Isa (Jezus): een profeet in de Koran

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Re: Isa (Jezus): een profeet in de Koran

Berichtdoor ineke-kitty » 14 jun 2014 21:28

faramir

Met DIT wezenlijke en grote verschil, dat de Joden er niet op uit zijn christenen af te slachten, te onthoofden en te martelen.
EN..... dat het Joodse volk in de toekomst tot bekering zal komen in de Messias.

Blijkbaar valt het "kwartje" nog steeds niet.

Faramir

Berichtdoor Faramir » 14 jun 2014 21:55

ineke-kitty schreef:Blijkbaar valt het "kwartje" nog steeds niet.

Dat zou best kunnen. Het eindeloos repeterende hysterische gekrijs zorgt namelijk nogal voor wat ruis.

FrankB
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor FrankB » 14 jun 2014 21:57

ineke-kitty schreef:faramir

Met DIT wezenlijke en grote verschil, dat de Joden er niet op uit zijn christenen af te slachten, te onthoofden en te martelen.
EN..... dat het Joodse volk in de toekomst tot bekering zal komen in de Messias.

Uit je manier van schrijven maak ik op dat volgens jou "de moslims" daar wel op uit zijn. Wat een onzin. Omdat een stel fanatici de islam misbruiken om anderen (en daar behoren ook moslims toe) hun wil op te leggen wil niet zeggen dat alle moslims zo zijn. De meeste slachtoffers van deze "moslims" zijn trouwens moslim.

Ik ben in Syrië, Jordanië, Egypte, Jemen, Tunesië, Marokko, Oman en islamitische delen van India geweest en overal was men even vriendelijk en gastvrij. Uitgenodigd bij bruiloften, kopjes thee op straat, hele maaltijden aangeboden in Jemen. logeerplekken aangeboden gekregen, liften aangeboden en ga zo maar door. Allemaal door moslims die helemaal niemand kwaad willen doen.

Heb je ooit wel eens een islamitisch land bezocht Ineke? Ooit wel eens kennis gemaakt met moslims (zonder ze meteen te willen bekeren)?

Als ik jou stukjes lees Ineke moet ik telkens aan dit liedje denken:
http://www.youtube.com/watch?v=7adi7OMaWnA

Kent Hovind misbruikt het christelijk geloof om er zelf rijker van te worden maar daarom is toch nog niet elke christen een belastingfraudeur en een oplichter?
mvg, Frank
WAR IS OVER! If you want it.

jaapo
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor jaapo » 14 jun 2014 22:09

Bekend feit: door veel christenen worden alle islamieten op één hoop gegooid: de radicale, politieke en moordzuchtige islam wordt over één kam geschoren met de "gewone" islam, die van bovenstaande kenmerken weinig heeft. In veel opzichten lijkt bij de gematigde islam de gelovige op de christelijke gelovige. Met wel het belangrijke verschil, dat zij het met hun geloof niet kunnen verenigen, dat God (Allah) een zoon zou hebben. Zo neerbuigend en afwijzend te doen, zoals o.a. i-k, staat mij tegen. Tolerantie en liefde tot de naaste, ook de islamiet, behoort onze speerpunt te zijn, niet het zich afzetten tegen andere geloven en het zelfs de anti-christ noemen. Dat gaat samen met heilloze godsdiensthoogmoed.
Mijn motto: gezang 7, Liedboek voor de Kerken = Lied 316 NLB

hettys
Majoor
Majoor

Berichtdoor hettys » 14 jun 2014 22:14

ineke-kitty schreef:hettys

Ik zal even je geheugen opfrissen:

De Islam ontkent:

1. de goddelijkheid van de Here Jezus Christus
2. dat de Here Jezus de ZOON van God IS
3. de relatie tussen de Vader en de Zoon.

DAT is de leer van de Islam en de Koran, en DAT is de antichrist.

Ga de Koran nog maar eens goed lezen, als je die moeite al genomen hebt, en dat betwijfel ik ten zeerste, want de Koran leert wel degelijk dat de Joden en de christenen uitgeroeid moeten worden.

Ik vraag aan jou waar precies in de teksten opgeroepen wordt om de christenen uit te roeien, aangezien ik weet dat dit door Mohammed nooit is gezegd. Gewoon een bron dus.
Ook gif is geschapen.

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 14 jun 2014 22:46

hettys schreef:
Ik vraag aan jou waar precies in de teksten opgeroepen wordt om de christenen uit te roeien, aangezien ik weet dat dit door Mohammed nooit is gezegd. Gewoon een bron dus.

Soera De Koe 62 :
"Voorzeker, de gelovigen, de joden, de christenen en de sabianen, wie onder hen ook in God en de laatste Dag geloven en goede daden verrichten, zullen hun beloning bij hun Heer ontvangen en er zal geen vrees over hen komen, noch zullen zij treuren."

Ayla
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Ayla » 14 jun 2014 23:49

rotterdam schreef:
Soera De Koe 62 :
"Voorzeker, de gelovigen, de joden, de christenen en de sabianen, wie onder hen ook in God en de laatste Dag geloven en goede daden verrichten, zullen hun beloning bij hun Heer ontvangen en er zal geen vrees over hen komen, noch zullen zij treuren."

Het probleem met de Islam is dat de Koran een zeer verwarrend boek is. Er zijn ontzettend veel tegenstrijdigheden in te vinden. Daarom wordt er abrogatie toegepast, omdat het anders niet uit te leggen is waarom er zoveel tegenstrijdigheden zijn. Over soerat al baqarah (de koe) zijn er verschillende meningen (sommigen menen dat het wel en anderen dat het niet is geabrogeerd.) De moeilijkheid ligt 'm in het feit dat de verschillende verzen niet makkelijk te dateren zijn.
Tegenover dit vers kan ik weer allemaal verzen neerzetten die een heel ander beeld schetsen:

5.72-75. Zij lasteren God, die zeggen: "Waarlijk Allah, Hij is de Messias, de zoon van Maria," terwijl de Messias zelf zeide: "O, kinderen Israëls, aanbidt Allah, Die mijn Heer en uw Heer is." Gewis, voor hem die iets met Allah vereenzelvigt, heeft Allah de Hemel verboden en het Vuur zal zijn verblijfplaats zijn. Er is voor de onrechtvaardigen geen helper. Waarlijk zij lasteren God, die zeggen: "Allah is Eén der Drie." Er is geen God dan de enige God. En indien zij niet ophouden met hetgeen zij beweren, zal de ongelovigen een smartelijke straf overkomen. Willen zij zich dan niet tot Allah wenden en om Zijn vergiffenis vragen terwijl Allah Vergevensgezind, Genadevol is? De Messias, de zoon van Maria was slechts een boodschapper; voorzeker, alle boodschappers vََoor hem zijn heengegaan. En zijn moeder was een waarheidslievende vrouw. Zij plachten beiden voedsel tot zich te nemen. Zie, hoe Wij de tekenen voor hen (de mensen) verduidelijken, en zie, hoe zij zich afwenden.

3.85. En wie een andere godsdienst zoekt dan de Islam, het zal van hem niet worden aanvaard en hij zal in het Hiernamaals onder de verliezers zijn.

5.51 O, gij die gelooft, neemt de Joden en de Christenen niet tot vrienden. Zij zijn elkanders vrienden. En wie uwer hen tot vrienden neemt, is inderdaad één hunner.

98.6 Voorwaar, de ongelovigen onder de mensen van het boek (Joden en Christenen) en de afgodendienaren zullen in het vuur der hel geworpen worden. Zij zijn de slechtsten der schepselen.

9.29 Bestrijdt diegenen onder de mensen van het Boek, (Joden en Christenen) die in Allah noch in de laatste Dag geloven, noch voor onwettig houden wat Allah en Zijn boodschapper voor onwettig hebben verklaard, noch de ware godsdienst belijden totdat zij de belasting met eigen hand betalen, terwijl zij onderdanig zijn.

5.59-60

59. Zeg: "O, mensen van het Boek [=christenen en joden], gij haat ons slechts, omdat wij in Allah geloven en in hetgeen ons is nedergezonden en in hetgeen voordien was nedergezonden of doordat de meesten van u ongehoorzaam zijn." Zeg: "Zal ik u vertellen over degenen wier straf bij Allah erger is dan dit? Dezen zijn het, die Allah heeft vervloekt en over wie Hij Zijn toorn heeft uitgestort en van wie Hij apen, zwijnen en duivelsdienaren heeft gemaakt. Dezen zijn inderdaad in een slechte toestand en ver van het rechte pad afgedwaald."

