Jvslooten,
Ik zie die profeet wel degelijk als persoon. Anders was hij toch anders aangeduid?
Anoniem_89,
De R.K.K ???
Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
moderngelovige schreef:* Zijn er de afgelopen 2000 jr. profeten opgestaan en wie waren dat dan?
Waarom zou de valse profeet anders moeten worden aangeduid? Als het de Geest behaagd heeft om het zo aan te duiden, wie zijn wij dan om te zeggen dat het anders moet?xsidd schreef:Jvslooten,
Ik zie die profeet wel degelijk als persoon. Anders was hij toch anders aangeduid?
Jvslooten schreef:Nee, dat denk ik niet. Ik zie de valse profeet niet echt als één specifiek persoon.
Arco schreef:Mag ik de vraag droppen: waaraan is een echte profeet te herkennen?
mealybug schreef:Na Christus zou er geen nieuwe profeet meer komen, behalve dan hij die zou komen in zijn eigen naam, ''en die neemt gij aan''....
Toch?
Jvslooten schreef:God nu heeft sommigen in de gemeente een plaats gegeven: ten eerste apostelen, ten tweede profeten, ten derde leraars, vervolgens krachten, daarna genadegaven van genezingen, vormen van hulpverlening, bestuurlijke gaven, allerlei talen. (1 Kor. 12:28)
En Hij heeft sommigen gegeven als apostelen, anderen als profeten, weer anderen als evangelisten en nog weer anderen als herders en leraars, om de heiligen toe te rusten tot het werk van dienstbetoon, tot opbouw van het lichaam van Christus. (Ef. 4:11-12)
...maar wanneer het volmaakte zal gekomen zijn,mealybug schreef:Profetieën zullen verdwijnen, klanktaal zal verstommen, kennis verloren gaan - want ons kennen schiet tekort en ons profeteren is beperkt...
Heeft een christen zo´n medium nodig dan?xsidd schreef:1 Een profeet of profetes is een medium tussen deze wereld, en de geestelijke wereld.
Jvslooten schreef:Je tekst heeft betrekking op wanneer het volmaakte gekomen is. Niet op de gebroken wereld waarin we nu leven.
mealybug schreef:Volgens mij heeft het helemaal niets met de wereld te maken die gebroken is (''Ik bid niet voor de wereld''), maar met het stadium waarin de gemeente volmaakt, rijp is geworden.
Het stadium na de moedermelk , wanneer vast voedsel verdragen wordt.
Heb 6:1 Daarom, nalatende het beginsel der leer van Christus, laat ons tot de volmaaktheid voortvaren; niet wederom leggende het fondament van de bekering van dode werken, en van het geloof in God,
2 Van de leer der dopen, en van de oplegging der handen, en van de opstanding der doden, en van het eeuwig oordeel.
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten