Isa (Jezus): een profeet in de Koran

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

hettys
Majoor
Majoor

Re: Isa (Jezus): een profeet in de Koran

Berichtdoor hettys » 15 jun 2014 19:22

rotterdam schreef:

Soera De Koe 62 :
"Voorzeker, de gelovigen, de joden, de christenen en de sabianen, wie onder hen ook in God en de laatste Dag geloven en goede daden verrichten, zullen hun beloning bij hun Heer ontvangen en er zal geen vrees over hen komen, noch zullen zij treuren."

Tja. als men de eigen Bijbelteksten blijft ontkennen en niets wil weten, behalve het kwade, van de andere religie, Dan zie je overduidelijk dat Soera De Koe 62 wordt genegeerd door fanatische christenen.
Die zitten letterlijk de hele dag te googlen op kwaaie praktijken van de islamieten. Natuurlijk niet van christelijke militielies. Want dat zijn geen christenen. haha.
Ook gif is geschapen.

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 15 jun 2014 20:01

hettys: "natuurlijk niet van christelijke militielies want dat zijn geen christenen"

Inderdaad, heel goed gezien, dat zijn geen wedergeboren christenen.

Ik "ontken" geen enkele tekst uit Gods Woord, echter leven wij in de bedeling der genade, en niet in Oudtestamentische tijden.
Het moge duidelijk zijn dat jij het verschil niet begrijpt.

hettys
Majoor
Majoor

Berichtdoor hettys » 15 jun 2014 20:26

ineke-kitty schreef:hettys

Begin maar niet over wie er hier Bijbelkennis heeft, want wat jij doet is op de plaats van God gaan staan en Hem ter verantwoording roepen met wat Hij heeft bevolen te doen in het O.T.

Welnee. Ik stel alleen vast wat er staat: Vermoord iedereen. Dat staat er. en niets anders. God mag dat helemaal zelf weten. Ik zeg alleen wat er letterlijk staat.
Blijkbaar heb jij daar moeite mee.

God hoeft aan geen mens verantwoording af te leggen in Zijn plan met Israel, de Gemeente en de volkeren.

Nee hoor. God mag best opdracht geven om iedereen te vermoorden. God noch allah hoeven daar verantwoording over af te leggen.

Bovendien gaat het er niet om dat "veel christenen" het O.T. beschouwen als deel van de Bijbel, dat doe ik eveneens, echter zouden wij NU, in deze genadebedeling handelen naar wat Christus Jezus ons heeft voorgehouden in de Schrift, en dat is beslist NIET wat jij suggereert wat wedergeboren kinderen Gods zouden doen, in tegenstelling wat de Islam en de Koran de moslim voorhoudt te doen.

Je kent blijkbaar dat deel van de bijbel niet eens. Ik zeg helemaal niet wat christenen zouden moeten doen. Ik zeg ALLEEN wat er in de bijbel staat en wat sommige christenen ter harte nemen. (ik niet)

Je kunt draaien en kronkelen zoveel je wilt, maar het blijft een feit dat de Islam oproept tot uitroeiing van Joden en Christenen.

Dat lieg je. Er is geen enkele tekst die oproept tot uitroeiing van christenen en Joden. Ook
Ayla heeft geen enkele tekst gepost die zegt dat mensen moeten moorden.
Dus mochten er een aantal mensen zijn die oproepen tot moorden, dat heeft dat iets te maken met die mensen, en niet met de islam.

Dat lees je eigenlijk alleen in het OT en NIET in de koran.
Ook gif is geschapen.

