De opmars van de Islam

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Ayla
Sergeant
Sergeant

Re: De opmars van de Islam

Berichtdoor Ayla » 16 jun 2014 16:42

Ik word er een beetje moedeloos van dat mensen er bewust voor kiezen om hun ogen te sluiten voor de waarheid, echt willful ignorance! 'Ja maar mijn collega', 'ja maar de bijbel', 'ja maar...(vul maar in)'.
~❥ Visit many good books, but live in the Bible -- C.H. Spurgeon ❥ ~

Faramir

Berichtdoor Faramir » 16 jun 2014 16:46

Ayla schreef:Ik word er een beetje moedeloos van dat mensen er bewust voor kiezen om hun ogen te sluiten voor de waarheid, echt willful ignorance! 'Ja maar mijn collega', 'ja maar de bijbel', 'ja maar...(vul maar in)'.

Ik wordt een beetje moedeloos van dat mensen anderen aansprakelijk stellen voor misdaden die ze niet begaan hebben. Dat er mensen zijn die denken dat de wereld enkel gifzwart is en dat er geen kleur bestaat.

Ayla
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Ayla » 16 jun 2014 17:04

Faramir schreef:Ik wordt een beetje moedeloos van dat mensen anderen aansprakelijk stellen voor misdaden die ze niet begaan hebben. Dat er mensen zijn die denken dat de wereld enkel gifzwart is en dat er geen kleur bestaat.

Sorry maar dan begrijp je mij echt verkeerd. Ik heb niks tegen moslims, dit heb ik al duizend keer gezegd: dan zou ik mijn eigen familie moeten haten!
Toen ik nog moslim was vond ik het allerergste dat mensen míj verantwoordelijk gingen houden voor de verschrikkingen van de Taliban, al-Qaida etc. Iemand heeft me zelfs een keer gevraagd waarom ik toch geen afstand nam van deze groeperingen. Ik was zo boos en verbaasd tegelijk! Wat heb ik, een doodsimpel meisje in NEDERLAND, dat gewoon haar leven leeft, te maken met dat soort groeperingen?Ik stond niet achter hun ideeën, beelden, overtuigingen of wat dan ook. Ik had net zo min een band met ze als met een willekeurig iemand uit China. En net zo min staat de gemiddelde moslim achter hun ideeën! Ik voer geen strijd tegen mensen, ik denk niet: oh jee, de moslims, ze willen ons allemaal vermoorden/bekeren of wat dan ook. De reden dat ik de dingen zeg over de islam die ik op dit forum heb gezegd, is omdat ik me kapot schrok toen ik dat allemaal in mijn (toenmalige) heilige boek las.
Dat wordt niet gepredikt in de moskeeën, moslims worden zo niet opgevoed, met haat, boosheid, strijdlust. Daarom was het voor mij des te schokkender om erachter te komen wat islam inhield.
Ik heb het idee, dat net als ik vroeger, heel veel mensen helemaal niet weten wat de islam werkelijk inhoudt. Daarom plaats ik de teksten die ik plaats en zeg ik de dingen die ik zeg, om mensen te waarschuwen, moslims incluis. (Al lezen die misschien niet op dit forum).

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 16 jun 2014 17:18

Ayla: " om mensen te waarschuwen"

Wel, en dat is nu precies ook MIJN insteek, maar dat wordt volkomen afgestraft met allerlei persoonlijke kwalificaties aan mijn adres.
Je hoeft beslist geen moslim geweest te zijn om te kunnen weten dat de Koran een samenraapsel is van zogenaamde "visioenen" die meneer Mohammed eens doorgekregen heeft van de "engel Gabriel" en dat hij veel overgenomen, en dat op zijn, onjuiste manier, in de Koran heeft verwerkt.
Hij kon notabene niet eens lezen.

En ik zeg het nog maar eens. De Jihad, ofwel de Heilige Oorlog is de zogenaamde zesde pilaar van de Islam, die verplicht is voor ELKE moslim. Inderdaad.... voor ELKE moslim.

