mohamed schreef:Kras dan Lukas 21,22 maar door, want daar baseer ik het op. Ja, je zal diep in de gereformeerde traditie moeten graven om je hier uit te zwammen (
Die dagen moeten nog komen, geslacht (v 32) betekent wat anders) o zoete ironie!

mealybug schreef:Naar mijn bescheiden mening werd Lukas' Evangelie eerder geschreven dan Johannes' Openbaringen.
Nou en? Of hadden ze het over twee verschillende Heeren en twee verschillende gebeurtenissen? Als je dat beweert moet je dat wel aantonen vanuit de bijbel, want op basis van persoonlijke titel overtuig je me niet al hoe bescheiden.
Zo nee blijft de vraag staan. Waarom kras je dan Lukas 21 vers 22 en 32 niet uit je bijbel? Daar staat namelijk dat alles in de dagen vervuld zou worden zolang de generatie waar Jezus tegen sprak bestond. Vers 22 en 32, graag een verklaring.
Openbaring 1,1 leert dat die dingen spoedig zullen plaatsvinden, naar mijn mening dezelfde dingen als waar Jezus over sprak, maar volgens jou niet. Toon dat dan ook aan i.p.v. zomaar wat rond te bazuinen, want ik toon wél aan wat ik zeg. Verklaar dan tenminste waarom er staat wat ik zeg en niet wat jij zegt. Ik ben zeer benieuwd, oprecht.