Situatie in Israel (deel 2)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

mealybug
Generaal
Generaal

Re: Situatie in Israel (deel 2)

Berichtdoor mealybug » 10 jul 2014 10:30

rotterdam schreef:
Jewish Writers Admit: “50 Percent of Religious Jews are Atheists”

''Cultuurjoden''.(verwijzend naar de religie, niet het ras)

dalethvav
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor dalethvav » 10 jul 2014 11:47

Bambi schreef:Wat Israël nu doet is nu juist: Oog om oog, tand om tand.
En dat is niet verdedigen, maar aanvallen.
Maar nogmaals: voor hun tellen alleen de regels van het Oude-Testament, dus is hun gedrag logisch.

Goed, maar wat zou Israël volgens jou dan wél moeten doen om dat gedoe van hamas te stoppen?
Ps. 122vs6: Bidt om de vrede van Jeruzalem; wel moeten zij varen, die u beminnen.

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 10 jul 2014 12:03

dalethvav schreef:Goed, maar wat zou Israël volgens jou dan wél moeten doen om dat gedoe van hamas te stoppen?

Wat denk je van onderhandelen ? De V.N. resoluties respecteren ? Het absurde nederzettingen beleid stoppen en terugdraaien ?

Denk je dat er uiteindelijk een alternatief is ? Indien ja ? welk alternatief ?
Alle Palestijnen uitroeien ?

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 10 jul 2014 12:16

rotterdam: "alle palestijnen uitroeien?"

Het is andersom. De Palestijnen zijn erop uit het Joodse volk uit te roeien.
Dat is altijd al zo geweest, vanaf het begin van de geschiedenis van het volk Israel.
Ismael versus Izak, Ezau versus Jakob.
Een ieder met een beetje kennis van Bijbelse geschiedenis zou dit moeten weten.

dalethvav
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor dalethvav » 10 jul 2014 12:37

dalethvav schreef:Goed, maar wat zou Israël volgens jou dan wél moeten doen om dat gedoe van hamas te stoppen?
rotterdam schreef:Wat denk je van onderhandelen?
Met wie? hamas? En, wat heeft al het onderhandelen wat ze, vooral met hamas, al gedaan hebben ze gebracht? Juist, raketten.

rotterdam schreef:De V.N. resoluties respecteren?
Natuurlijk op dezelfde respectvolle en voorbeeldige wijze als hamas dat altijd al doet neem ik aan?

rotterdam schreef:Het absurde nederzettingen beleid stoppen en terugdraaien?
Net zoals ze indertijd met Gaza gedaan hebben. En wat bracht ze dat? Juist raketten
Trouwens, weet je hoeveel illegale huizen er door de Palestijnen zelf gebouwd worden (wellicht niet, komt ook niet zoveel in het nieuws).
En passant ook Oost-Jeruzalem teruggeven (met als gegarandeerd resultaat een Judenreine Kotel)?

rotterdam schreef:Denk je dat er uiteindelijk een alternatief is? Indien ja? welk alternatief?
Alle Palestijnen uitroeien?
Nee, dat laatste hoeft echt niet hoor.
Als hamas eens zou beginnen met het DE-FI-NIE-TIEF stoppen van het afvuren van raketten.
Wat dat betreft wordt er aardig gemanipuleerd door de media: Vaak wordt er in de berichtgeving nogal suggestief gezet dat Israël "weer" aanvallen uitvoert op Gaza. Terloops wordt dan nog de opmerking gemaakt dat er ook vanuit Gaza raketten naar Israël geschoten worden.
Zou je deze vraag eens eerlijk en feitelijk willen beantwoorden: Wie (en laat ik het dan voorzichtig stellen) begint er negen van de tien keer met de raketbeschietingen?

Tenslotte: Als er in jou dorp/stad dagelijks tig raketten neer zouden komen, dan neem ik aan dat jij vooraan zou staan om heel hard te roepen: "Niks terug doen hoor, alleen praten, praten praten". Hamas wil toch graag praten (of vergis ik me nu)?
Ps. 122vs6: Bidt om de vrede van Jeruzalem; wel moeten zij varen, die u beminnen.

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 10 jul 2014 12:55

dalethvav schreef:Natuurlijk op dezelfde respectvolle en voorbeeldige wijze als hamas dat altijd al doet neem ik aan?

Net zoals ze indertijd met Gaza gedaan hebben. En wat bracht ze dat? Juist raketten
Trouwens, weet je hoeveel illegale huizen er door de Palestijnen zelf gebouwd worden (wellicht niet, komt ook niet zoveel in het nieuws).
En passant ook Oost-Jeruzalem teruggeven (met als gegarandeerd resultaat een Judenreine Kotel)?

Waarom beantwoord je m'n vraag niet ?

Palestijnen bouwen illegaal ? waar ? op Israëlisch grondgebied ? Lijkt me een sterk verhaal. ](*,)
Gaza is praktisch afgesloten van de buitenwereld.

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 10 jul 2014 14:25

Wat duidelijk moet zijn is dat Hamas Israel wil uitroeien, en daar gaat het maar om. Er is altijd al strijd geweest om het land dat God beloofd heeft aan Zijn volk, namelijk aan het volk Israel, en geen mens, zal dat tegen kunnen houden.
O ja, men zal het proberen, keer op keer, zelfs tot aan de laatste oorlog [Armageddon] toe.
Echter zal God hen in EEN ogenblik vernietigen zo staat er geschreven in het Woord.
Openbaring 20: 9 " En zij zijn opgekomen op de breedte der aarde, en omringden de legerplaats der heiligen, en de geliefde stad [Jeruzalem] ; en er kwam vuur neder van God uit den hemel en heeft hen verslonden".

