Het "trekken" van de Vader (Joh.6:44)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Jvslooten

Re: Het "trekken" van de Vader (Joh.6:44)

Berichtdoor Jvslooten » 05 aug 2014 21:24

Jvslooten schreef:Mona heeft gelijk. Of waren Ananias en Saffira soms wedergeboren christenen? Of Demas, die de tegenwoordige wereld lief kreeg? Of de valse leraren uit 1 Joh. 2? Of die "struikelblokken" uit Mat. 13 en Rom. 16? Of bijvoorbeeld die man uit Korinthe, die gemeenschap had met zijn eigen moeder? Of de Bileamieten en de Nikolaïten, waarvan Christus zegt dat Hij ze HAAT? Of die vrouw uit Thyatira, die zichzelf prostitueerde met mannen uit haar gemeente? Waren dat allemaal wedergeboren christenen?
Bambi schreef:Als je goed leest in Openbaringen 2 en 3 zie je dat ze zich moeten bekeren van hun boze werken en dan komt het weer goed.
Ik heb meer voorbeelden genoemd dan alleen de zeven gemeentes uit Klein-Azië. Bovendien, als het nodig zou zijn dat er eerst iets moest veranderen voordat het "weer goed kon komen", dan waren ze op dat moment -nog- niet wedergeboren waren.
Zo staat er bijv. ook dat Efeze hun 1e liefde hebben verlaten.
Dat is een liefde die bij de wedergeboorte in het hart komt.
En er staat niet dat Jezus de Nikolaïten zelf haat, maar hun werken, enzovoort......................
Jezus zegt tegen de Nikolaïten: bekeer u, en zo niet zal ik oorlog voeren met het zwaard van Mijn mond. God heeft in de zondaar geen behagen, maar daarin dat deze zich bekeerd en leeft.

Zo ook Annanias en Saffira die de kans kregen om eerlijk hun leugen op te biechten.
Daarom werd het nog eens extra gevraagd (en zich dus te bekeren van hun boze werken), maar die kans niet namen.
Quote dat even voor me als je wilt.

mona
Majoor
Majoor

Berichtdoor mona » 05 aug 2014 21:31

Alsjeblieft, dit vind ik zo erg. Laten we elkaars geloofsleven toch niet verdacht maken!
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand,
hoe staat het met mijn binnenkant?

Bambi

Berichtdoor Bambi » 05 aug 2014 21:46

mona schreef:Geen idee, ik ken Servatius niet. En het topic wat er over gaat boeide me niet, dus daar heb ik me niet in verdiept, sorry.

Ik bedoelde Servet. :wink:

Bambi

Berichtdoor Bambi » 05 aug 2014 21:48

En waar begon het hele verhaal nu mee?

Met dat ik zei dat God ieder mens trekt/roept.

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 05 aug 2014 21:58

Jvslooten schreef:Probeer je nu te suggereren dat Ananias en Saffira wedergeboren christenen waren?! Petrus zegt dat hun hart vervuld was met de Satan en dat ze zondigden tegen de Heilige Geest.

Dus? Demas was een wedergeboren christen lijkt me zo. Wedergeboren christenen kunnen afvallen en als ze de de krachten der toekomende eeuw hadden gesmaakt konden ze niet meer terugkomen.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

Bambi

Berichtdoor Bambi » 05 aug 2014 21:58

Jvslooten schreef:Zo ook Annanias en Saffira die de kans kregen om eerlijk hun leugen op te biechten.
Daarom werd het nog eens extra gevraagd (en zich dus te bekeren van hun boze werken), maar die kans niet namen.
Quote dat even voor me als je wilt.
[/quote]
Oh ik zie net dat alleen Saffira die kans kreeg, Annanias niet meer.
Maar die was ook de bedenker van het plan.

