Lord Mcgold schreef:Dankje voor je reactie en je aanbod. Misschien dat ik het ooit gebruik. Ik zou echter graag willen reageren op twee punten:
Punt 1:
Heb je je wel eens verdiept in het bewijs voor evolutie? Lees bijvoorbeeld eens het atheistische boek "The greatest show on earth, evidence for evolution" van Richard Dawkins. Maar ook bijvoorbeeld het christelijke boek "gevormd uit sterrenstof" van Rene Fransen.
Ik vind je uitspraak "er is geen greintje bewijs voor evolutie" te kort door de bocht. Zeer veel wetenschappers zijn er heilig van overtuigd dat het bewijs voor evolutie wel degelijk zeer overtuigend is. Die overtuiging is niet gebaseerd op lucht kan ik je vertellen.
Ik heb het boek van René Fransen gelezen en ik heb de God delusion debat gezien met Richard Dawkins en menig andere boeken en debatten van Dawkins en anderen.
Trust me, ik verdiep me zeer zeker in de argumenten van de ET.
Tevens zit ik hier al jaren op refoweb, vaak vraag ik of ze het onomstotelijk bewijs willen leveren voor de ET dat we dat dan gaan uitspitten maar ik krijg helemaal niks.
En ik heb de meeste argumenten al voorbij zien komen maar na enig onderzoek vallen ze stuk voor stuk af, blijkbaar moet je het gaan inbeelden of zoiets
Maar ik roep elke evolutionist op om het bewijs te geven voor die theorie, maar meestal als ik dat vraag krijg ik een wedervraag zoals van "wat accepteer jij als bewijs voor de ET", ik zeg dan altijd dat het mij niet uitmaakt waar ze mee komen, als ze maar
ergens mee komen.
Lord Mcgold schreef:
Punt 2:
Ooit dacht ik, omdat het in mijn kerk steeds werd verteld, dat niet-gelovige mensen altijd "een leegte" in hun hart zouden hebben. Dat ze nooit het idee hebben dat hun leven compleet is. Dat ze niet echt oprecht gelukkig kunnen zijn. Dat ze stiekem wel weten dat God er is maar gewoon heel hard hun best doen om dat te ontkennen.
Totdat ik student werd en ging ik wonen in een echt studentenhuis waarbij mijn huisgenoten volop van het 'seks, drank en drugs leven' genoten. Mijn ontdekking was schokkend: er was werkelijk helemaal niets wat erop leek dat hun "een leegte" zouden hebben, God lopen te ontkennen of wat dan ook. Alles leek erop dat ze werkelijk gelukkig waren en naar hun mening absoluut een volledig compleet leven hebben. Over de evolutietheorie dachten ze vaak niet over na, en zelfs als ze dat deden was hun motivatie niet omdat ze 'hun geweten moesten sussen'.
Dat ben ik niet met je eens, ik ken menig evolutionist die gewoon toegeeft dat ze God niet willen kennen omdat ze dan aan een paar regels moeten houden en dat willen ze niet.
Ook al geven ze toe dat hun geweten hun aanklaagt.
Ook moet ik denken aan de uitspraak van Sir Arthur Keith, die zei:
Evolution is unproved and unprovable we believe it only because the only alternative is special creation and that is unthinkable.
Deze meneer geeft het gewoon toe.
Lord Mcgold schreef:Al met al ben ik tot de conclusie gekomen dat mensen in de evolutietheorie geloven omdat ze het wetenschappelijk bewijs ervoor overtuigend vinden, en niet omdat ze een leegte o.i.d. zouden voelen dat opgevuld moet worden. Ook ben ik ervan overtuigd dat niet-gelovigen werkelijk gelukkig kunnen zijn en zeker niet per definitie leven met "een leegte".
Er zijn er die de ET voor waar houden en als je vraagt welke bewijzen er zijn dan slaan ze dicht en dan weten ze het niet, ik vraag wel eens of ze zich ook willen verdiepen in bv het creationisme.
Ik krijg dan vaak te horen dat ze niet naar de kerk willen en dat ze God niet willen want er zijn dan regels waar ze zich aan moeten houden.
Ik denk dat ze de waarheid spreken.
Lord Mcgold schreef:Vertel me eens kirdneh, hoe ben je tot deze redenatie gekomen? Heb je werkelijk ooit iemand horen zeggen dat hij in de evolutie gelooft omdat hij of zij God uit alle macht moet ontkennen?
Ja dat heb ik.
'Diegene die in evolutie geloven doen dat alleen om hun geweten te sussen'.