Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

ineke-kitty schreef:Blijkbaar valt het "kwartje" nog steeds niet.
ineke-kitty schreef:faramir
Met DIT wezenlijke en grote verschil, dat de Joden er niet op uit zijn christenen af te slachten, te onthoofden en te martelen.
EN..... dat het Joodse volk in de toekomst tot bekering zal komen in de Messias.
Blijkbaar valt het "kwartje" nog steeds niet.
ineke-kitty schreef:hettys
Ik zal even je geheugen opfrissen:
De Islam ontkent:
1. de goddelijkheid van de Here Jezus Christus
2. dat de Here Jezus de ZOON van God IS
3. de relatie tussen de Vader en de Zoon.
DAT is de leer van de Islam en de Koran, en DAT is de antichrist.
Ga de Koran nog maar eens goed lezen, als je die moeite al genomen hebt, en dat betwijfel ik ten zeerste, want de Koran leert wel degelijk dat de Joden en de christenen uitgeroeid moeten worden.
hettys schreef:
Ik vraag aan jou waar precies in de teksten opgeroepen wordt om de christenen uit te roeien, aangezien ik weet dat dit door Mohammed nooit is gezegd. Gewoon een bron dus.
rotterdam schreef:
Soera De Koe 62 :
"Voorzeker, de gelovigen, de joden, de christenen en de sabianen, wie onder hen ook in God en de laatste Dag geloven en goede daden verrichten, zullen hun beloning bij hun Heer ontvangen en er zal geen vrees over hen komen, noch zullen zij treuren."
ineke-kitty schreef:Met DIT wezenlijke en grote verschil, dat de Joden er niet op uit zijn christenen af te slachten, te onthoofden en te martelen.
EN..... dat het Joodse volk in de toekomst tot bekering zal komen in de Messias.
Blijkbaar valt het "kwartje" nog steeds niet.
mohamed schreef:Johannes de Doper werd onthoofd door joden (Mat 14,8) Jezus door hen geslacht (Jes 53,7) en ook zijn apostelen werden geacht als schapen ter slachting (Rom 8,36) en toen waren er nog geen moslims om de schuld te geven. Nu kan je wel zeggen dat joden geen christenen martelen, maar lees dan 2 Kor 11,24:
Van de Joden heb ik veertig slagen min één, vijfmaal ontvangen.
Loog Paulus, was hij geen christen of zijn stokslagen geen marteling? De realiteit is dat de bijbel getuigt tegen de joden aangaande misdaden jegens christenen waar jij zo graag de moslims voor verantwoordelijk houdt.