Als jij denkt dat mensen die wedergeboren zijn nooit meer naar de duvel luisteren, moet je je daar maar eens wat meer in verdiepen.
Er zijn boeken zat over. :-oo

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 05 aug 2014 22:03

mealybug schreef:
Wacht even, de woorden van jezus in dit laatste Boek, zijn profetisch van aard. Duidelijk staat er dat het Gaat om dingen die nog geschieden moeten.
Die 7 gemeenten staan voor de 7 periodes waardoor wij zouden gaan.
Een vooruitblik op de kerkgeschiedenis, zeg maar.
Maar dan net niet de juweeltjes, die velen denken op de schoorsteenmantel te hebben staan of in de boekenkast.
Inmiddels zijn we de laatste gemeente, die van Laodicea.

Lees maar:

http://www.bijbelengeloof.com/index.php ... &Itemid=93

Volgens mij waren het brieven aan bestaande gemeenten die tevens profetisch waren. Je kunt niet zeggen dat de hele kerk van nu Laodicea is, want bijvoorbeeld de vervolgde kerk is niet Laodicea, veel kerken in het Westen wel.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 05 aug 2014 23:08

mealybug schreef:
Wacht even, de woorden van jezus in dit laatste Boek, zijn profetisch van aard. Duidelijk staat er dat het Gaat om dingen die nog geschieden moeten.
Die 7 gemeenten staan voor de 7 periodes waardoor wij zouden gaan.
Een vooruitblik op de kerkgeschiedenis, zeg maar.
Maar dan net niet de juweeltjes, die velen denken op de schoorsteenmantel te hebben staan of in de boekenkast.
Inmiddels zijn we de laatste gemeente, die van Laodicea.

Lees maar:

http://www.bijbelengeloof.com/index.php ... &Itemid=93

Boerin schreef:Volgens mij waren het brieven aan bestaande gemeenten die tevens profetisch waren. Je kunt niet zeggen dat de hele kerk van nu Laodicea is, want bijvoorbeeld de vervolgde kerk is niet Laodicea, veel kerken in het Westen wel.

Al hoe graag sommigen het er ook in willen lezen, Johannes schrijft nergens in heel Openbaring dat het profetisch is. Het gaat duidelijk over de vervulling van profetieën uit het OT. Zoals Don K. Preston het correct verwoordde: Revelation has no new prophecies.

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 05 aug 2014 23:28

mohamed schreef:Al hoe graag sommigen het er ook in willen lezen, Johannes schrijft nergens in heel Openbaring dat het profetisch is.

Hoe zou je het dan noemen?
''Openbaring1:1 van Jezus Christus, die God Hem gegeven heeft om Zijn dienstknechten te laten zien wat spoedig moet geschieden, en die Hij door Zijn engel gezonden en aan Zijn dienstknecht Johannes te kennen heeft gegeven.''

mohamed

Berichtdoor mohamed » 05 aug 2014 23:36

Hoe ik dat zou noemen is de van Godswege ingegeven aankondiging dat het OT spoedig vervuld zou worden.

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 06 aug 2014 08:31

mohamed schreef:Hoe ik dat zou noemen is de van Godswege ingegeven aankondiging dat het OT spoedig vervuld zou worden.

De dag des Heeren, waar naar verwezen wordt, het einde, is nog niet vervuld, hoor.
De plagen en de schalen, de ruiters op de paarden...!?

mohamed

Berichtdoor mohamed » 06 aug 2014 08:58

mohamed schreef:Al hoe graag sommigen het er ook in willen lezen, Johannes schrijft nergens in heel Openbaring dat het profetisch is.

mealybug schreef:Hoe zou je het dan noemen?
''Openbaring1:1 van Jezus Christus, die God Hem gegeven heeft om Zijn dienstknechten te laten zien wat spoedig moet geschieden, en die Hij door Zijn engel gezonden en aan Zijn dienstknecht Johannes te kennen heeft gegeven.''