Speedy
Majoor
Majoor

Berichtdoor Speedy » 10 jul 2014 16:07

Je zou bijna hopen of zo'n raket op een moskee in Jeruzalem mag komen, eens kijken hoe de wereld dan reageert. Maar ja, dat is niet zo netjes omdat zelfs bijna te hopen. ............
Mijn lijst van booswichten wordt elke dag, dat ik ouder word, kleiner en mijn register van dwazen steeds langer.

Speedy
Majoor
Majoor

Berichtdoor Speedy » 10 jul 2014 16:16

Onvoorstelbaar wat dit kost.

Zo werkt het afweersysteem

http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2808/Isr ... um=twitter
Mijn lijst van booswichten wordt elke dag, dat ik ouder word, kleiner en mijn register van dwazen steeds langer.

Speedy
Majoor
Majoor

Berichtdoor Speedy » 10 jul 2014 16:42

Speedy schreef:Je zou bijna hopen of zo'n raket op een moskee in Jeruzalem mag komen, eens kijken hoe de wereld dan reageert. Maar ja, dat is niet zo netjes omdat zelfs bijna te hopen. ............

Oeps, raket terecht gekomen in Arabisch dorp op de Westbank. Geen slachtoffers, wel brand.

Speedy
Majoor
Majoor

Berichtdoor Speedy » 10 jul 2014 22:34

Zou er nou echt een wil zijn voor vrede?

https://www.youtube.com/watch?v=OFvYs1v ... QpO3zi-jYg

Bambi

Berichtdoor Bambi » 10 jul 2014 22:49

Speedy schreef:Je zou bijna hopen of zo'n raket op een moskee in Jeruzalem mag komen, eens kijken hoe de wereld dan reageert. Maar ja, dat is niet zo netjes om dat zelfs bijna te hopen. ............

:mrgreen:

Je mag er zelfs voor bidden. :wink:

dalethvav
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor dalethvav » 11 jul 2014 07:29

dalethvav schreef:Natuurlijk op dezelfde respectvolle en voorbeeldige wijze als hamas dat altijd al doet neem ik aan?

rotterdam schreef:Waarom beantwoord je m'n vraag niet ?

Palestijnen bouwen illegaal ? waar ? op Israëlisch grondgebied ? Lijkt me een sterk verhaal. ](*,)
Gaza is praktisch afgesloten van de buitenwereld.

O.k., een concreet antwoord? Ik denk niet dat er een alternatief is. Dit conflict kan denk ik niet door menselijk ingrijpen gestopt worden.
Persoonlijk geloof ik, dat dit conflict ten diepste een conflict is met een geestelijke dimensie. Alles daar gaat uiteindelijk om die paarhonderd vierkante meter tempelberg en het elimineren van de Joodse staat op (voormalig) islamitisch grondgebied.
De echte oplossing zal, denk ik, pas komen wanneer de Messias terugkomt.

Nog even over onderhandelen gesproken: Moet Israël `hiermee onderhandelen?

De Palestijnen bouwen niet illegaal in Gaza, wel in de betwiste gebieden, met name de C-area's:
Gezien de recent gesloten overeenkomst tussen Fatah en de terroristenorganisatie hamas (waarmee ook Amerika niet rechtstreeks wil onderhandelen zo bleek vanmorgen weer), vallen Gaza en de betwiste gebieden onder één noemer.
Hier zomaar twee artikelen die dit onderwerp belichten:
artikel 1
artikel 2

Overigens ga je ook niet echt inhoudelijk in op mijn vragen, maar dat terzijde.

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 11 jul 2014 07:51

dalethvav schreef:Met wie? hamas?

Natuurlijk op dezelfde respectvolle en voorbeeldige wijze als hamas dat altijd al doet neem ik aan?

Zou je deze vraag eens eerlijk en feitelijk willen beantwoorden: Wie (en laat ik het dan voorzichtig stellen) begint er negen van de tien keer met de raketbeschietingen?

Sorry voor het niet direct beantwoorden/reageren op jouw vragen.

Ja, ook met hamas zal moeten worden onderhandeld - onderhandelen doe je n.l. met je vijanden, met je vrienden kom je er wel uit.
Zoals je zelf zegt, er is geen alternatief.

Tweede vraag is makkelijk, Israël wil gezien en gerespecteerd worden als een volwaardig democratisch land dus zullen ze de VN resoluties moet naleven.
Trouwens wat is dat nederzettingenbeleid anders dan pure pesterij.

Laatste vraag ; geen twijfel mogelijk, hamas begint meestal en zal moeten worden gedwongen de beschietingen te beëindigen.

Laatste opmerking ; Ben je wel eens in Gaza geweest ? De mensen daar leven in een totaal uitzichtloze situatie. Een kat in het nauw maakt rare sprongen.

Arco
Majoor
Majoor

Berichtdoor Arco » 11 jul 2014 08:38

Gaza ziet er niet troosteloos uit op deze foto:

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/b/be/Gaza_City.JPG
"Vertrouw op de HEERE met heel je hart, en steun op je eigen inzicht niet." - Spr. 3:5

Terug naar “Archief”