Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
ineke-kitty schreef:Wat inderdaad veel erger is, is dat de Here Jezus Christus vergeleken wordt met de Isa van de Islam.
De "jezus" die ZIJ verwachten is toch echt een heel andere dan de Here Jezus Christus uit de Bijbel.
Ik heb al eerder een hadith geciteerd uit de verzameling van Sahih Muslim en ga dat niet weer herhalen, maar "erger" is het zeker.

hettys schreef:In begrijp wel wat abrogatie inhoudt, maar daar heeft de bijbelse God net zo goed last van. Die krijgt spijt, veranderd van gedachten en de bijbel staat vol tegenstellingen. God krijgt spijt dat hij de mensen heeft geschapen, vermoord ze allemaal, compleet met kinderen en dieren, en zegt dan dan hij dat nooit meer zal doen omdat het toch geen zin heeft.
Kijk in je bijbel en vergelijk eens 2 Sam 24 met 1 kronieken 21. Wie zette David aan voor een volkstelling? God of Satan? Lees die verhalen eens zorgvuldig en zeg dat dat wat God in de bijbel doet volkomen logisch is.
Ik heb ze er nog es bijgehaald: [knip]
Precies wat in het NT ongelovigen zal overkomen. Een poel van vuur. Het gehenna, hoe het ook genoemd wordt. Het christendom leert een eeuwige straf, volgens sommigen, krijgen de islamieten dat ook na hun dood?
Ik denk dat, buiten het boeddisme alle geloven zoiets wel denken: Wie Jezus niet aanneemt gaat naar de hel, enzovoorts
Als ik niet bevriend ben met mijn buren, ben ik dan van plan ze uit te roeien?
Tja, die hel weer. Dat is is heel christelijks.
9.29 Bestrijdt diegenen onder de mensen van het Boek, (Joden en Christenen) die in Allah noch in de laatste Dag geloven, noch voor onwettig houden wat Allah en Zijn boodschapper voor onwettig hebben verklaard, noch de ware godsdienst belijden totdat zij de belasting met eigen hand betalen, terwijl zij onderdanig zijn.
Bestrijden met wat? met een zwaard? of met woorden?
59. Zeg: "O, mensen van het Boek [=christenen en joden], gij haat ons slechts, omdat wij in Allah geloven en in hetgeen ons is nedergezonden en in hetgeen voordien was nedergezonden of doordat de meesten van u ongehoorzaam zijn." Zeg: "Zal ik u vertellen over degenen wier straf bij Allah erger is dan dit? Dezen zijn het, die Allah heeft vervloekt en over wie Hij Zijn toorn heeft uitgestort en van wie Hij apen, zwijnen en duivelsdienaren heeft gemaakt. Dezen zijn inderdaad in een slechte toestand en ver van het rechte pad afgedwaald."
Ik lees daar nog steeds geen oproep tot uitroeiing.
zoals in: verjagen?
The Prophet said, "Every child is born with a true faith of Islam (i.e. to worship none but Allah Alone) and his parents convert him to Judaism or Christianity or Magianism, as an animal delivers a perfect baby animal. Do you find it mutilated?"
Sahih Muslim 153:
By Him in Whose hand is the life of Muhammad, he who amongst the community of Jews or Christians hears about me, but does not affirm his belief in that with which I have been sent and dies in this state (of disbelief), he shall be but one of the denizens of Hell-Fire.
Sahih Muslim 2767 b: No Muslim would die but Allah would admit in his stead a Jew or a Christian in Hell-Fire.
HM. weer die hel.
Ayla schreef:Nee. dat heeft ze totaal niet. Met de zogenaamde bedelingenleer kun je niet goedpraten dat God in het OT slavernij nog prima vond, kinderen geslagen moesten worden (alsof die kinderen totaal anders waren dan nu) dat vrouwen dubbel zo vies waren dan mannen enzovoorts. De bedelingenleer is een smoes. Het is gewoon hetzelfde als: vroeger was mijn God nog gewelddadig, jaloers, racistisch, heerszuchtig enzovoorts, maar door de bedelingen is Hij ineens liefde geworden.
Overigens: dreigen met de hel is typisch christelijk, dat kom je juist in het OT weer niet tegen. Dus de ellende heeft zich verplaatst van de aarde naar de hel.
Wat je WEL kunt zeggen, en ik pleit daarvoor:
De bijbel is geschreven in een totaal andere culturele setting dan we nu meemaken in Nederland. We hebben te maken met een tijdsgeest en een ander godsbeeld die sommige moslims nog niet hebben doorgekregen.
Dat is dus de tijdsgeest die nog geen vat heeft op radicale moslims, maar wel op de meeste moslims. Nog maar 200 jaar geleden werd de bijbel ook veel gewelddadiger uitgelegd dan nu. en dat ruim na de verlichting!
alles heeft te maken met cultuur, en niet met teksten.
Het lijkt me sterk dat je ex=moslima bent en christelijk geworden omdat de bijbel veel vredelievender is.
Wat wil je daarmee zeggen? De Kanaänieten dienden volledig uitgeroeid te worden..
Feitelijk vindt ik dit een vreselijke discussie: Ik heb nog ergerderder teksten, joepie! Dat is eigenlijk mijn bedoeling helemaal niet. Wat ik eigenlijk wil zeggen is dat religie de basis kan zijn van heel erg veel geweld, als je teksten verkeerd interpreteert. Zowel met de bijbel als met de koran in de hand kan je zo hele bevolkingsgroepen:
-Afkeuren
-doodschieten.
-verbannen
-verjagen
-naar de hel ermee.
enz.
Er zijn op dit forum zat mensen te vinden die zeker weten dat elke andersgelovige eeuwig zal branden in de hel. Dat is een zeer christelijke gedachte. Niet iets unieks in de koran ofzo.
ineke-kitty schreef:rotterdam: " als u zegt "ik haat jouw godsdienst" dan beledigd u de ander veel erger dan wanneer u zegt " ik haat jou"
Dat is jouw interpretatie , en zeker niet die van mij.
Ik haat een godsdienst, zoals de Islam die moslims oproept tot Jihad, die leert alle mensen die de Islam niet gehoorzaam zijn, uit te roeien.
Jammer dan als men zich daardoor "beledigd" voelt.

ineke-kitty schreef:Als men tegen mij zou zeggen: "ik vind je een toffe meid, maar jou God haat ik" mag men dat vinden. het interesseert me geen bal wat "men" van MIJN Heiland en Verlosser vindt.
Spreeuw schreef:
Maar kun je wel een oprecht volgeling van je Heiland en Verlosser zijn, als het jou niet interesseert hoe anderen met Hem omgaan? Dat gaat er bij niet in namelijk.
Ayla schreef:Dat wilde ik net vragen! Ik vind het al vreselijk naar als mensen een mop vertellen over Jezus!
Stel je voor dat ze zouden zeggen dat ze Hem haten![]()
Ik heb liever dat ze mij haten dan zoiets zeggen. Daarmee bedoel ik overigens niet dat I-K geen oprechte volgeling is hoor, misschien is ze gewoon een stuk minder gevoelig dan ik
Spreeuw schreef:
Dst zou ik ook beslist niet willen zeggen. Het evangelisatiebevel gaat echter niet enkel uit naar evangelisten die specifiek worden uitgezonden naar verre streken, maar in feite is elke christen een evangelist. Het heil van je naaste gaat je nauw aan het hart. Bovendien geef je als christen alle eer aan God. Als mensen Hem haten, gaat dat je als christen aan het hart.

ineke-kitty schreef:Ayla
Na 40 jaar de Heer kennende, en evangeliseren, ben ik inderdaad een stuk minder "gevoelig" geworden voor wat mensen vinden van Mijn Heer en Heiland.
De "wereld" zit sowieso niet te wachten op de komst van de Heer in macht en heerlijkheid.
Het enige wat ik kan doen is hen waarschuwen voor die komst, en dat zij zich zouden bekeren tot de Enige Waarachtige God, om behouden te worden van de komende toorn die over deze goddeloze wereld zal komen.
Als men dit aanvaardt, heb ik iemand gewonnen voor Christus, zo niet, is dat niet mijn "probleem" maar van degene die Hem afwijzen.

ineke-kitty schreef:Ayla
Ja, ik heb veel "nare dingen" over me heen gekregen in al die jaren, echter om dan te spreken van een "dikke huid" is weer een ander uiterste.
Natuurlijk blijf ik bewogen met degenen die Hem afwijzen, en natuurlijk doet het pijn als mensen Hem bespotten en scanderen.
Echter voel ik mij niet "geroepen" God te "verdedigen" , want de Heer zegt toch Zelf: "MIJ komt de wrake toe"?
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten