Christenen jagen zinzoekers weg

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

irmo
Kapitein
Kapitein

Re: Christenen jagen zinzoekers weg

Berichtdoor irmo » 21 jun 2014 15:27

schelpje3 schreef:@Irmo: een forum is bedoeld om als gelijkgestemden met elkaar over bepaalde onderwerpen te discussiëren. Ik heb niks met honden en snelle auto's bijvoorbeeld, dus zal ik me niet aanmelden voor een dergelijk forum, ook zal de lust tot meelezen me dan al snel vergaan.

Je hebt ooit een vraag gesteld, maar het antwoord beviel je niet denk ik?
Helaas melden zich mensen hier aan, die niets of weinig hebben met het christendom, en het leuk vinden om te porren of mensen op de kast te jagen, zo niet te kwetsen.

Wat mij betreft is iedereen van harte welkom, maar wel met inachtneming van de forumregels en open te staan voor het christendom. En dan de Bijbel niet afdoen als een stoffig oud boek, waarin feitelijk niks bewezen wordt.

Integendeel, het antwoord was goed, maar er zaten enkele storende fouten in. Daar maakte ik een opmerking over en daar is een interessante mailwisseling uit ontstaan, waar ik al best wel het een en ander uit geleerd heb.

Als ik niet geinteresseerd was geweest en alleen maar wilde stoken, was ik allang weggeweest. Ik kan mijn tijd en energie wel beter besteden dan aan kerkmensen waar ik toch niet welkom ben ](*,) . Ik wil nog steeds antwoorden en kennis, maar ik denk dat mijn vragen te specifiek zijn ofzo? Ik kan er ook niks aan doen dat mensen niet weten waar ze over spreken, en dan maar lelijke dingen gaan zeggen, om zichzelf te overschreeuwen. Veel van mijn vooroordelen zijn nog steeds waar, en ik hoef geen moeite te doen om die bevestigd te krijgen, daar zorg je zelf wel voor. Als je wil dat ik verander, misschien kun je je dan eens afvragen waar die vooroordelen in de eerste plaats vandaan komen? Ik heb gewoon hele andere ervaringen, die ervoor zorgen dat ik een andere kijk op de bijbel heb gekregen en daar wilde ik over discussieren. Dat ik dan vervolgens te horen krijg dat ik maar 'gewoon' moet geloven ' zoals wij allemaal anders gaat het nog eens fout', tja, daar kan ik gewoon niks mee.

Ik ben inderdaad op zoek naar andere antwoorden dan ja.

Bambi

Berichtdoor Bambi » 21 jun 2014 16:00

@Irmo:
Ik heb mijn geloof toen ook aan de wilgen gehangen, omdat ik teleurgesteld was in de kerk en de kerkmensen. En de pest had aan door kerkmensen ingestelde regels.

Nu heb ik mijn geloof weer terug, maar op een andere manier.
Ik heb nu een relatie met God Zelf en heb wel gemerkt dat God niet teleurstelt.
Ook al krijg ik niet alles wat ik wil, Hij doet dat omdat Hij dat beter voor mij vindt.
Dat besef ik iedere keer weer achteraf.

Ik heb het nu veel zwaarder dan in die tijd dat ik wel in de kerk kwam en me braaf aan de door kerkmensen opgestelde regels hield.
Want toen werd ik alleen bespot door ongelovigen, omdat ik naar de kerk ging en een rokje droeg.
Nu wordt mijn relatie met God niet alleen bespot door ongelovigen, maar ook door gelovigen.
Die 2 kampen heb ik ook in mijn familie zitten.
De enige die me begrijpen zijn mijn ouders en een vriend waar ik mail-contact mee heb.
Voor de rest word ik aan alle kanten aangevallen, afgewezen en bespot.
Maar ik heb God, die me helpt en me op die momenten troost.
Door al die dingen heb ik geleerd, dat ik me aan God vast moet houden en in God moet geloven, want Hij houdt onvoorwaardelijk van me en is door en door betrouwbaar.
Als Hij iets belooft, doet Hij het ook.
Hij luistert naar me en neemt mijn gevoelens serieus.
Ik geloof niet meer in (de meeste) mensen, want die stellen je keer op keer teleur.
Die doen er alles aan om mij van mijn relatie met God af te praten.
Volgens de ongelovigen, omdat het een stoornis is en volgens de gelovigen, omdat het van de duvel, mijn eigen arglistige hart, of een stoornis is.
Volgens mij worden al die mensen zelf door de duvel gebruikt, om mij bij God vandaan te krijgen en me aan mensen te binden.
Triest voor hun en niet voor mij.

Dus ik begrijp je teleurstelling.

mariekewesterterp
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor mariekewesterterp » 26 jun 2014 21:27

Wat een discussie hier op het forum.
Ik wil wel wat duidelijkheid geven over waarom dat scheldwoord in de eerste zin is blijven staan:

1 het drukt precies uit waar het om gaat. Het valt niet mee om het net zo duidelijk te omschrijven met dezelfde gevoelswaarde als dat dit zinnetje met dat scheldwoord doet. En inderdaad dat roept afschuw op. Ook bij ons. In de meeste gevallen passen we zulke woorden wel aan. In dit geval is een uitzondering gemaakt. Daarbij telt mee dat het een quote is. Quotes willen we weergeven zoals ze gezegd/geschreven zijn.
2 Het is geen vloek. Een vloek hadden we wel aangepast.

Wat dit betreft kan je het met ons eens zijn of niet: het is in ieder geval niet zo dat we dit laten staan zonder erover na te denken.

Marieke Westerterp, eindredacteur internet bij het Nederlands Dagblad

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 27 jun 2014 09:29

ineke-kitty schreef:Vandaar dat ik zei, als er iemand op mijn pad komt, verkondig ik het evangelie wel, maar aan allerlei "zinzoekers" verspil ik mijn kostbare tijd niet.