Bartje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Bartje » 15 jun 2014 20:38

ik ben het niet vaak eens met I-K, maar in dit geval wel.
9 hettys
de boodschap van de Koran is compleet anders dan die van de Bijbel.
waar jij ( hettys ) geen verschil las of kan lezen is die er wel.
probeer eens tegen een willekeurige moslim te vragen hoe die er overdenkt dat Jezus de zoon van God is.
antwoord is je word belachelijk gemaakt en je heb het standaard aan het verkeerde eind en als je volhoud worden ze boos.
das mijn ervaring en hij vroeg er echt zelf naar.

de Bijbel leert Hemelse vrede en dat is geestelijke vrede die niet van deze wereld is en niks te vergelijken wat hier op aarde is, naast dat er geleerd word om goed voor je naaste, dus ook je tegenstrever te zorgen.

de Koran leert je een vrede die te verkrijgen is door goede werken en door je strikt aan de gebedstijden te houden en dat je niet alleen het bekende vasten houd maar ook dat je vast voor de profeet Mohammed en ook vast voor Allah en dat je naar Mekka een pelgrimstocht houd.
en ook leert de Koran dat Jezus(Isa) de grotere profeet is dan Mohammed.
en dat je mensen mag afmaken die Jezus als zoon van God zien.
oja en noem Allah ook geen JWHW dan worden ze ook boos.

klein verschil in een notedop

en ja veel in het christendom klopt niet neem het leger van de Heer maar eens dat in Afrika rond zwerft en moord.
Haast u langzaam.

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 15 jun 2014 20:57

hettys

Heb je ook gelezen wat die Egyptische MOSLIMS schrijven in hun commentaar op de Joden en de christenen?
DAAR hoor ik je niet over, DAT negeer je dus maar even.

"varkens [= joden] en honden [= christenen] UITROEIEN".

Ik citeer nog maar eens een beruchte Hadith:
" In het laatste uur zullen Moslims strijden met Joden. Omdat Joden een hoofdbestanddeel van de Dajjal uitmaken en Moslims van het leger van de profeet Isa zullen zij met elkaar strijden.
Moslims zullen overwinnen totdat zelfs een steen en een boom zullen zeggen: Kom hier, Moslim, een Jood verbergt zich achter mij: DOODT HEM".

hettys
Majoor
Majoor

Berichtdoor hettys » 15 jun 2014 21:20

ineke-kitty schreef:hettys: "natuurlijk niet van christelijke militielies want dat zijn geen christenen"

Inderdaad, heel goed gezien, dat zijn geen wedergeboren christenen.

Ik "ontken" geen enkele tekst uit Gods Woord, echter leven wij in de bedeling der genade, en niet in Oudtestamentische tijden.
Het moge duidelijk zijn dat jij het verschil niet begrijpt.

Jij wilt gewoon niet weten en begrijpen dat jouw eigen god 3000 jaar geleden nog gewoon een volkerenmoord heeft bevolen. Is God ineens veranderd? Wat is er aan god veranderd?
Dus in de oude bedeling mochten de mensen wel vermoord worden? wat was voor een gekke bedeling dan?

Wat is het verschil? vertel me dat es.
Ook gif is geschapen.

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 15 jun 2014 21:33

beste hettys

Dat verschil heb ik je al uitgelegd.
Maar ik ga mijn tijd niet langer verdoen met welles en nietes spelletjes.

hettys
Majoor
Majoor

Berichtdoor hettys » 15 jun 2014 21:39

Bartje schreef:probeer eens tegen een willekeurige moslim te vragen hoe die er overdenkt dat Jezus de zoon van God is.
antwoord is je word belachelijk gemaakt en je heb het standaard aan het verkeerde eind en als je volhoud worden ze boos.
das mijn ervaring en hij vroeg er echt zelf naar.

Dat lijkt me logisch. Joden reageren nog allergischer op het woord Jezus.
Ook gif is geschapen.

Ayla
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Ayla » 15 jun 2014 21:46

hettys schreef:Net zoals in de bijbel. Daar wordt geen abrogatie toegepast maar interpretatie. Of gewoon negeren.
Wat ook gedaan wordt is tot in het absurde door te redeneren om het kloppend te krijgen. In het nieuwe testament overlijdt Judas op 2 verschillende manieren. Dan moeten er dus 2 verhalen samengevoegd worden die niet te combineren zijn.
(matt 27: vers 3 t/m 9 en
hand. 1 vers 18 t/m 21)

Die verhalen zijn wel te combineren, en ik hoop dat je begrijpt wat abrogatie inhoudt:
Dat Allah zelf van gedachten is veranderd over talloze zaken.

