir hier het nut ook van inziet, en het voorbeeld gaat volgen.

Ik denk dat je Faramir niet helemaal begrijpt. Zie een ander geopend topic.... :D

Maar bloemen in de kerk? Dat vind ik nu heidens. Het leid alleen maar af, en al die fleur en kleur. Brr, ik moet er niet aan denken.

Tjonge, wat moet dat lastig voor je zijn om je daar druk om te maken.... om grote woorden als "heidens" in de mond te nemen voor een bos bloemen die door God prachtig zijn geschapen... Als je afgeleid wordt door een bos bloemen..... en je ergens aan fleur en kleur. Ik leef met je mee. Dat is geen sarcasme, ik meen het oprecht. Wat lijkt het me lastig om zo in het leven te staan....

Terug naar “[Religie] - Open forum”