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 16 jun 2014 17:30

Het begon allemaal (weer) met de mystiek van een of andere geflipte priester..ongelooflijk eigenlijk...

http://www.elsevier.nl/Algemeen/blogs/2 ... ER334547W/

Katlheen
Majoor
Majoor

Berichtdoor Katlheen » 16 jun 2014 19:13

Maar dat was dan ook een cultuurchristen....!
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

Ayla
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Ayla » 16 jun 2014 19:20

Katlheen schreef:Maar dat was dan ook een cultuurchristen....!

Heb je het überhaupt gelezen of wachtte je gewoon op een moment dat je dat kon zeggen? :roll:

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 17 jun 2014 09:21

BREAKING NEWS: 120 KILLED IN ANTI-CHRISTIAN ATTACKS IN KENYA, NIGERIA

Monday, june 16, 2014

ABUJA/NAIROBI---- Christians in Kenya and Nigeria were mouring Monday, June 16, the after math of two massive attacks by Islamic militants in witch at least some 120 people died.

Chanting "Allah Akbar" or "Allah is Great" the assailants opened fire killing over 25 and injuring more than 50 others, christians said.

By BosNewsLife Africa Service.

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 17 jun 2014 10:58

moderngelovige schreef:Vanavond was op het journaal dat de helft van Irak nu zo'n beetje in handen is van ISIS.
Hun einddoel is een groot-islamitische staat die zich uitstrekt van Libanon, Syrië en het grootste deel van Irak. Laten we bidden en hopen dat dit geen werkelijkheid wordt, denk hierbij eens aan Israel.
Nogmaals Bashar Assad, aan wiens handen het bloed van 100.000en kleeft is hierbij "gematigd".
Laat ik voorop stellen dat ISIS een afschuwelijke organisatie is, antichristelijk ook. Wat er met de christenen bijvoorbeeld in Mosul gebeurt is verschrikkelijk.
Toch zou ik ook willen opmerken dat het allemaal niet zo simpel is door het enkel als het gevaar van "de islam" te bestempelen. Dat is te westers gedacht. Want vooralsnog zijn het de moslims die vooral elkaar de tent uitvechten. In Irak, maar ook in Syrië. En dan gaat het met name tussen de soennieten en de sji-ieten. Het lijkt er nu op dat Irak uit elkaar dreigt te vallen in een soennietisch, een sji-ietisch en koerdisch deel. En dat gaat niet zonder geweld, maar juist op een extreem bloederige manier. Tony Blair merkte wel heel cynisch op dat hij daar niet medeverantwoordelijk voor is geweest, maar zonder de invasie van Irak in 2003 was het regime van Saddam Hoessein waarschijnlijk nog aan de macht geweest. Hoewel Saddam een dictator van het ergste soort was, was Irak waarschijnlijk stabieler geweest dan het nu is, waren er minder slachtoffers gevallen in de afgelopen 11 jaar en was de situatie voor het westen (noord-Irak is nu een broeinest van terroristen, een soort Al-Qaidastan) een stuk veiliger geweest.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 17 jun 2014 11:20

Dank Elbert voor je inhoudelijke bijdrage.

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 17 jun 2014 11:57

Elbert: " Hoewel Saddam een dictator van het ergste soort was, was Irak waarschijnlijk stabieler geweest dan het nu is"

Ja, dank je de koekoek. Men was doodsbang voor Sadammeke, dus geen wonder dat het toen "stabieler" was dan het nu is.
Overigens is er altijd al strijd geweest tussen de Soennieten en de Sji-ieten. Niks nieuws onder de zon.

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 17 jun 2014 12:05

ineke-kitty schreef:Ja, dank je de koekoek. Men was doodsbang voor Sadammeke, dus geen wonder dat het toen "stabieler" was dan het nu is.
Inderdaad, daarom. Maar het is de fout van het westen geweest dat men "vrijheid en democratie" kwam brengen aan een volk dat voor een groot deel geïnteresseerd lijkt in het vereffenen van oude rekeningen tussen diverse bevolkingsgroepen. Dat men daar geen rekening mee had gehouden (voordat Saddam aan de macht kwam, ging het nl. net zo) is een enorme blunder van het westen geweest.
ineke-kitty schreef:Overigens is er altijd al strijd geweest tussen de Soennieten en de Sji-ieten. Niks nieuws onder de zon.
Dus zul je deze strijd niet zondermeer als "de opmars van de islam" moeten betitelen, maar ook als "de strijd binnen de islam".