Beste Ayla. Ik lees echt geen enkele tekst waarin staat dat Moslims andersgelovigen moeten uitroeien. Ongelovigen moeten naar de hel, precies zoals de bijbel leert. Ik kan nu ook een hele serie teksten gaan plaatsen over de poel van vuur waarin ongelovigen volgens het christendom recht op hebben.

Of wie er volgens het OT allemaal gestenigd moeten worden vanwege hun geloof. Die heb ik al eerder gepost en kan dat gerust nog es doen. Op de sabbath hout sprokkelen? publiekelijk stenigen.

Deut 17
2 Wanneer zich in een van de steden die de HEER, uw God, u zal geven, iemand bevindt, man of vrouw, die doet wat slecht is in de ogen van de HEER door de regels van het verbond te overtreden, 3 door andere goden te vereren, de zon, de maan of de sterren, en daarvoor neer te knielen, hoewel ik dat verboden heb, 4 en het komt u ter ore, dan moet u zorgvuldig navraag doen. Als blijkt dat het waar is, als onomstotelijk vaststaat dat deze gruwelijke dingen onder het volk van Israël hebben plaatsgevonden, 5 dan moet u de man of vrouw die zich zo misdragen heeft de stad uit brengen en buiten de poort stenigen tot de dood erop volgt. 6 Het doodvonnis mag alleen op grond van de verklaring van ten minste twee getuigen worden voltrokken, één getuigenverklaring is onvoldoende. 7 De getuigen moeten, samen met de rest van het volk, de dader stenigen tot de dood erop volgt, en zelf moeten zij de eerste steen werpen. Zo moet u het kwaad dat zich bij u aandient in de kiem smoren.

Hettys, meen je dit? Heb je de teksten die ik heb geplaatst echt gelezen? Zou je misschien kunnen zeggen hoe jij het dan interpreteert?

Ik denk dat Ineke-Kitty al voldoende antwoord heeft gegeven op je vraag waarom dat niet wordt toegepast. En ja ik vind het zelf ook bizar dat het er staat en ga ook niet zeggen dat ik dat minder erg vind dan in de islam, het verschil voor mij is echt dat Jezus ons gebiedt dat niet te doen.

Dat lijkt me sterk. In de bijbel staan net zulke, of nog veel ergere teksten. Het christendom heeft zich ernstig misdragen n.a.v. die teksten.
Heden ten dage zijn er niet zoveel christenen die geweld gebruiken. Daar heeft ooit de verlichting voor gezorgd, denk ik. maar die is weer niet doorgedrongen in Afrika, dus daar heb je nog gewoon christelijke milities. Er bestaan ook nog veel christenen die zwarten zien als minderwaardig (afgestamd van Cham) enzovoorts.

Deut 20:
12 Als ze echter geen vrede willen sluiten en liever de strijd met u aangaan, 13 en de HEER, uw God, u de belegerde stad in handen geeft, moet u alle mannelijke inwoners ter dood brengen. 14 Maar de vrouwen en kinderen en het vee en alles wat er aan goederen in de stad is mag u buitmaken. U mag van de buit eten wat u wilt, want u krijgt het van de HEER, uw God. 15 Zo moet u te werk gaan bij de steden die op grote afstand van u liggen, buiten het gebied dat u nu gaat veroveren. 16 Maar daarbinnen, in de steden van het land dat de HEER, uw God, u als grondgebied zal geven, mag u geen mens in leven laten. 17 Alle Hethieten, Amorieten, Kanaänieten, Perizzieten, Chiwwieten en Jebusieten moet u doden, zoals de HEER, uw God, u heeft opgedragen, 18 om te voorkomen dat u de gruwelijke dingen die zij voor hun goden doen van hen overneemt, waardoor u tegen de HEER, uw God, zou zondigen.

