@vSlooten.
Ken je deze al? :
http://www.dewoesteweg.nl/wp-content/up ... lingen.pdf
Moderator: Moderafo's
Haha, nu wordt het echt leuk. Ik ben al de hele avond non-stop bezig te reageren op een overload aan vragen en insunaties van jullie kant, en wat zeg je nu? Dat je op heel veel vragen nog geen antwoord hebt?! Ongelofelijk. Daar is ook een spreekwoord van: één gek kan meer vragen dan tien wijzen kunnen beantwoorden.Anoniem_89 schreef: Op heel veel reacties heb ik nog geen antwoord namelijk.
Daar kunnen we ook geen antwoord op geven omdat het door bijbelse teksten allemaal onderbouwd is.
Jvslooten schreef:(Nee - dat verzin ik niet; dat kun je teruglezen in allerlei christelijke geschriften, die nota bene ouder zijn dan jou Bijbel), dus wij dopen ze ook. Zo simpel is het eigenlijk.
Jvslooten schreef:Wat een on-geestelijk stuk. Ik wordt er onpasselijk van.
Je begrijpt duidelijk niet wat "Sola Scriptura" betekend - of je doet alsof. Dit overwegende laat ik je tweede vraag dus maar liggen.mealybug schreef:Geen sola scriptura dus?
Wat voor geschriften mogen dat dan wel zijn?
Ik hoefde het niet alleen te doen, dus dat scheelt.mealybug schreef:Dat heb je snel gelezen!
Jvslooten schreef:Haha, nu wordt het echt leuk. Ik ben al de hele avond non-stop bezig te reageren op een overload aan vragen en insunaties van jullie kant, en wat zeg je nu? Dat je op heel veel vragen nog geen antwoord hebt?! Ongelofelijk. Daar is ook een spreekwoord van: één gek kan meer vragen dan tien wijzen kunnen beantwoorden.
Jvslooten schreef:Maarehm.. nu je hebt aangegeven dat je toch niet te overtuigen bent, met welke bijbeltekst dan ook, stop ik er maar mee. Met reageren uiteraard, niet met de leer van het dopen. Immers, de Apostelen doopten al baby's (Nee - dat verzin ik niet; dat kun je teruglezen in allerlei christelijke geschriften, die nota bene ouder zijn dan jou Bijbel), dus wij dopen ze ook. Zo simpel is het eigenlijk.
Ik hoefde het niet alleen te doen, dus dat scheelt.
Ik hoefde het niet alleen te doen, dus dat scheelt.
Dat geestelijke dingen, of althans, in dit geval wat er voor door moet gaan, geestelijk onderscheiden worden.Anoniem_89 schreef:Wat bedoel je daarmee?
Allereerst wil ik even opmerken dat het natuurlijk heel logisch is dat ze niet in de Bijbel (NT) staan, want daar staan alleen geschriften van de Apostelen zelf in. Maar goed, ik zal even een paar citaten plaatsen.Anoniem_89 schreef:Ja is goed, vertel gelijk even waarom dat soort geschriften niet in de bijbel staan.
Geeft gelijk heel veel duidelijkheid bij vele gelovigen.
Jvslooten schreef:Origenes (geb. 185, in 254 de marteldood gestorven) schrijft in zijn commentaar op de Romeinenbrief dat de kerk van de apostelen de traditie ontving om de kinderen te dopen. Dat schreef hij als zoon uit een familie die al meerdere generaties christen was. Hij moet dat dus van vader of grootvader gehoord hebben, en is zelf ook als kind gedoopt. Hij schrijft: ''.. hierom bovendien ontving de kerk van de Apostelen de traditie om zuigelingen ook te dopen.'', en in zijn commentaar op Lucas: ''.. hierom dienen de kinderen ook gedoopt te worden.''
Wat probeer je nou te zeggen?mealybug schreef:Alsjeblieft zeg, Origenes![]()
Jvslooten schreef:Wat probeer je nou te zeggen?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 43 gasten