benefietdiner schreef:Ik kijk uit naar vrijdag:
Datum: D.V. vrijdag 20 juni 2014
Ik hoop er ook te zijn.
Moderator: Moderafo's
benefietdiner schreef:Ik kijk uit naar vrijdag:
Datum: D.V. vrijdag 20 juni 2014
benefietdiner schreef:zijn argumenten voor de kinderdoop vond ik zwak.
Ja dat vond ik het eerste zwakke argument.rotterdam schreef:Zo zie je maar, met welke insteek je naar zo'n preek luistert is kennelijk van veel invloed.
rotterdam schreef:Ik vond zijn argumenten namelijk ijzersterk.
En ook heel belangrijk, niet polariserend.
rotterdam schreef:Ik vond zijn argumenten namelijk ijzersterk.
Faramir schreef:De doop in de naam van de Vader, de Zoon en de Heilige Geest is gewoon de ene doop, de wedergeboorte, de doop in Christus enz enz. Of dat nou op baby's, kinderen, tieners of volwassenen wordt toegepast. Spijtig dat 18e en 19e eeuwse Amerikaanse splintergroeperinkjes met interessantdoenerij hebben getracht om zichzelf te verhogen en andere christenen te verlagen. Daar plukken we vandaag de dag nog de 'vruchten' van. Wellicht kunnen we dat het christengekkies zuurdesem noemen.
benefietdiner schreef:Met de derde preek moet hij wel terug komen op de kinderdoop want ja dat wordt in zijn kerk gepraktiseerd en dat kan je toch zomaar niet loslaten.
benefietdiner schreef:Nu neem ik het deze reformatoren niet kwalijk dat zij zo dachten want met die roomse adem in je nek valt dat niet mee natuurlijk.
rotterdam schreef:Wie neem je het dan wel kwalijk ?
En wat ?
God blijft trouw aan het werk wat Zijn hand begon.
Faramir schreef:Buiten dat is het natuurlijk compleet infantiel om te beginnen over roomsche dit en roomsche dat. Het toont enkel aan dat persoon in kwestie uit is op beledigen en geen weet heeft van kerkgeschiedenis (wat er door de door jou gequote uitspraak er nog eens dik bovenop gelegd wordt). Beide kenmerken van stromingen uit de VS.
janpep schreef:Het komt weer goed los allemaal.
Ik hoop dat vrijdag in Gouda blijkt dat het ook anders kan.
Speedy schreef:
Jan Pep ; Het komt weer goed los allemaal.
Wat wil je dan janpep? Wederzijdsrespect of je gelijk? ........ als ik zie hoe de discussie hier zo velen malen is gelopen dan heb ik daar geen fiducie in.
janpep schreef:Het komt weer goed los allemaal.
Waarom ga je dan niet over tot een geloof / religie waar alles een eenheid is. 'Laat uw visie wereldomvattend zijn' - Bahá'u'lláh.rotterdam schreef:Zolang er lieden zijn die te vuur en te wapen hun gelijk willen halen, anderen niet accepteren (dat wil ook zeggen "de ander niet willen bekeren", zal er niets gebeuren.
Het bestoken met doperse argumenten (die we ondertussen al duizenden keren gehoord hebben) gaat gewoon door.
Weet je Speedy, ik was vorige week in een grote provincieplaats in Rusland, in 4 dagen ben ik op straat aangesproken door Jehova getuigen, mormonen, zevende dag adventisten en pinkster jongens.
En allemaal "de absolute waarheid" in de aanbieding.
Gruwelijk, ik word er doodmoe van.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 65 gasten