Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
Spreeuw schreef:Ik vind het mooi hoe monniken hun leven wijden aan God. De dagindeling van monniken is geheel gericht op de godsdienst. Er is niets mooiers dan bezig te zijn met de dienst aan God. Ascese speelt een belangrijke rol in het kloosterleven: het leiden van een sober leven in afzondering, dus (zoveel mogelijk) leven in de eigen kring.
schelpje3 schreef:Stel je beeld van het kloosterleven maar eens bij Spreeuw. Ik zag een docu over het kloosterleven en de tv en laptops hadden ook hier hun intrede gedaan.
En niemand leefde in afzondering, er was zelfs een non met een baan buitenshuis.
M.u.v. een paar oudere nonnen, hadden ze ook gewone kleding aan.
Ik kwam op een krantensite een filmpje tegen van een non, die één of andere talentenshow had gewonnen, ik meen dat het in Italië was.
moderngelovige schreef:Klopt Faramir,
Mss moet schelpje3 eerst eens een aantal afleveringen kijken van de serie.
Je commentaar was wat kort door de bocht, alsof iedere kloosterorde mensen afvaardigt naar een talentenshow, zo is het ook weer niet.
Krijg je een beetje inzicht over de diverse orden, wat de mensen drijft die daar wonen.
Het is een (klein) inkijkje.
Anoniem_89 schreef:Ik heb niet veel met een klooster.
Natuurlijk is het ook goed om soms stil te zijn.
Maar ik ben christen in de wereld en moet getuigen van Hem en niet in een veilige plek ergens waar geen buitenstaander komt mijn leven lang blijven.
rotterdam schreef:Getuigen is niet de enige opdracht die christenen hebben.
rotterdam schreef:Getuigen is niet de enige opdracht die christenen hebben.
Anoniem_89 schreef:
Nee maar wel belangrijk
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten