De opmars van de Islam

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Ayla
Sergeant
Sergeant

Re: De opmars van de Islam

Berichtdoor Ayla » 15 jun 2014 21:31

Katlheen schreef:De praktijken die daar nu plaatsvinden zijn te gruwelijk om af te doen met humor etc. Alsof je de holocaust wil ontkrachten met humor.

Wat betreft mijn posting: ik wil niet dat de doorsnee moslim het stempel krijgt van antichrist en gevaarlijk en eng etc etc. Mijn moslim collega respecteert mij, en ik respecteer haar en we kunnen fatsoenlijke gesprekken hebben. Dat vind ik een christelijkere insteek dan hele geloofsgemeenschappen veroordelen en afschrijven. Dat doet me denken aan die poepfijne Amerikaanse evangelisten die het in Oeganda voor elkaar hebben gekregen dat je daar als homo niet eens meer fatsoenlijk over straat kunt. Schilder lekker hele groepen af als slecht en inferieur, bij voorkeur met de bijbel in de hand. Te walgelijk voor woorden. Ik hoop dan ook dat dat soort christentuig (ja, tuig ja, voor het ophitsen en haatzaaien) daar vroeg of laat het land wordt uitgegooid.

Sorry als je denkt dat ik het grappig bedoel, het was niet grappig bedoeld, maar een antwoord op jouw flauwe filmpje, je kan wel grappige liedjes plaatsen maar dat verandert niets aan de vreselijke werkelijkheid daar ter plaatse wat uit naam van islam gebeurt, dat is mijn punt.
Ik heb niks tegen jouw collega, of welke moslim dan ook for that matter, ik zou dan mijn hele familie moeten haten. De mensen staan los van de islam zelf, dat jouw collega heel aardig is neemt de werkelijkheid over haar geloof niet weg. Sorry als ik als een vastgelopen grammofoonplaat ga klinken want ik heb dit al eerder gezegd, maar ik zeg het nogmaals: het is echt niet zo dat alle moslims dit van de islam weten en er achter staan. De meesten weten het niet en als ze het wel weten staan ze er echt niet achter! Maar dat neemt het objectieve feit van wat er in de koran en hadith staat niet weg.
~❥ Visit many good books, but live in the Bible -- C.H. Spurgeon ❥ ~

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 15 jun 2014 21:31

Zo een post Kathleen vind ik tamelijk ongenuanceerd en dus ook éénzijdig. Het topic gaat over een systeem en niet over jouw aardige collega. Kom op een beetje breder denken dat je eigen wereldje.

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 15 jun 2014 22:19

Het topic gaat inderdaad niet over aardige moslim-collega's of buren, maar over de leer van de Islam.
Ik heb in het verleden de leiding gehad over een aantal moslim dames, waar ik goed mee heb samengewerkt.
Heb hele 'discussies' met hen gevoerd [in de pauzes] over de Koran versus de Bijbel, en over het algemeen bleek dat deze dames totaal geen kennis hadden van de leer van de Islam.
Uiteraard kan ik niet generaliseren wat betreft de kennis die de doorsnee moslim heeft van de Koran, maar het blijft een feit dat de Koran ELKE [gelovige] Moslim oproept tot de zogenaamde "heilige oorlog" .
Dat niet elke moslim daar gehoor aan geeft, is een ander verhaal.

Katlheen
Majoor
Majoor

Berichtdoor Katlheen » 16 jun 2014 07:25

Dat de kern van de Islam geen vrede brengt, lijkt me evident. Net zo goed brengt het christendom ook geen vrede, getuige Oeganda en Noord-Ierland.
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 16 jun 2014 09:14

Katlheen schreef:Dat de kern van de Islam geen vrede brengt, lijkt me evident. Net zo goed brengt het christendom ook geen vrede, getuige Oeganda en Noord-Ierland.

Dat is geen christendom, maar zijn dus uitwassen van de zg.cultuurchristenen

Faramir

Berichtdoor Faramir » 16 jun 2014 09:24

Faramir schreef:Ik denk dat ik maar eens op een islamitisch forum een uitnodiging ga schrijven zodat er wat moslims hier het beeld wat kunnen nuanceren. Onbekend maakt immers onbemind.

Helaas hebben geen/weinig moslims behoefte om hier een nuance aan te brengen. Kan me dat ook wel voorstellen.

http://ontdekislam.nu/forum/viewtopic.php?f=15&t=80123

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 16 jun 2014 09:32

Faramir schreef:Helaas hebben geen/weinig moslims behoefte om hier een nuance aan te brengen. Kan me dat ook wel voorstellen.

http://ontdekislam.nu/forum/viewtopic.php?f=15&t=80123

In je eerste post al een overtreding , nou dat is toch een felicitatie waard :lol: :lol: :lol:

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 16 jun 2014 10:17

STOP DE ISLAMISERING IN NEDERLAND. JIHAD-STRIJDERS UIT SYRIE MOETEN HET LAND UIT/ PETITIES.NL

Deze petitie is om de Islam in Nederland een halt toe te roepen en om de gewelddadige Jodenhaat in de EU te stoppen.

Petitie.nl

meribel
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor meribel » 16 jun 2014 10:38

wat gaat die petitie er precies aan doen dan?

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 16 jun 2014 11:13

meribel

Dat moet je aan petitie.nl vragen.

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 16 jun 2014 11:23

ineke-kitty schreef:STOP DE ISLAMISERING IN NEDERLAND. JIHAD-STRIJDERS UIT SYRIE MOETEN HET LAND UIT/ PETITIES.NL

Deze petitie is om de Islam in Nederland een halt toe te roepen en om de gewelddadige Jodenhaat in de EU te stoppen.

Petitie.nl

Ja ja, dat gaat vást werken!
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

Spreeuw
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spreeuw » 16 jun 2014 11:30

ineke-kitty schreef:STOP DE ISLAMISERING IN NEDERLAND. JIHAD-STRIJDERS UIT SYRIE MOETEN HET LAND UIT/ PETITIES.NL

Petitie.nl

Stem jij op Geert Wilders?

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 16 jun 2014 11:57

spreeuw

Niet dat het je wat aangaat, maar ik stem al 40 jaar niet, en dus ook niet op de heer Wilders.

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 16 jun 2014 11:59

ineke-kitty schreef:
Niet dat het je wat aangaat, maar ik stem al 40 jaar niet.

Nope, je stémt niet maar schreeuwt.
Hier vooral.
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

meribel
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor meribel » 16 jun 2014 12:10

ineke-kitty schreef:meribel

Dat moet je aan petitie.nl vragen.

petitie.nl bestaat niet?

Terug naar “Archief”