Hoe lees jij dan Lukas 21,22? Daar baseer ik namelijk op wat ik schreef. Ja, je zal diep in de gereformeerde traditie moeten graven om je hier uit te zwammen (Welke wordt het: Die dagen moeten nog komen of dit geslacht, in v 32 betekent wat anders?) o zoete ironie! :mrgreen:

En wat betekent spoedig nog als we al tweeduizend jaar wachten? Er wordt met de betekenis van woorden gegoocheld om het verhaal kloppend te krijgen met je eigen leer maar ik betwijfel of Jezus daar blij van wordt. Spoedig betekent binnen afzienbare tijd en geen tweeduizend jaar en langer.
Laatst gewijzigd door mohamed op 06 aug 2014 09:07, 1 keer totaal gewijzigd.

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 06 aug 2014 09:06

mohamed schreef:Kras dan Lukas 21,22 maar door, want daar baseer ik het op. Ja, je zal diep in de gereformeerde traditie moeten graven om je hier uit te zwammen (Die dagen moeten nog komen, geslacht (v 32) betekent wat anders) o zoete ironie! :mrgreen:

Naar mijn bescheiden mening werd Lukas' Evangelie eerder geschreven dan Johannes' Openbaringen.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 06 aug 2014 09:10

mohamed schreef:Kras dan Lukas 21,22 maar door, want daar baseer ik het op. Ja, je zal diep in de gereformeerde traditie moeten graven om je hier uit te zwammen (Die dagen moeten nog komen, geslacht (v 32) betekent wat anders) o zoete ironie! :mrgreen:

mealybug schreef:Naar mijn bescheiden mening werd Lukas' Evangelie eerder geschreven dan Johannes' Openbaringen.

Nou en? Of hadden ze het over twee verschillende Heeren en twee verschillende gebeurtenissen? Als je dat beweert moet je dat wel aantonen vanuit de bijbel, want op basis van persoonlijke titel overtuig je me niet al hoe bescheiden.

Zo nee blijft de vraag staan. Waarom kras je dan Lukas 21 vers 22 en 32 niet uit je bijbel? Daar staat namelijk dat alles in de dagen vervuld zou worden zolang de generatie waar Jezus tegen sprak bestond. Vers 22 en 32, graag een verklaring.

Openbaring 1,1 leert dat die dingen spoedig zullen plaatsvinden, naar mijn mening dezelfde dingen als waar Jezus over sprak, maar volgens jou niet. Toon dat dan ook aan i.p.v. zomaar wat rond te bazuinen, want ik toon wél aan wat ik zeg. Verklaar dan tenminste waarom er staat wat ik zeg en niet wat jij zegt. Ik ben zeer benieuwd, oprecht.

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 06 aug 2014 09:33

Luc 21:
22 Want dit zijn dagen van wraak, opdat al wat geschreven staat, vervuld wordt.
(de straf voor het doodslaan van de knechten van de Koning (waaronder Stefanus), die hen had uitgenodigd voor de bruiloft, maar zij wilden niet komen)
23 Maar wee de zwangeren en de zogenden in die dagen, want er zal grote nood zijn in het land en toorn over dit volk.
24 En zij zullen vallen door de scherpte van het zwaard en in gevangenschap weggevoerd worden onder alle heidenen. En Jeruzalem zal door de heidenen vertrapt worden, totdat de tijden van de heidenen vervuld zullen zijn.
Dit is de periode 70-1967

Luc 21:25 is een beschrijving van wat er vervolgens gaat gebeuren, het is de tijd waarin wij nu leven, de tijd dat de heidenen het joodse Jeruzalem vertrapten, is nu voorbij, de joden wonen weer waar ze vandaan kwamen,
''En er zullen tekenen zijn in zon, maan en sterren, en op de aarde benauwdheid onder de volken, in radeloosheid vanwege het bulderen van zee en golven.
26 En het hart van de mensen zal bezwijken van vrees en verwachting van de dingen die de wereld zullen overkomen, want de krachten van de hemelen zullen heftig bewogen worden.
Dat beschrijft Johannes ook in Openbaringen inderdaad.

Terug naar “Archief”