Moderator: Moderafo's
meribel schreef:
Waarom vallen aardse genoegens weg?
Dat herken ik niet,
We mogen juist genieten van het leven ons gegeven, dat is toch een aards genoegen?
Majiem schreef:Dat was mijn interpretatie. Maar wellicht dat schelpje het wat breder trekt.
Ik ga gewoon zo vaak als wij door de kerkenraad belegde diensten hebben. Dat is twee keer per zondag en dan nog wat extra diensten als bid- en dankdag en rond de christelijke feestdagen.
schelpje3 schreef:Nee hoor, maar waar gaat je hart naar uit!
We mogen zeker op een bepaalde manier genieten, bijv. van onze kinderen of onze kleinkinderen. Wat een Zegen als de Heere ons dit nog geeft!
Maar het is tijdelijk, voorbijgaand, als we ons daar maar van bewust zijn en ons hart er niet ten diepste in zetten, want wie iemand anders meer liefheeft dan de Heere, is Mijns niet waardig, dat staat in de Bijbel.
schelpje3 schreef:
Je begrijpt heel goed wat ik bedoel, maar je blijft bewust mijn woorden anders interpreteren, oftewel, jij ziet dat niet zo.
Prima, dat is jouw keuze!
Als God werkelijk in je leven op de eerste plaats komt, vallen de aardse genoegens weg.
Je kunt niet God dienen en daarnaast de andere afgoden, zoals voetbal enz. en daarom met een gerust hart, bewust, Zijn dienst verzaken.
En dan nogmaals, voordat dat weer verkeerd uitgelegd wordt, het maakt dan niet uit of je naar de kerk gaat, naar een dienst via internet luistert, preek leest, thuis of in een verpleeginrichting.
cornelis schreef:Ik vind het een rijke Zegen,dat we in ons land nog twee keer naar Godshuis moge gaan.
Ik vind het een groot gemis,als ik niet kan.
Maar Onze Schepper en door de Here Jezus onze Hemelse Vader heeft
recht op deze ontmoeting.
En dat geeft de kerkganger rust.
Ja kerkgang hoort er helemaal bij.
Faramir schreef:Het is vraag een aanbod natuurlijk. Is er in een gemeente/parochie genoeg vraag naar twee keer kerk dan kan een groep vrijwilligers dat op poten zetten. Is die vraag er op een gegeven moment niet meer zalmen terug gaan naar 1 viering op de zondag.
schelpje3 schreef:Het is een aanbod van God Zelf!
Een lieflijke nodiging en als je die in de wind slaat, doordat je andere leuke(re) dingen wilt doen, veracht je dus Zijn nodiging.
In veel kerken is het smorgens drukker dan smiddags,
daar moet je je als k.r. niet op aan gaan passen.
Al gaat het er maar om 1 of 2, hongerigen naar het Woord.
Dan zal de Heere Zijn zegen eraan verbinden.
schelpje3 schreef:Het is een aanbod van God Zelf! Een lieflijke nodiging en als je die in de wind slaat, doordat je andere leuke(re) dingen wilt doen, veracht je dus Zijn nodiging.
In veel kerken is het smorgens drukker dan smiddags, daar moet je je als k.r. niet op aan gaan passen.
Al gaat het er maar om 1 of 2, hongerigen naar het Woord.
Dan zal de Heere Zijn zegen eraan verbinden.
Faramir schreef:In veruit de meeste kerken is er 's middags geen dienst/viering.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten