meschianza schreef:BEste MR Love,
Eindelijk, na lang en diep nadenken, ik heb ook een vraag!
Stel: je hebt een heeeele goede, lieve vriend, die je al jaren kent. Een vriend, en niet de vriend. Je hebt dus geen verkering.Maar je mag elkaar wel erg graag, je kent elkaar heel goed.
En op een dag loopt het savonds ietwat uit de hand: je zoent met elkaar.
Wat erg goed is, maar niet klopt, en maybe ook niet mag omdat j egeen verkering hebt. (wel allebij vrijgeazellig uiteraard) En uiteindelijk ook je vriendschap bedreigt.
Je belooft elkaar het niet meer te doen.
Dan, maanden laten komt het wel errrug goed uit om bij hem te blijven slapen.
Kan je blijven slapen terwijl je weet dat het een keer enigzinds mis is gegaan? Hoe ga je om met dat risico? Want het zou jammer zijn als we niet meer als vrienden bij elkaar konden zijn, langdurig. Tergelijkertijd wil je ook niks kapot maken.
Anoniem

Hallo Anoniem
Mr.Love zie ik staan, dus ik neem aan dat het je probleem aan mij gericht is, ook omdat ik Mr bent (al zet ik dat uit bescheidenheid niet voor mn naam

).
Het is wel een situatie zeg! Spannende situatie ook, omdat je (denk ik) toch er rekening mee houd dat het nog een keer gebeurt, alleen weet je niet wanneer.
Wat moet jij na die avond toch met een partij spanning in je lijf hebben gelopen!

Kan je het nog aan?
Maar toch denk ik dat je die zoen ervaring toch wel fijn vond, en je heb (met tegenzin?) afgesproken om het niet meer te doen.
Een keertje zoenen, zeker als je geen verkering hebt, kan volgens mij geen kwaad. En wat kan er nu verkeerd gaan? Een goeie vriendschap gaat echt niet kapot door een keer lekker te klefbekken.

(k’zou geen vriendinnen meer over hebben

)
Feitelijk geef je zelf al aan dat je graag bij hem wil blijven slapen, al dan niet op een ander bed, echt, ik kan er niets anders uit opmaken!
Ik vermoed zelfs dat je hoopt dat het weer eens uit de hand loopt, dat zijn normale gevoelens. Helemaal niet erg of zo.
Risico? Als je nu allebei weer eens lekker zoent die avond dat je blijft slapen, het enigste risico dat er in zit is dat je meer gevoelens krijgt voor elkaar. Misschien word je wel superverliefd!
En langdurig vrienden blijven, nou als je langdurig bij hem wilt zijn zou ik het wel weten!
Geef het een kans, misschien is het wel for a lifetime!
En als het nu weer op zoenen aankomt, en je word niet verliefd, dan spreek je gewoon weer af niet meer te zoenen met hem totdat je weer eens een keer blijft slapen!

Alleen daar kan liefde leven, alleen daar is het leven goed, waar pa stil en ongedwongen, de aardappels schilt en de afwas doet.