Moderator: Moderafo's
Ayla schreef:Ik word er een beetje moedeloos van dat mensen er bewust voor kiezen om hun ogen te sluiten voor de waarheid, echt willful ignorance! 'Ja maar mijn collega', 'ja maar de bijbel', 'ja maar...(vul maar in)'.
Faramir schreef:Ik wordt een beetje moedeloos van dat mensen anderen aansprakelijk stellen voor misdaden die ze niet begaan hebben. Dat er mensen zijn die denken dat de wereld enkel gifzwart is en dat er geen kleur bestaat.
Katlheen schreef:Maar dat was dan ook een cultuurchristen....!
Laat ik voorop stellen dat ISIS een afschuwelijke organisatie is, antichristelijk ook. Wat er met de christenen bijvoorbeeld in Mosul gebeurt is verschrikkelijk.moderngelovige schreef:Vanavond was op het journaal dat de helft van Irak nu zo'n beetje in handen is van ISIS.
Hun einddoel is een groot-islamitische staat die zich uitstrekt van Libanon, Syrië en het grootste deel van Irak. Laten we bidden en hopen dat dit geen werkelijkheid wordt, denk hierbij eens aan Israel.
Nogmaals Bashar Assad, aan wiens handen het bloed van 100.000en kleeft is hierbij "gematigd".
Inderdaad, daarom. Maar het is de fout van het westen geweest dat men "vrijheid en democratie" kwam brengen aan een volk dat voor een groot deel geïnteresseerd lijkt in het vereffenen van oude rekeningen tussen diverse bevolkingsgroepen. Dat men daar geen rekening mee had gehouden (voordat Saddam aan de macht kwam, ging het nl. net zo) is een enorme blunder van het westen geweest.ineke-kitty schreef:Ja, dank je de koekoek. Men was doodsbang voor Sadammeke, dus geen wonder dat het toen "stabieler" was dan het nu is.
Dus zul je deze strijd niet zondermeer als "de opmars van de islam" moeten betitelen, maar ook als "de strijd binnen de islam".ineke-kitty schreef:Overigens is er altijd al strijd geweest tussen de Soennieten en de Sji-ieten. Niks nieuws onder de zon.
elbert schreef:Het bij-product (??) van deze strijd is wel het verdrijven/vernietigen van de kerk in het Midden-Oosten. Dat is wat we nu zien en daar mogen we als christenen wel eens meer bij stilstaan.![]()
Dus ja, antichristelijke machten manifesteren zich hier wel.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 gasten