En zie ook de hadith:

Sahih Muslim (sahih betekent betrouwbaar, want niet alle hadiths zijn betrouwbaar, maar van muslim en Bukhari worden gezien als de hoogste graad van betrouwbaar: sahih)

19.4366 Ik (Mohammed) zal de Joden en Christenen van het Arabisch schiereiland verdrijven en niemand achterlaten behalve moslims.

Sahih al-Bukhari 1385

The Prophet said, "Every child is born with a true faith of Islam (i.e. to worship none but Allah Alone) and his parents convert him to Judaism or Christianity or Magianism, as an animal delivers a perfect baby animal. Do you find it mutilated?"

Sahih Muslim 153:
By Him in Whose hand is the life of Muhammad, he who amongst the community of Jews or Christians hears about me, but does not affirm his belief in that with which I have been sent and dies in this state (of disbelief), he shall be but one of the denizens of Hell-Fire.

Sahih Muslim 2767 b: No Muslim would die but Allah would admit in his stead a Jew or a Christian in Hell-Fire.

Deze teksten (en nog veel meer, maar het lijkt me niet de bedoeling dat ik de halve koran hier neergooi) zijn voor mij persoonlijk de reden geweest om de islam te verlaten.
Laatst gewijzigd door Ayla op 15 jun 2014 00:11, 1 keer totaal gewijzigd.
~❥ Visit many good books, but live in the Bible -- C.H. Spurgeon ❥ ~

mohamed

Berichtdoor mohamed » 15 jun 2014 00:06

ineke-kitty schreef:Met DIT wezenlijke en grote verschil, dat de Joden er niet op uit zijn christenen af te slachten, te onthoofden en te martelen.

Johannes de Doper werd onthoofd door joden (Mat 14,8) Jezus door hen geslacht (Jes 53,7) en ook zijn apostelen werden geacht als schapen ter slachting (Rom 8,36) en toen waren er nog geen moslims om de schuld te geven. Nu kan je wel zeggen dat joden geen christenen martelen, maar lees dan 2 Kor 11,24:

Van de Joden heb ik veertig slagen min één, vijfmaal ontvangen.

Loog Paulus, was hij geen christen of zijn stokslagen geen marteling? De realiteit is dat de bijbel getuigt tegen de joden aangaande misdaden jegens christenen waar jij zo graag de moslims voor verantwoordelijk houdt.

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 15 jun 2014 06:47

mohamed schreef:Johannes de Doper werd onthoofd door joden (Mat 14,8) Jezus door hen geslacht (Jes 53,7) en ook zijn apostelen werden geacht als schapen ter slachting (Rom 8,36) en toen waren er nog geen moslims om de schuld te geven. Nu kan je wel zeggen dat joden geen christenen martelen, maar lees dan 2 Kor 11,24:

Van de Joden heb ik veertig slagen min één, vijfmaal ontvangen.

Loog Paulus, was hij geen christen of zijn stokslagen geen marteling? De realiteit is dat de bijbel getuigt tegen de joden aangaande misdaden jegens christenen waar jij zo graag de moslims voor verantwoordelijk houdt.

Een duidelijk beeld dat de vrije en de slaaf, het Evangelie en de wet, elkaar niet verdragen.

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 15 jun 2014 10:21

Hettys

Wel, IK had dus geen zin om de halve Koran als "bron" hier te vermelden.
Maar dat heeft Ayla nu dus gedaan.
Zie daar je bron.

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 15 jun 2014 10:49

Over hysterisch gekrijs gesproken:

Enkele Egyptische Moslim schrijvers over de eindtijd zijn venijnig antisemitsch in hun commentaar.
Zij schrijven:
"De Mahdi zal overwinnen en deze varkens [joden] en honden [ christenen] UITROEIEN en de moderne afgoden, zodat er weer een kalifaat gebaseerd op de profetie zal zijn, zoals de Hadith zegt: ....."Jeruzalem zal de plaats zijn van het rechtvaardig geleide kalifaat en het centrum van de heerschappij van de ISLAM, waarvan het hoofd de Imam al-Mahdi zal zijn".

