Katlheen schreef:De praktijken die daar nu plaatsvinden zijn te gruwelijk om af te doen met humor etc. Alsof je de holocaust wil ontkrachten met humor.
Wat betreft mijn posting: ik wil niet dat de doorsnee moslim het stempel krijgt van antichrist en gevaarlijk en eng etc etc. Mijn moslim collega respecteert mij, en ik respecteer haar en we kunnen fatsoenlijke gesprekken hebben. Dat vind ik een christelijkere insteek dan hele geloofsgemeenschappen veroordelen en afschrijven. Dat doet me denken aan die poepfijne Amerikaanse evangelisten die het in Oeganda voor elkaar hebben gekregen dat je daar als homo niet eens meer fatsoenlijk over straat kunt. Schilder lekker hele groepen af als slecht en inferieur, bij voorkeur met de bijbel in de hand. Te walgelijk voor woorden. Ik hoop dan ook dat dat soort christentuig (ja, tuig ja, voor het ophitsen en haatzaaien) daar vroeg of laat het land wordt uitgegooid.
Sorry als je denkt dat ik het grappig bedoel, het was niet grappig bedoeld, maar een antwoord op jouw flauwe filmpje, je kan wel grappige liedjes plaatsen maar dat verandert niets aan de vreselijke werkelijkheid daar ter plaatse wat uit naam van islam gebeurt, dat is mijn punt.
Ik heb niks tegen jouw collega, of welke moslim dan ook for that matter, ik zou dan mijn hele familie moeten haten. De mensen staan los van de islam zelf, dat jouw collega heel aardig is neemt de werkelijkheid over haar geloof niet weg. Sorry als ik als een vastgelopen grammofoonplaat ga klinken want ik heb dit al eerder gezegd, maar ik zeg het nogmaals: het is echt niet zo dat alle moslims dit van de islam weten en er achter staan. De meesten weten het niet en als ze het wel weten staan ze er echt niet achter! Maar dat neemt het objectieve feit van wat er in de koran en hadith staat niet weg.