Regelmatig lees je berichten omtrent (het verhogen van de) AOW-leeftijd. De AOW-leeftijd gaat in de toekomst stapsgewijs omhoog. Op de site van SVB staat: "In 2019 is de AOW-leeftijd 66 jaar en in 2023 is dat 67 jaar. Vanaf 2024 wordt de AOW-leeftijd gekoppeld aan de levensverwachting."
Hierbij de link (je kunt hier ook je eigen AOW-leeftijd bekijken door je geboortedatum in te vullen): https://www.svb.nl/int/nl/aow/wat_is_de ... nneer_aow/
Nu ben ik benieuwd of er ook Bijbelse argumenten zijn voor het "zo lang mogelijk doorwerken". Sommige van mijn familieleden klagen altijd steen en been als ze een uitspraak van een politicus horen die van mening is dat de AOW-leeftijd naar omhoog moet. Volgens mij zijn ook christelijke partijen vaak voorstander van het verhogen van de AOW-leeftijd.
In de Bijbel staat:
in het zweet uws aanschijns zult gij brood eten, totdat gij tot de aardbodem wederkeert, omdat gij daaruit genomen zijt; want stof zijt gij en tot stof zult gij wederkeren. (Genesis 3:19, NBG'51)
Mag je hieruit de conclusie trekken dat een mens in zijn leven zo lang mogelijk moet doorwerken en dat de AOW-leeftijd naar omhoog moet?