Hoe zie je het verschil dan? Daar kun je toch helemaal niet over oordelen? Alleen God kent iemands hart. Ik spotte altijd met het geloof, ik zei tegen m'n vriendinnen: Geloof je in God? en als ze dan ja zeiden, zei ik: belachelijk!
Ik was erg geinteresseerd in occulte dingen en geestuittredingen, dat vond ik machtig interessant en daarna dacht ik: Misschien is er ook wel een soort oppergeest en ging ik dat uittesten.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 27 jun 2014 10:10

Boerin: "hoe zie je het verschil dan?"

Als je ook maar een beetje onderscheiding van geesten hebt, heb je die lui binnen de kortste tijd door.

Wat deden de apostelen ook al weer als men niet wilde luisteren naar het evangelie?
Precies, maken dat ze wegkwamen, een hoop stof achter zich latende.

irmo
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor irmo » 27 jun 2014 11:50

ineke-kitty schreef:Boerin: "hoe zie je het verschil dan?"

Als je ook maar een beetje onderscheiding van geesten hebt, heb je die lui binnen de kortste tijd door.

Wat deden de apostelen ook al weer als men niet wilde luisteren naar het evangelie?
Precies, maken dat ze wegkwamen, een hoop stof achter zich latende.

Wat doe jij hier dan nog? Aangezien niemand hier ontvankelijk lijkt te zijn voor jouw versie van het evangelie....en de zelfreflectie niet erg hoog lijkt te zijn..... :wink:

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 27 jun 2014 12:37

Ach, mij lijkt het win-win. Ik wil er niet mee worden lastig gevallen, en I-K evangeliseert niet tegen mij. Ideaal! :P
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 27 jun 2014 17:38

Ach Irmo, dat lijkt inderdaad maar zo, dat er niemand ontvankelijk zou zijn voor mijn versie van het evangelie. Ik weet wel beter, en daar gaat het maar om.
Iemand die waarachtig God zoekt, die zal Hem vinden leert de Schrift, en gelukkig is dat niet afhankelijk van "mijn" versie van het evangelie.

xsidd
Majoor
Majoor

Berichtdoor xsidd » 27 jun 2014 20:54

@Inneke-kitty

Heb de afgelopen 7 pagina's door gebladerd, maar jou versie van het evangelie heb ik niet kunnen vinden?...

Wat is jou versie van het evangelie dan?

Groet.

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 27 jun 2014 22:20

xsidd

Vraag het aan Irmo, die zegt immers dat ik een speciale versie van het evangelie zou hebben, waar niemand geinteresseerd in lijkt te zijn.

Misschien kunnen jullie samen in "discussie" over de wijze waarop christenen de "zinzoekers" op DIT forum zouden moeten benaderen met het evangelie?
Wie weet, komen er hordes "geïnteresseerden" op af.

xsidd
Majoor
Majoor

Berichtdoor xsidd » 28 jun 2014 11:22

@Inneke-kity

Het was een vraag aan jou... En niet aan een ander. Je hebt het zelf over een andere versie van het evangelie, en nu vraag ik je er persoonlijk naar, en dan moet ik het aan een ander vragen? Als ik het eerst aan de ander gevraagd had, was je waarschijnlijk naar me toe gekomen, waarom vraag je het niet zelf aan me?

Het komt over op me, alsof je net zoals vorige keer je verantwoordelijkheid niet wil nemen voor wat zegd.. Wel luidkeels wat verkondigen, maar als het dan word weerlegd uit het Woord, amper reageren.... Als een hoge grote lerares op willen treden, (en naar mijn mennig) soms onwaarheden loopt te verkondigen hier op refoweb...

Zoals over de twee beesten, in een topic.

Het eerste deel van het topic bericht, breng je je mening.. En stelt er slim wat vragen bij, zodat je in de volgende berichten kan antwoorden... Ik heb het nu over het topic met de twee beesten.. Ik heb me bond en blauw geergerd aan het feit hoe je denkt als opperlerares de domme mensen kunt onderwijzen...

Nu gelukkig zit er een slotje op, want het sloeg nergens op naar mijn mening.

Groet.

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 28 jun 2014 11:36

xsidd

Zucht... lees nou nog eens goed wat er wordt gezegd.
Ik HEB geen "versie" .

Er wordt GEZEGD dat ik een versie van het evangelie zou hebben.

Maar vooruit: Mijn "versie" van het evangelie is klip en klaar, zonder allerlei omwegen en vleierijen naar zogenaamde "zinzoekers" toe.
Dus: Jezus Christus en Dien gekruisigd" zoals de apostel Paulus al zei.
Dat is wat ik mensen vertel, zonder een bepaalde "inleiding" of "omleiding".
Recht voor z'n raap dus.

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 28 jun 2014 11:40

xsidd

Gelukkig interesseert me het geen hout, wat jij vindt over het topic van de twee beesten.
Dat er een slotje op gegooid is, is tekenend voor het censuur-beleid op dit forum.

xsidd
Majoor
Majoor

Berichtdoor xsidd » 28 jun 2014 11:45

Inneke-kitty

Wat een leugen dat je het geen hout intereseert... Het intereseert je wel toch? . Ik ben blij dat er zo word opgetreden tegen leden, die via een slinkse manier eigenlijk toch alleen maar hun eigen mening willen geven.. Ik ben blij dat de leiding optreed.

Als je het zo brengt dat dit je versie is, wat is er dan aan de hand?

Groet

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 28 jun 2014 11:53

xsidd

Fijn dat je zo blij bent hoor.

Terug naar “[Religie] - Open forum”