Het bij-product (??) van deze strijd is wel het verdrijven/vernietigen van de kerk in het Midden-Oosten. Dat is wat we nu zien en daar mogen we als christenen wel eens meer bij stilstaan. :!:
Dus ja, antichristelijke machten manifesteren zich hier wel.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 17 jun 2014 12:38

Elbert: " dus zul je deze strijd niet zondermeer als "de opmars van de Islam" moeten betitelen, maar ook als de "strijd binnen de Islam" .

Het gaat hier niet over "de strijd binnen de Islam" , maar over het gevaar van de opmars van de Islam.
Dat zij onderling strijden is bekend, maar dat is het onderwerp niet hier.
Het gaat er dus om dat de Islam een bedreiging vormt voor christenen en joden, en voor een ieder die zich verzet tegen de leer van de Islam.
Dat heeft niets te maken met "westers denken" .

Overigens zien de soennieten Mohammed als hun centrale figuur en de Shi-ieten de schoonzoon van Mohammed, Ali in de Shiitische religie.
Het "probleem" tussen de soennieten en shi-ieten is dus niet zomaar 1,2,3, op te lossen.

Feit is, dat er een "man" zal opstaan die deze religieuze groeperingen tot "elkaar" zal brengen, en die verondersteld wordt "een vredesverdrag " te tekenen voor 7 jaren.

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 17 jun 2014 12:39

elbert schreef:Het bij-product (??) van deze strijd is wel het verdrijven/vernietigen van de kerk in het Midden-Oosten. Dat is wat we nu zien en daar mogen we als christenen wel eens meer bij stilstaan. :!:
Dus ja, antichristelijke machten manifesteren zich hier wel.

De situatie van christenen is in veel landen in het Midden-Oosten uiterst precair. Misschien met uitzondering van Libanon hebben ze nergens evenveel rechten als de islamitische meerderheidsbevolking. Deze situatie leidt ertoe dat hun positie soms het best gewaarborgd is binnen een systeem dat in het westen als dictatoriaal wordt omschreven. Zo was bijvoorbeeld de positie van christenen in Syrië uitstekend. Dit had echter alles te maken met de aard van het Syrische regime, dat van Alawitische signatuur is. De Alawieten vormen binnen Syrië een religieuze minderheid van zo’n 12 procent en worden door de soennitische meerderheid vaak nauwelijks gezien als moslims.
In Syrië ontstond een stilzwijgende overeenkomst tussen Alawieten en christenen en het Syrische regime stond er garant voor dat de christenen in vrede konden leven. Omverwerping van het huidige regime in Syrië zou rampzalige gevolgen kunnen hebben voor de christelijke minderheid.
Dit is precies wat na 2003 in Irak gebeurde. Voormalig dictator Saddam Hoessein had in Bagdad tientallen paleizen. Een van de dingen die de Amerikanen in 2003 het meest verbaasde was het feit dat in al deze paleizen christenen de overgrote meerderheid vormden van Saddam’s personeel. Van de obers en koks tot de chauffeurs en persoonlijke garde van de president. Saddam was volkomen paranoia maar hij vertrouwde de christenen.
Zijn bittere vijanden waren de sjiieten, die hij met tienduizenden tegelijk afslachtte maar hij wist dat de christenen zich nooit met de sjiieten zouden verbinden. Saddam Hoessein zorgde ervoor dat niemand de christenen aanviel. De paradox is dat Saddam Hoessein de belangrijkste beschermer van de christenen was. De christenen op hun beurt wisten dat Saddam een monster was maar ze wisten tegelijkertijd dat zijn seculier despotisch regime waarschijnlijk het beste was wat hen kon overkomen. Dat bleek in 2003 toen het regime van Saddam in 2003 door de Verenigde Staten omver werd geworpen. Voor de christenen in Irak openden zich toen de poorten van de hel.

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 17 jun 2014 12:50

@rotterdam: wel bronvermelding geven: http://www.frieschdagblad.nl/index.asp?artID=52350

Terug naar “Archief”