Wordt er in de Koran ook opgeroepen tot genocide?

Bedoel je dat het je sterk lijkt dat ik de islam heb verlaten of bedoel je iets anders?

Genocide is volgens artikel 2 van het Genocideverdrag:

'een van de volgende handelingen, gepleegd met de bedoeling om een nationale, etnische, godsdienstige groep, dan wel een groep, behorende tot een bepaald ras, geheel of gedeeltelijk als zodanig te vernietigen: 'het doden van leden van de groep; het toebrengen van ernstig lichamelijk of geestelijk letsel aan leden van de groep; het opzettelijk aan de groep opleggen van levensvoorwaarden die gericht zijn op haar gehele of gedeeltelijke lichamelijke vernietiging; het nemen van maatregelen, bedoeld om geboorten binnen de groep te voorkomen en het gewelddadig overbrengen van kinderen van de groep naar een andere groep.

(a) het doden van leden van de groep;
(b) het toebrengen van ernstig lichamelijk of geestelijk letsel aan leden van de groep;
(c) het opzettelijk aan de groep opleggen van levensvoorwaarden die gericht zijn op haar gehele of gedeeltelijke lichamelijke vernietiging;
(d) het nemen van maatregelen, bedoeld om geboorten binnen de groep te voorkomen;
(e) het gewelddadig overbrengen van kinderen van de groep naar een
andere groep.'

In de islam wordt opgeroepen om joden en christenen te vermoorden, sterker nog, de natuur zal ze op de dag des oordeels een handje helpen:

“The Last Hour would not come unless the Muslims will fight against the Jews. The Jews would hide themselves behind a stone or a tree and a stone or a tree would say: ‘Muslim, or the servant of Allah, there is a Jew behind me; come and kill him;’ but the tree Gharqad would not say, for it is the tree of the Jews.” Sahih Muslim 41.6985

Dus ik zou zeker willen stellen dat er in de islam wordt opgeroepen tot genocide.
Even voor de duidelijkheid: dit betekent niet dat alle moslims daarmee instemmen!!!
~❥ Visit many good books, but live in the Bible -- C.H. Spurgeon ❥ ~

hettys
Majoor
Majoor

Berichtdoor hettys » 15 jun 2014 21:51

ineke-kitty schreef:beste hettys

Dat verschil heb ik je al uitgelegd.
Maar ik ga mijn tijd niet langer verdoen met welles en nietes spelletjes.

Nee hoor. je hebt me nog nooit het verschil tussen de ene god (OT) en de andere god (NT) uitgelegd. Ik snap er dus geen bal van.

geloof jij in de OT God die volkenmoord gebood? Of denk je dat het Oude testament niet klopt? Is die god een ander dan in in het Nieuwe testament?
Ook gif is geschapen.

hettys
Majoor
Majoor

Berichtdoor hettys » 15 jun 2014 21:55

sorry, ik moet nodig nar bed, Ik ben er dinsdag pas weer.
Ook gif is geschapen.

Ayla
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Ayla » 15 jun 2014 21:58

hettys schreef:sorry, ik moet nodig nar bed, Ik ben er dinsdag pas weer.

Jammer, had nog gehoopt op een reactie :-(
Slaap lekker! :-)
~❥ Visit many good books, but live in the Bible -- C.H. Spurgeon ❥ ~

jaapo
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor jaapo » 15 jun 2014 23:01