Ayla schreef:
Het probleem met de Islam is dat de Koran een zeer verwarrend boek is. Er zijn ontzettend veel tegenstrijdigheden in te vinden.
Daarom wordt er abrogatie toegepast, omdat het anders niet uit te leggen is waarom er zoveel tegenstrijdigheden zijn. Over soerat al baqarah (de koe) zijn er verschillende meningen (sommigen menen dat het wel en anderen dat het niet is geabrogeerd.) De moeilijkheid ligt 'm in het feit dat de verschillende verzen niet makkelijk te dateren zijn.
Tegenover dit vers kan ik weer allemaal verzen neerzetten die een heel ander beeld schetsen:
5.72-75. Zij lasteren God, die zeggen: "Waarlijk Allah, Hij is de Messias, de zoon van Maria," terwijl de Messias zelf zeide: "O, kinderen Israëls, aanbidt Allah, Die mijn Heer en uw Heer is." Gewis, voor hem die iets met Allah vereenzelvigt, heeft Allah de Hemel verboden en het Vuur zal zijn verblijfplaats zijn. Er is voor de onrechtvaardigen geen helper. Waarlijk zij lasteren God, die zeggen: "Allah is Eén der Drie." Er is geen God dan de enige God. En indien zij niet ophouden met hetgeen zij beweren, zal de ongelovigen een smartelijke straf overkomen. Willen zij zich dan niet tot Allah wenden en om Zijn vergiffenis vragen terwijl Allah Vergevensgezind, Genadevol is? De Messias, de zoon van Maria was slechts een boodschapper; voorzeker, alle boodschappers vََoor hem zijn heengegaan. En zijn moeder was een waarheidslievende vrouw. Zij plachten beiden voedsel tot zich te nemen. Zie, hoe Wij de tekenen voor hen (de mensen) verduidelijken, en zie, hoe zij zich afwenden.
3.85. En wie een andere godsdienst zoekt dan de Islam, het zal van hem niet worden aanvaard en hij zal in het Hiernamaals onder de verliezers zijn.
5.51 O, gij die gelooft, neemt de Joden en de Christenen niet tot vrienden. Zij zijn elkanders vrienden. En wie uwer hen tot vrienden neemt, is inderdaad één hunner.
98.6 Voorwaar, de ongelovigen onder de mensen van het boek (Joden en Christenen) en de afgodendienaren zullen in het vuur der hel geworpen worden. Zij zijn de slechtsten der schepselen.
9.29 Bestrijdt diegenen onder de mensen van het Boek, (Joden en Christenen) die in Allah noch in de laatste Dag geloven, noch voor onwettig houden wat Allah en Zijn boodschapper voor onwettig hebben verklaard, noch de ware godsdienst belijden totdat zij de belasting met eigen hand betalen, terwijl zij onderdanig zijn.
5.59-60
59. Zeg: "O, mensen van het Boek [=christenen en joden], gij haat ons slechts, omdat wij in Allah geloven en in hetgeen ons is nedergezonden en in hetgeen voordien was nedergezonden of doordat de meesten van u ongehoorzaam zijn." Zeg: "Zal ik u vertellen over degenen wier straf bij Allah erger is dan dit? Dezen zijn het, die Allah heeft vervloekt en over wie Hij Zijn toorn heeft uitgestort en van wie Hij apen, zwijnen en duivelsdienaren heeft gemaakt. Dezen zijn inderdaad in een slechte toestand en ver van het rechte pad afgedwaald."
En zie ook de hadith:
Sahih Muslim (sahih betekent betrouwbaar, want niet alle hadiths zijn betrouwbaar, maar van muslim en Bukhari worden gezien als de hoogste graad van betrouwbaar: sahih)
19.4366 Ik (Mohammed) zal de Joden en Christenen van het Arabisch schiereiland verdrijven en niemand achterlaten behalve moslims.
Sahih al-Bukhari 1385
The Prophet said, "Every child is born with a true faith of Islam (i.e. to worship none but Allah Alone) and his parents convert him to Judaism or Christianity or Magianism, as an animal delivers a perfect baby animal. Do you find it mutilated?"
Sahih Muslim 153:
By Him in Whose hand is the life of Muhammad, he who amongst the community of Jews or Christians hears about me, but does not affirm his belief in that with which I have been sent and dies in this state (of disbelief), he shall be but one of the denizens of Hell-Fire.
Sahih Muslim 2767 b: No Muslim would die but Allah would admit in his stead a Jew or a Christian in Hell-Fire.
.
Deze teksten (en nog veel meer, maar het lijkt me niet de bedoeling dat ik de halve koran hier neergooi) zijn voor mij persoonlijk de reden geweest om de islam te verlaten

ineke-kitty schreef:Hettys
Je vergeet maar even dat, om je "gelijk" te halen dat het allemaal wel meevalt met wat de Koran leert, dat je Oudtestamentische taferelen citeert, als "bewijs" dat de Bijbel hetzelfde zou leren als de Koran.
Wel, we leven in Nieuwtestamentische tijden, dan wel in de genadebedeling, sinds de opstanding van Christus Jezus.
NERGENS leert de Heer dat wedergeboren kinderen Gods geweld zouden plegen, laat staan moorden, onthoofden, of martelen.
Waag het dus niet om Gods Woord te vergelijken met de Koran, als zou het dezelfde oproep om uit te roeien inhouden. En hoe durf je God te beschuldigen van genocide, terwijl je heel goed weet wat de reden was om de volkeren die jij benoemt te verdrijven uit het land wat de Heer beloofd had te geven aan Abraham en zijn geslacht, namelijk omdat AL die volkeren afgoderij pleegden en Israel zich niet mocht vermengen met deze volken.
Dat Israel dat toch heeft gedaan, is niet de schuld van de God van de Bijbel, maar door de ongehoorzaamheid van het volk Israel.
De feiten dus graag nauwkeurig weergeven hier als je wat roeptoetert over "genocide" .

Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten