Crisis Oekraine

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Arco
Majoor
Majoor

Re: Crisis Oekraine

Berichtdoor Arco » 25 jul 2014 10:45

Optimatus,

Je razernij over Rusland en diens gekozen president is om voor te schamen. Alle beginselen van naastenliefde en verdraagzaamheid wordt vergeten. De focus op Rusland en diens president is zo eenzijdig, dat blijkbaar vergeten wordt dat meer mensen elders zinloos sterven, dan met vlucht MH17. Met alle respect voor de nabestaanden, wil ik jou, Optimatus, toch wijzen op christelijke redelijkheid.

Het erbij halen van Prediker met de tekst ‘tijd van vrede en tijd van oorlog’ vind ik smakeloos. Die tekst is geen vrijbrief voor oorlogszucht. Prediker wijst juist op de ijdelheid ervan, leer die les eens.

Jij bent geen politicus, je bent geen bestuurder en geen autoriteit die verantwoordelijkheid draagt om wel of niet te beslissen over maatregelen. Jouw biertafel oplossingen maken de weg vrij voor de Derde Wereldoorlog, in plaats van een respectvolle en weloverwogen houding om tot berging van de slachtoffers en onderzoek naar de oorzaak.

De Eerste Wereldoorlog is om minder gestart en de Tweede Wereldoorlog als gevolg van de vernedering. Leer de lessen hieruit en ga niet op dezelfde weg naar een Derde Wereldoorlog. Zoals Einstein al zei: ik weet niet met welke wapens de Derde Wereldoorlog wordt uitgevochten, maar de Vierde Wereldoorlog wordt uitgevochten met stokken en stenen.

Kom terug in rede en wees verstandig. Laten we bidden dat de wereld niet nog een oorlog moet meemaken. Laten we bidden dat de Vredevorst spoedig terugkomt.
"Vertrouw op de HEERE met heel je hart, en steun op je eigen inzicht niet." - Spr. 3:5

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 25 jul 2014 10:49

Arco schreef:Optimatus,

Je razernij over Rusland en diens gekozen president is om voor te schamen. Alle beginselen van naastenliefde en verdraagzaamheid wordt vergeten. De focus op Rusland en diens president is zo eenzijdig, dat blijkbaar vergeten wordt dat meer mensen elders zinloos sterven, dan met vlucht MH17.

Klopt, 24000 per dag !
Alleen al door honger.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 25 jul 2014 10:52

Arco, probeer voor de verandering eens antwoord te geven op de vraag. "Wat zou er moeten gebeuren".
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Arco
Majoor
Majoor

Berichtdoor Arco » 25 jul 2014 10:57

Optimatus schreef:Arco, probeer voor de verandering eens antwoord te geven op de vraag. "Wat zou er moeten gebeuren".

Arco schreef:Jij bent geen politicus, je bent geen bestuurder en geen autoriteit die verantwoordelijkheid draagt om wel of niet te beslissen over maatregelen.

Ik ben ook geen politicus, geen bestuurder en geen autoriteit die verantwoordelijkheid draagt om te beslissen over maatregelen. Hierdoor heb ik enerzijds minder informatie dat die wel die verantwoordelijkheid (inlichtingen enzo) en elk antwoord op die vraag door mij doet er niet toe.
"Vertrouw op de HEERE met heel je hart, en steun op je eigen inzicht niet." - Spr. 3:5

shrew
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor shrew » 25 jul 2014 11:01

Wat er zou moeten gebeuren zijn sancties die de machthebbers treffen. Maar ik vraag me af of die bestaan. kijk naar Noord Korea, geen land heeft zo veel sancties en boycotten aan zijn broek hangen. en toch leven de machthebbers in luxe en het volk verhongert.

Dus ik heb geen antwoord op wat zou moeten gebeuren, ik hoop dat de mensen die daar over gaan dat beter kunnen beslissen dan ik.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 25 jul 2014 11:03

Jammer. In dat geval is elke politieke discussie zinloos, want "we hebben niet alle informatie."

Aangaande Noord-Korea: daar houdt China de regering de hand boven het hoofd :( En dat terwijl er gruwelen plaatsvinden, die zelfs nazi-Duitsland zouden doen verbleken.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

shrew
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor shrew » 25 jul 2014 11:05

Ik las deze zin van Afshin Ellian, die vat het mooi samen:

Nederland eerde haar doden met een ingehouden woede die altijd wordt getemd door principes en waarden.

shrew
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor shrew » 25 jul 2014 11:10

Optimatus schreef:Jammer. In dat geval is elke politieke discussie zinloos, want "we hebben niet alle informatie.".

Ik wil ook geen discussie, ik wil gewoon niet dat mijn Russische buurman wordt belaagd of het land wordt uitgegooid.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 25 jul 2014 11:22

Katlheen schreef:Nou, als je goed leest gaan die commando's niet zonder wapens. Ze worden juist meegestuurd om de onbewapende onderzoekers en Kmar te beschermen.

Ze gaan wel zonder wapens, gewapende militairen sturen hoort bij deel 2 van het plan en komt later.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 25 jul 2014 11:26

Marnix schreef:Ze gaan wel zonder wapens, gewapende militairen sturen hoort bij deel 2 van het plan en komt later.

Zal wel weer een Srebrenica saga worden.

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 25 jul 2014 11:33

mealybug schreef:Putin heeft staat en godsdient prachtig in de echt verbonden.
Alle kerken worden gerenoveerd.
Vloeken kost je 500 EURO, pussy riot zit in Siberie en ik zag gisteren een prachtig kruis genaaid over het arm-embleem van de kettingrokende separatist.
Ga het ze maar vertellen.

25 jaar geleden was er nog christenvervolging in Rusland.
Nu is er vrijheid van Godsdienst.
Is dit een verbetering ?

Vloekverbod in de media ? Het is overigens 1000 euro voor bedrijven en 50 euro voor prive personen. Geen goed plan ?

Wat heeft kettingroken te maken met separatisten ?
Ik ken ook deze vorm van roken bij andere groepen.

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 25 jul 2014 12:10

Optimatus schreef:
Ik heb al gezegd dat gewapend ingrijpen door Nederland alleen domheid is. Als Westen moeten we snoeiharde economische en diplomatieke sancties treffen. Russisch ambassadepersoneel kan worden uitgezet muv de ambassadeur. Werkt dat niet dan kunnen ook andere groepen Russen worden uitgezet.

Uiteraard geen sportcontacten met Rusland. Ook kunnen we actief poetinvijandige Russen opvangen en eventueel trainen.

En waarom? Degenen die de raket hebben afgeschoten hebben heus niet bewust op een passagierstoestel van Malaysian Airlines geschoten. Het betreft dus een zeer treurig misverstand met grote gevolgen.

Wat mij betreft hebben de Verenigde Staten en de NAVO-landen heel veel boter op hun hoofd omdat zij in het recente verleden in samenwerking hun eigen belangen hebben verdedigd in andere landen zoals Irak, Afghanistan, Pakistan etc. Over de burgerdoden die vallen bij aanvallen door drones hoor je niet hier in het Westen en dat zijn er vast meer dan 298. Wil je daarom ook alle Amerikanen uitwijzen en alle relaties met Amerika verbreken?

En wat te denken van alle burgerdoden die zijn gevallen als gevolg van Nederlandse acties in Afghanistan? Ik heb jou, en anderen, niet horen brullen hoe erg dat is. Zelfs erkenning van het plegen van oorlogsmisdaden door Nederlanders in voormalig Nederlands-Indië vergde velen tientallen jaren.

Toevallig omdat er in vliegtuig in Europa is neergeschoten en er veel Nederlandse slachtoffers zijn maakt men zoveel bombarie.

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 25 jul 2014 12:31

rotterdam schreef:
25 jaar geleden was er nog christenvervolging in Rusland.
Nu is er vrijheid van Godsdienst.
.

Dream on.
Orthodox is gewoon politieke spreekbuis geworden, dat is alles.
Poetin wist dat als hij die achter zich kreeg, hij bijna het hele land zou winnen...en maar vroom kruizen slaan tussen al die langbaardige rasputins...

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 25 jul 2014 13:01

mealybug schreef:Dream on.
Orthodox is gewoon politieke spreekbuis geworden, dat is alles.
Poetin wist dat als hij die achter zich kreeg, hij bijna het hele land zou winnen...en maar vroom kruizen slaan tussen al die langbaardige rasputins...

Yes I have a dream - Ik droom inderdaad, dat de dag gaat komen dat alle christenen respect zullen hebben voor andersdenkenden zusters en broeders en dat onbeschofte barbaren zoals jij eens zullen zwijgen. Yes I have a dream.

Bambi

Berichtdoor Bambi » 25 jul 2014 13:08

rotterdam schreef:
Yes I have a dream - Ik droom inderdaad, dat de dag gaat komen dat alle christenen respect zullen hebben voor andersdenkenden zusters en broeders en dat onbeschofte barbaren zoals jij eens zullen zwijgen. Yes I have a dream.

Volgens mij is mealybug ook een andersdenkende broeder, waar jij ook altijd gigantisch "aardig en respectvol" op reageert. :-oo

Terug naar “Archief”