Situatie in Israel (deel 2)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

hettys
Majoor
Majoor

Re: Situatie in Israel (deel 2)

Berichtdoor hettys » 29 jul 2014 21:08

Boaz schreef:

De electriciteitscentrale is door Hamas zelf, per ongeluk, kapot geschoten.
Voor mij is Israel gek dat ze de boel nog repareren ook!

Het is in triest dat er kinderen sterven, maar dat komt door slecht ouderschap van de Arabieren: welke idioot laat in oorlogstijd kinderen buiten spelen? Welke ouder zet kinderen op daken waarvan Israel dmv telefoontjes en pamfletten heeft laten weten dat ze de boel gaan bombarderen? Welke idioten leggen wapenvoorraden aan in scholen en ziekenhuizen?

Wees niet zo naief! Hamas heeft al die tonnen cement niet gebruikt voor het maken van schuilkelders, maar voor het graven van tunnels.
Het kan Hamas niks schelen, ze houden mensen voor dat ze regelrecht in het paradijs komen als ze voor deze 'heilige zaak' sterven. En mocht je anders denken dan Hamas, wordt je geliquideerd. Ga maar eens googlen, zie je de ergste filmpjes.

Golda Meir zei al ' Pas als de Arabieren hun kinderen meer gaan liefhebben dan ze ons haten, kan er vrede komen'

http://www.idfblog.com/blog/2014/07/08/ ... n-shields/

Met dank. Ik hou het in gedachten. (voor die kindjes vindt ik het toch heel erg naar)
Ook gif is geschapen.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 29 jul 2014 21:10

mealybug schreef:daar hebben we hier van die electrisch geladen tennisrackets voor , uit China.
Een batterij erin, en maaien maar. :lol: :idea:

Wij ook, de Foetsie, maar toen ik twee nachten terug dat ding beneden ging halen, omdat er zo'n Hamasmuskiet toch binnen de klamboe was gekomen, was natuurlijk weer één van de batterijen eruit, want het klepje is stuk. En uiteraard viel die batterij was vandaag weer ergens tussenuit, maar natuurlijk ben ik weer vergeten de batterij terug te plaatsen in de Foetsie.

Met andere woorden: takkemuggen.

Maar wat Mortlach zegt, de proportionaliteit is wel enigszins uit balans geraakt, LIJKT het. (let op: understatement).
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Boaz
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Boaz » 29 jul 2014 21:35

Mortlach schreef
Je hebt het over proportionaliteit, maar dat is Israel met deze reactie natuurlijk totaal uit het oog verloren.

Nee, dat is Israel helemaal niet uit het oog verloren.
Als je het aantal slachtoffers gaat vergelijken, zal je dat misschien haast denken, maar dat is een vreemde redenering. Is de tegenreactie op jarenlange terreur geoorloofd wanneer er aan beide zijden evenveel slachtoffers vallen? Kom nou!

De reden dat er zoveel slachtoffers zijn aan de kant van Hamas is volkomen eigen schuld, ik heb daar in een eerdere mail in geschreven. Men verheerlijkt het slachtoffer zijn, en gelooft dat ze zullen worden overladen met maagden die in het paradijs op ze wachten.

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 30 jul 2014 08:05

Het heeft iets macabers, maar je kunt de oorlog in Gaza live volgen: http://www.happeningmonitor.bplaced.net ... a/rtv2.htm
Mijn indruk is dat het Israëlische leger richting het centrum (waar de camera staat) van Gaza stad oprukt.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 30 jul 2014 12:27

Boaz schreef:Nee, dat is Israel helemaal niet uit het oog verloren.
Als je het aantal slachtoffers gaat vergelijken, zal je dat misschien haast denken, maar dat is een vreemde redenering. Is de tegenreactie op jarenlange terreur geoorloofd wanneer er aan beide zijden evenveel slachtoffers vallen? Kom nou!

Er zijn natuurlijk geen winnaars in deze situatie, maar luchtbombardementen en tanks en drones tegen tunnels en zelfgebouwde raketjes is niet proportioneel.

De reden dat er zoveel slachtoffers zijn aan de kant van Hamas is volkomen eigen schuld, ik heb daar in een eerdere mail in geschreven. Men verheerlijkt het slachtoffer zijn, en gelooft dat ze zullen worden overladen met maagden die in het paradijs op ze wachten.

Natuurlijk wordt terugvechten zo veel mogelijk onmogelijke gemaakt door Hamas. Ik praat dat niet goed.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

parsifal
Majoor
Majoor

Berichtdoor parsifal » 30 jul 2014 12:34

Mortlach schreef:
Er zijn natuurlijk geen winnaars in deze situatie, maar luchtbombardementen en tanks en drones tegen tunnels en zelfgebouwde raketjes is niet proportioneel.

Het ergste wat kan gebeuren als het gaat om het aantal slachtoffers is een proportionele oorlog. Je ziet dat gebeuren in Syrie. Daarbij lijkt het er nu op dat de school die dit weekend geraakt werd, geraakt werd door a "misfired rocket from gaza".
"Then he isn't safe?" said Lucy.
[...] "Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 31 jul 2014 08:12

dalethvav
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor dalethvav » 31 jul 2014 11:44

Het is wel eens aardig om dit bericht eens te bekijken: De doofpot-acties van de media. :-oo ](*,)
Ps. 122vs6: Bidt om de vrede van Jeruzalem; wel moeten zij varen, die u beminnen.

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 31 jul 2014 20:48

Of dit,
Toch weer wat anders dan de standaard berichtgeving :

http://www.nytimes.com/2014/07/31/world ... 00000&_r=1

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 31 jul 2014 21:28

Een vergelijking: Als Ierland Palestina was

Je kunt het ze haast niet kwalijk nemen dat ze terugvechten met beperkte middelen die ze hebben...

dalethvav
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor dalethvav » 31 jul 2014 21:51

Mortlach schreef:Een vergelijking: Als Ierland Palestina was

Je kunt het ze haast niet kwalijk nemen dat ze terugvechten met beperkte middelen die ze hebben...
Een aardige poging om een vergelijk te maken, alleen jammer dat dit een klassiek voorbeeld is van onversneden geschiedenisvervalsing. Wie de werkelijke feiten kent weet dat dit vergelijk werkelijk nergens op gebaseerd is.
Ps. 122vs6: Bidt om de vrede van Jeruzalem; wel moeten zij varen, die u beminnen.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 31 jul 2014 22:10

O, Israel is niet als staat opgericht op een locatie waar al eeuwen mensen woonden? Dat had ik dan verkeerd begrepen.

Boaz
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Boaz » 31 jul 2014 23:10

@ Mortlach: doe je nu bewust aan geschiedvervalsing, of weet je echt zo weinig van de gechiedenis in het MO af?

Ten eerste woonden daar helemaal niet 'al eeuwen' arabieren, de grote trek die kant op van arme arabieren (die her en der vandaan kwamen) kwam toen Joden het gebied gingen ontginnen, de moerassen gingen droogleggen en de boel gingen cultiveren.
Er was geen sprake van een 'Palestijns volk', de mensen kwamen her en der vandaan.

Het gebied wat jij op het eerste plaatje 'Palestina' noemt, is slechts een deel van het oorspronkelijke Engelse mandaat Palestina, waar zowel Jood als Arabier woonde. De naam 'Palestijn' was niet exclusief voor Arabieren, maar had betrekkig op zowel joden als Arabieren.

Van het oorspronkelijke gebied dat de Joden was beloofd door de Engelsen, hebben ze maar een klein stukje van gekregen. Er werden hele stukken van weggegeven, waarvan het deel ten westen van de Jordaan aan Jordanie werd gegeven. (De Arabische Palestijnen werden doodleuk uitgemoord door hun Arabische Jordaanse 'broeders'..

De Engelsen waren zo handig hetzelfde gebied ook te beloven aan Arabieren, om die maar te vriend te houden, en zo kwam men op een verdeling van het overgebleven gebied, waar in het ene deel Joodse Palestijnen, en het andere deel Arabische Palestijnen moesten gaan wonen. Arabische Palestijnen mochten van Israel gewoon in hun gebied blijven wonen, waar Arabische Palestijnen hun gebied ' Judenrein' opgeleverd wilden/ willen hebben.

De arabische Palestijnen verwierpen alle voorstellen, de Joden aanvaardden ze allemaal.
Toen de Joodse Palestijnen uiteindelijk de Joodse staat Israel uitriepen, riepen verscheidene omringende Arabische landen de Arabische Palestijnen op het land te verlaten (en zo creëerden zij het vluchtelingenprobleem) omdat ze het 'wel even zouden veroveren'.

Het liep anders: alle oorlogen (aangegaan door de Arabieren) hebben ze verloren, het land is ze dus niet 'ontnomen'. En o ja: de West Bank - Samaria en Judea in de Bijbel - zijn nooit van de 'Palestijnen' geweest, het was door Jordanie geanexeerd tijdens de 1948 oorlog, en door Israel veroverd tijdens de 6 daagse oorlog.
De Palestijnen (Arabieren) hebben nooit een staat daar willen stichten, maar begonnen daar pas over toen het in handen kwam van Israel... Heel veelzeggend...

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 01 aug 2014 08:32

Boaz schreef:@ Mortlach: doe je nu bewust aan geschiedvervalsing, of weet je echt zo weinig van de gechiedenis in het MO af?

Ten eerste woonden daar helemaal niet 'al eeuwen' arabieren, de grote trek die kant op van arme arabieren (die her en der vandaan kwamen) kwam toen Joden het gebied gingen ontginnen, de moerassen gingen droogleggen en de boel gingen cultiveren.
Er was geen sprake van een 'Palestijns volk', de mensen kwamen her en der vandaan.

Het gebied wat jij op het eerste plaatje 'Palestina' noemt, is slechts een deel van het oorspronkelijke Engelse mandaat Palestina, waar zowel Jood als Arabier woonde. De naam 'Palestijn' was niet exclusief voor Arabieren, maar had betrekkig op zowel joden als Arabieren.

Palestina was slechts de naam van het gebied, geen land, koninkrijk of macht.
Net zo iets als kurdistan, wat een gebied beslaat van verschillende landen.
Ik zou niet weten waarom de grenzen die de engelsen daar destijds als koloniale uitzuigers in het zand trokken, wel geldig zouden zijn.
Wat dat betreft had Saddam Hoessein destijds wel een punt.

Was Kuwait ook niet een gevolg van die engelse koloniale politiek?

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 01 aug 2014 09:06

Ik zal de eerste zijn om te zeggen dat ik geen MO-expert ben, maar de eenzijdige belichting die jij hier geeft, Boaz, geloof ik toch ook niet zomaar.

Terug naar “Archief”