Stuitend, hoe sommigen zich in allerlei bochten wringen om aan te tonen, dat het O.T. totaal anders is dan de Koran. Helaas, er staan in het O.T. net zoveel bloederige en haatzaaiende en moord-opdracht-gevende woorden als in de Koran. En de goedkeuring om slaven te maken van de overwonnenen, als ze niet uitgemoord werden. De ene keer mocht het volk Israël plunderen en doden, de andere keer werd een Israëliet zwaar gestraft, omdat hij iets gestolen had van de overwonnen vijand. Kijk eens, wat een bloed er vloeit in de boeken Jozua, Richteren, Samuel en Koningen. Wat een bizar-dreigende taal bij sommige profeten. Saul verloor zijn koningschap, omdat hij krijgsgevangenen maakte, ipv alles over de kling te jagen. David gedroeg zich als struikrover met bloed aan zijn handen, was een vrouwenjager, maar werd nochtans de man naar Gods hart. En dan is daar het hier haaks op staande NT. Maar vele christenen eerbiedigen de gehele bijbel als Gods onfeilbaar Woord. En dan komen ze in de problemen. En gaan dan reageren zoals bijv. i-k. Daar kunnen zg. ongelovigen niks mee en spreken de gelovigen hier op aan.
Zoals de fanatieke moslims zich nu gedragen tov andersgelovigen, zo gedroegen de Joden zich in Oud-testamentische tijden en christenen tot enkele eeuwen geleden. Door de eeuwen heen vloeide het bloed rijkelijk juist bij religieuze zaken. Hier past ons, christenen, in de 21e eeuw grote bescheidenheid, als het over andere geloven gaat.
Mijn motto: gezang 7, Liedboek voor de Kerken = Lied 316 NLB

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 16 jun 2014 02:32

jaapo: "".... en gaan dan reageren zoals bv. i-k. daar kunnen ongelovigen niks mee en spreken gelovigen hier op aan"

De Bijbel is dan ook niet voor ongelovigen, maar voor gelovigen, dus hebben zij niets om op aan te spreken.

Gods Woord is uitsluitend te verstaan door Geestvervulde/wederomgeboren christenen.
Voor ongelovigen blijft het een gesloten boek, laat staan dat zij ook maar iets begrijpen van het verschil tussen Gods handelen in het O.T. en het N.T.
Dankzij de komst van Christus Jezus, het offer dat hij gebracht heeft voor de zonde van ALLE mensen, mogen degenen die Hem aangenomen hebben in geloof, leven uit Zijn genade, en hebben daardoor eeuwig leven ontvangen.

En DAT is iets wat de Koran niet leert, sterker nog, pertinent ontkent.
En daarom is het een leugen om Gods Woord gelijk te stellen aan de Koran.

Spreeuw
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spreeuw » 16 jun 2014 17:25

ineke-kitty schreef:jaapo: "".... en gaan dan reageren zoals bv. i-k. daar kunnen ongelovigen niks mee en spreken gelovigen hier op aan"

De Bijbel is dan ook niet voor ongelovigen, maar voor gelovigen, dus hebben zij niets om op aan te spreken.

Gods Woord is uitsluitend te verstaan door Geestvervulde/wederomgeboren christenen.
Voor ongelovigen blijft het een gesloten boek, laat staan dat zij ook maar iets begrijpen van het verschil tussen Gods handelen in het O.T. en het N.T.
Dankzij de komst van Christus Jezus, het offer dat hij gebracht heeft voor de zonde van ALLE mensen, mogen degenen die Hem aangenomen hebben in geloof, leven uit Zijn genade, en hebben daardoor eeuwig leven ontvangen.

En DAT is iets wat de Koran niet leert, sterker nog, pertinent ontkent.
En daarom is het een leugen om Gods Woord gelijk te stellen aan de Koran.

Het gaat inderdaad veel te ver als je Gods Woord gelijkstelt aan de Koran.
Maar bepaalde gedeelten in de Koran komen wel aardig overeen met de Bijbel, bijvoorbeeld de schepping. Zou dat als christen niet wat herkenning kunnen oproepen als je met een moslim praat? Het lijkt me niet effectief wanneer je alleen maar roept dat de Koran een leugen is en de Bijbel wel absolute waarheid, hoewel dat zo is. Het is echter beter om dit niet meteen te roepen, maar een open dialoog met moslims aan te gaan.

Terug naar “[Religie] - Open forum”