Refowebkids deel 19

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

ajl
Generaal
Generaal

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor ajl » 29 jul 2014 08:00

Ik vind het ook wel erg leeg in huis, al geeft het mij nu wel de kans om hun slaapkamer eens echt uit te mesten. Ik ben nu hun kleding voor de winter al aan het uitzoeken. Eeen beetje vroeg, maar aanezien ik straks uit de running ben, is dat alvast klaar. Wat doen jullie met alle kleding die te klein is, bewaren jullie dat of brengen jullie dat ergens heen?

Ik vermaak ze ook niet tijdens de vakantie. Ik ben daar eigenlijk ook veel te druk voor. Ik lees ze wat meer voor en wat langer en zit even bij ze met knutselen ( ben dan zelf al aardappelen aan het schillen en groente schoonmaken), maar daar blijft het bij.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 29 jul 2014 08:25

hier vermaken ze zichzelf ook prima tijdens de vakantie! Soms is het ff van: wat moet ik doen.. maar verder is het gewoon lekker spelen..

meribel
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor meribel » 29 jul 2014 09:14

Heerlijk een straat met kindjes waar altijd iemand thuis is,
Ze spelen eigenlijk van ochtend tot avond buiten, ik heb dan alleen die kleine nog waar je op moet letten,

Echt erbij zitten doe ik niet, wel lekker samen naar de speeltuin iets verder weg of een fietstochtje,
Ach de middelste speelt zo graag een potje pesten en als die binnenkomt en vraagt 'potje pesten'?
Dan maak ik daar wel tijd voor
Ik heb het eigenlijk nooit zo druk. Misschien omdat ik maar twee dagen werk, of dat mijn huis niet zo groot is,
Nah ik denk eigenlijk omdat mijn huishoudskills erg ondermaats zijn, dan ben je zo klaar.

Maarrrr..vandaag is de hele bups weg, bijna vakantie dat we weg gaan en ik heb echt het plan nu alles goed aan te pakken vandaag!

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 29 jul 2014 09:38

Ik ben ook geen moeder die heel de dag met haar kind bezig is... Vind ik ook echt niet nodig vind het veel belangrijker dat ze zichzelf lekker kan vermaken.
Ik hecht echt wel waarde aan mijn eigen tijd :oops:

Huishouden deed ik ook altijd als Nina wakker was overdag en als ze dan sliep 's middags ging ik lekker relaxen en doen waar ik zin in had.
Hopelijk met een 2de kan dit weer zo...

Gelukkig gaat het luisteren ook weer goed... Dat is weer veel gezelliger.

TJ goed bezig zoveel fietsen! Fietsen je jongens het allemaal zelf? Of heb je er nog bij je op de fiets?

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 29 jul 2014 09:50

ik heb 1 voorop en 1 achterop :lol: Alleen Milan fietst zelf.. Matteo fietst wel eens stukjes zelf, maar lange einden niet.. anders is het geen leuke vakantie voor hem , want dan ligt hij elke avond in bed met beenpijn :?

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 29 jul 2014 10:30

Eigen tijd heb ik eigenlijk niet. Nu kan ik ook thuiswerken en ik merk toch dat ik na mijn huishoudelijk werk 's avonds ook nog even de pc aanzet om mail te lezen en te beantwoorden. Overdag is er met de zorg van 4 ook altijd wel wat te doen. 's Middags relaxen ken ik al helemaal niet. Misschien morgen even nu ik er maar twee thuis heb.

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 29 jul 2014 11:35

Ik ben ook niet zo dat ik de hele dag m'n kids vermaak, verveel me altijd al gauw als ik even met ze meedoe :oops: Moet ze af en toe even op gang helpen met spelen, maar verder vermaken ze zich prima. Omdat we dit jaar niet op vakantie gaan, hebben we een museumjaarkaart aangeschaft, dus ik probeer nu in de vakantie wel iedere week minimaal 1 keer een museumbezoekje te plannen. Zag gisteren dat ze in kasteel de Haar in de zomervakantie speciale kinderrondleidingen hebben, dus die staat voor deze week gepland :D

meribel
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor meribel » 29 jul 2014 11:58

ajl schreef:Eigen tijd heb ik eigenlijk niet. Nu kan ik ook thuiswerken en ik merk toch dat ik na mijn huishoudelijk werk 's avonds ook nog even de pc aanzet om mail te lezen en te beantwoorden. Overdag is er met de zorg van 4 ook altijd wel wat te doen. 's Middags relaxen ken ik al helemaal niet. Misschien morgen even nu ik er maar twee thuis heb.

Hoe houd je dat vol?
Zit je echt nooit even rond theetijd met een boekje in de tuin bij te komen?

Ik zie mijn kinderen en huishouden echt als werk, mijn man ook trouwens, en de dagen dat hij werkt begint mijn werkdag om 7 uur en eindigt om 7 als de laatste in bed ligt. ( die ik nog moet brengen, de oudste gaat zelf om 8 uur ). Dan heb ik al mijn huishoudelijke klusjes gedaan en dingen met de kinderen en wat er niet af is morgen weer een dag, en tot ik naar bed ga doe ik dan wat ik leuk vind of gezellig samen met man iets leuks kijken ofzo.
Hij ziet dat op zijn thuisdagen ook zo.
Voordeel dat ik avonddiensten werk dus op de maandag dat ik werk mag ik uitslapen en de zaterdag hij altijd.

Ik herinner me nu ineens dat jij alles strijkt, ja toch?
Kijk..dat scheelt al hier in tijd... :mrgreen:

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 29 jul 2014 13:18

@ meribel, zomaar overdag gaan zitten doe ik echt nooit. Past niet in de planning...haha Ik ben best wel wat tijd kwijt met halen en brengen naar school. De school is 20 minuten fietsen bij ons vandaan. Als zij uit school ergens gaan spelen, moet ik ze ophalen, ook dat kost rustig een uur. De jongens moeten dan eerst wakker gemaakt worden, aangekleed, in de auto etc. Daarnaast heb ik in feite maar 2 dagen per week om het huishouden te doen. Bedden verschonen doe ik meestal deels op woensdag en deels op vrijdag, dus extra wassen draaien. Boodschappen doe ik meestal 1 keer in de week 's avonds, strijken en was opvouwen ook. Ik strijk inderdaad de kleding van de kids nog steeds en manlief draagt door de week altijd overhemden met shirt eronder en ook die strijk ik :oops: .
En ik probeer elke week boven of beneden uitgebreid schoon te maken. De andere etage stofzuig en dweil ik alleen op mijn andere vrije dag. Er zijn ook wel avonden dat ik niets doe, maar dan lig ik echt uitgeblust op de bank.
Uitslapen doe ik eigenlijk ook nooit, voor 7 uur ben ik altijd aangekleed en het merdendeel van de kids ook.

meribel
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor meribel » 29 jul 2014 16:14

Pf, als je wel tijd wíl voor jezelf...
Dan mijn tip zou zijn de helft minder schoonmaken heb je meteen tijd over.
Ik doe de bedden 1 keer per drie weken en leef ook nog steeds.
Als je die tijd niet met wat anders vult heb je al weer 2 keer per 2 weken over om een boekje te lezen :mrgreen:
Heej en stop toch met alles strijken....nog meer tijdswinst.
Maarre..ik vermoed niet dat die dingen bij jou passen.
Mijn moeder maakte ook alles grondig en vaak schoon, en streek alles. Zit ook nooit eens een boekje te lezen en dat past bij haar. Elk vogeltje zingt zoals die gebekt is.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 29 jul 2014 20:12

ik stuur ze wel eens naar boven om te spelen of naar buiten en dan "moeten" ze zich daar maar een half uur vermaken en dan ga ik even lekker rustig op de bank zitten wat lezen of iets :wink:

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 29 jul 2014 20:57

't heeft denk ik ook wel te maken met hoe je woont. Met dit mooie weer is het wel lastig om geen tuin te hebben met een jochie van 3. Dan vermaakt hij zich toch wat minder, want speelt het liefst buiten. en dat kan, voor de deur, maar dan moet ik echt mee. Want voor de deur is stoep, groenstrook, stoep, weg, groenstrook, water. En daar heb ik ook niet altijd tijd voor ;-) Terwijl als we bij mijn (schoon) ouders zijn, hij prima de hele dag in z'n eentje speelt.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 29 jul 2014 21:06

het vermaak is niet iets wat je aanleert.. je kind zal door beperking maar weinig fantasie hebben of het gewoon niet hebben omdat je niet fantasierijk bent.. tja..... ga er maar aanstaan!

Ik blijf erbij dat ik overdag moeder ben... ik ga absoluut geen tijd nemen voor mezelf door ze weg te sturen. Hoelang zijn ze zo klein om er van te genieten. IK moest er behoorlijk aan wennen dat kwam vooral door M, maar inmiddels aardig geaccepteerd dat mijn leven overdag als ik twee kinderen thuis heb, bestaat uit er voor de kinderen zijn. Ik kan echt wel ff door de folders bladeren, maar vaak als ik dat doe komt M of J gezellig meelezen. J leest alle letters, M benoemt alle cijfers......

T lijkt heel wat als ik het zo neerzet... boeken lezen is stukken minder geworden, andere hobby;s helemaal! daarintegen trekken we er veel opuit de natuur in, ik kan daar heerlijk mn ei kwijt, loep, verrekijker mee... zo natuurgidsje van de hema en gaan!

Ook fietsen we veel, al moet j nu zelf altijd meefietsen, ik kan nu zelf ff geen twee kids op de fiets en dat is voor haar op dit moment teveel gevraagd, ze klaagt veel over snel steek in de zij :(

en met schoonmaken... ach.. tis vakantie! dan heb ik ook iets meer vakantie, we zijn aan het klussen in huis, schuren en verven enzo dan is het anders.... dus stoffen doen we niet veel.

nogmaals.. kijkend naar hoe snel alles gaat... er zal nog tijd zat komen dat ik op mn gat kan zitten, bij leven en welzijn.. en als het niet komt... is het ook goed. Zoals het nu is.. kan ik goed mee leven... in tegenstelling tot een dik jaar terug dat ik al moe aan elke dag begon.

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 29 jul 2014 21:57

meribel schreef:Pf, als je wel tijd wíl voor jezelf...
Dan mijn tip zou zijn de helft minder schoonmaken heb je meteen tijd over.
Ik doe de bedden 1 keer per drie weken en leef ook nog steeds.
Als je die tijd niet met wat anders vult heb je al weer 2 keer per 2 weken over om een boekje te lezen :mrgreen:
Heej en stop toch met alles strijken....nog meer tijdswinst.

Hahaha, ik moet hier echt ff om lachen :D

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 30 jul 2014 09:17

Op welke leeftijd hebben kinderen door hoe je moet trappen op een fiets? Of is dat niet echt leeftijd gerelateerd?

Hier in de vakantie periode doe ik niet veel dan alleen de was, stofzuigen, dweilen, toilet.
k Doe geen extra dingen als ramen lappen, kasten uit soppen.
Gisteren in m'n lunchpauze even snel de vloer gezogen en gedweild terwijl m'n man met onze zoon aan het zwemmen was. Had ik beter niet kunnen doen. :roll:

Terug naar “Archief”