Dat zal het leiderschap van de JODEN VERNIETIGEN en een eind maken aan de overheersing van de satans, die kwaad uitspugen over de mensen en corruptie over de HELE AARDE veroorzaken, door hen slaven van valse afgoden te maken en de wereld door andere wetten te regeren dan de Sharia van de heer der werelden.

Dit alles staat dus lijnrecht tegenover wat de Bijbel zegt over de functie en de toekomst van Israel. Over het komende Koninkrijk van De Heere Jezus Christus en over het duidelijke en krachtige woord van de profeten Jesaja en Micha:

"Want uit Sion zal de wet uitgaan en het woord van de HERE uit Jeruzalem. En Hij zal richten tussen volk en recht spreken over machtige natien. Dan zullen zij hun zwaarden tot ploegscharen omsmeden en hun speren tot snoeimessen; geen volk zal tegen een ander volk het zwaard opheffen, en zij zullen de oorlog niet meer leren".
[ Jesaja 2:3,4 en Micha 4:2,3].

hettys
Majoor
Majoor

Berichtdoor hettys » 15 jun 2014 14:27

Ayla schreef:
Het probleem met de Islam is dat de Koran een zeer verwarrend boek is. Er zijn ontzettend veel tegenstrijdigheden in te vinden.

Net zoals in de bijbel. Daar wordt geen abrogatie toegepast maar interpretatie. Of gewoon negeren.
Wat ook gedaan wordt is tot in het absurde door te redeneren om het kloppend te krijgen. In het nieuwe testament overlijdt Judas op 2 verschillende manieren. Dan moeten er dus 2 verhalen samengevoegd worden die niet te combineren zijn.
(matt 27: vers 3 t/m 9 en
hand. 1 vers 18 t/m 21)

Daarom wordt er abrogatie toegepast, omdat het anders niet uit te leggen is waarom er zoveel tegenstrijdigheden zijn. Over soerat al baqarah (de koe) zijn er verschillende meningen (sommigen menen dat het wel en anderen dat het niet is geabrogeerd.) De moeilijkheid ligt 'm in het feit dat de verschillende verzen niet makkelijk te dateren zijn.
Tegenover dit vers kan ik weer allemaal verzen neerzetten die een heel ander beeld schetsen:

5.72-75. Zij lasteren God, die zeggen: "Waarlijk Allah, Hij is de Messias, de zoon van Maria," terwijl de Messias zelf zeide: "O, kinderen Israëls, aanbidt Allah, Die mijn Heer en uw Heer is." Gewis, voor hem die iets met Allah vereenzelvigt, heeft Allah de Hemel verboden en het Vuur zal zijn verblijfplaats zijn. Er is voor de onrechtvaardigen geen helper. Waarlijk zij lasteren God, die zeggen: "Allah is Eén der Drie." Er is geen God dan de enige God. En indien zij niet ophouden met hetgeen zij beweren, zal de ongelovigen een smartelijke straf overkomen. Willen zij zich dan niet tot Allah wenden en om Zijn vergiffenis vragen terwijl Allah Vergevensgezind, Genadevol is? De Messias, de zoon van Maria was slechts een boodschapper; voorzeker, alle boodschappers vََoor hem zijn heengegaan. En zijn moeder was een waarheidslievende vrouw. Zij plachten beiden voedsel tot zich te nemen. Zie, hoe Wij de tekenen voor hen (de mensen) verduidelijken, en zie, hoe zij zich afwenden.

3.85. En wie een andere godsdienst zoekt dan de Islam, het zal van hem niet worden aanvaard en hij zal in het Hiernamaals onder de verliezers zijn.

5.51 O, gij die gelooft, neemt de Joden en de Christenen niet tot vrienden. Zij zijn elkanders vrienden. En wie uwer hen tot vrienden neemt, is inderdaad één hunner.

98.6 Voorwaar, de ongelovigen onder de mensen van het boek (Joden en Christenen) en de afgodendienaren zullen in het vuur der hel geworpen worden. Zij zijn de slechtsten der schepselen.

