het vermaak is niet iets wat je aanleert.. je kind zal door beperking maar weinig fantasie hebben of het gewoon niet hebben omdat je niet fantasierijk bent.. tja..... ga er maar aanstaan!
Ik blijf erbij dat ik overdag moeder ben... ik ga absoluut geen tijd nemen voor mezelf door ze weg te sturen. Hoelang zijn ze zo klein om er van te genieten. IK moest er behoorlijk aan wennen dat kwam vooral door M, maar inmiddels aardig geaccepteerd dat mijn leven overdag als ik twee kinderen thuis heb, bestaat uit er voor de kinderen zijn. Ik kan echt wel ff door de folders bladeren, maar vaak als ik dat doe komt M of J gezellig meelezen. J leest alle letters, M benoemt alle cijfers......
T lijkt heel wat als ik het zo neerzet... boeken lezen is stukken minder geworden, andere hobby;s helemaal! daarintegen trekken we er veel opuit de natuur in, ik kan daar heerlijk mn ei kwijt, loep, verrekijker mee... zo natuurgidsje van de hema en gaan!
Ook fietsen we veel, al moet j nu zelf altijd meefietsen, ik kan nu zelf ff geen twee kids op de fiets en dat is voor haar op dit moment teveel gevraagd, ze klaagt veel over snel steek in de zij
en met schoonmaken... ach.. tis vakantie! dan heb ik ook iets meer vakantie, we zijn aan het klussen in huis, schuren en verven enzo dan is het anders.... dus stoffen doen we niet veel.
nogmaals.. kijkend naar hoe snel alles gaat... er zal nog tijd zat komen dat ik op mn gat kan zitten, bij leven en welzijn.. en als het niet komt... is het ook goed. Zoals het nu is.. kan ik goed mee leven... in tegenstelling tot een dik jaar terug dat ik al moe aan elke dag begon.