9.29 Bestrijdt diegenen onder de mensen van het Boek, (Joden en Christenen) die in Allah noch in de laatste Dag geloven, noch voor onwettig houden wat Allah en Zijn boodschapper voor onwettig hebben verklaard, noch de ware godsdienst belijden totdat zij de belasting met eigen hand betalen, terwijl zij onderdanig zijn.

5.59-60

59. Zeg: "O, mensen van het Boek [=christenen en joden], gij haat ons slechts, omdat wij in Allah geloven en in hetgeen ons is nedergezonden en in hetgeen voordien was nedergezonden of doordat de meesten van u ongehoorzaam zijn." Zeg: "Zal ik u vertellen over degenen wier straf bij Allah erger is dan dit? Dezen zijn het, die Allah heeft vervloekt en over wie Hij Zijn toorn heeft uitgestort en van wie Hij apen, zwijnen en duivelsdienaren heeft gemaakt. Dezen zijn inderdaad in een slechte toestand en ver van het rechte pad afgedwaald."

En zie ook de hadith:

Sahih Muslim (sahih betekent betrouwbaar, want niet alle hadiths zijn betrouwbaar, maar van muslim en Bukhari worden gezien als de hoogste graad van betrouwbaar: sahih)

19.4366 Ik (Mohammed) zal de Joden en Christenen van het Arabisch schiereiland verdrijven en niemand achterlaten behalve moslims.

Sahih al-Bukhari 1385

The Prophet said, "Every child is born with a true faith of Islam (i.e. to worship none but Allah Alone) and his parents convert him to Judaism or Christianity or Magianism, as an animal delivers a perfect baby animal. Do you find it mutilated?"

Sahih Muslim 153:
By Him in Whose hand is the life of Muhammad, he who amongst the community of Jews or Christians hears about me, but does not affirm his belief in that with which I have been sent and dies in this state (of disbelief), he shall be but one of the denizens of Hell-Fire.

Sahih Muslim 2767 b: No Muslim would die but Allah would admit in his stead a Jew or a Christian in Hell-Fire.

.

Beste Ayla. Ik lees echt geen enkele tekst waarin staat dat Moslims andersgelovigen moeten uitroeien. Ongelovigen moeten naar de hel, precies zoals de bijbel leert. Ik kan nu ook een hele serie teksten gaan plaatsen over de poel van vuur waarin ongelovigen volgens het christendom recht op hebben.

Of wie er volgens het OT allemaal gestenigd moeten worden vanwege hun geloof. Die heb ik al eerder gepost en kan dat gerust nog es doen. Op de sabbath hout sprokkelen? publiekelijk stenigen.

Deut 17
2 Wanneer zich in een van de steden die de HEER, uw God, u zal geven, iemand bevindt, man of vrouw, die doet wat slecht is in de ogen van de HEER door de regels van het verbond te overtreden, 3 door andere goden te vereren, de zon, de maan of de sterren, en daarvoor neer te knielen, hoewel ik dat verboden heb, 4 en het komt u ter ore, dan moet u zorgvuldig navraag doen. Als blijkt dat het waar is, als onomstotelijk vaststaat dat deze gruwelijke dingen onder het volk van Israël hebben plaatsgevonden, 5 dan moet u de man of vrouw die zich zo misdragen heeft de stad uit brengen en buiten de poort stenigen tot de dood erop volgt. 6 Het doodvonnis mag alleen op grond van de verklaring van ten minste twee getuigen worden voltrokken, één getuigenverklaring is onvoldoende. 7 De getuigen moeten, samen met de rest van het volk, de dader stenigen tot de dood erop volgt, en zelf moeten zij de eerste steen werpen. Zo moet u het kwaad dat zich bij u aandient in de kiem smoren.

Deze teksten (en nog veel meer, maar het lijkt me niet de bedoeling dat ik de halve koran hier neergooi) zijn voor mij persoonlijk de reden geweest om de islam te verlaten

Dat lijkt me sterk. In de bijbel staan net zulke, of nog veel ergere teksten. Het christendom heeft zich ernstig misdragen n.a.v. die teksten.
Heden ten dage zijn er niet zoveel christenen die geweld gebruiken. Daar heeft ooit de verlichting voor gezorgd, denk ik. maar die is weer niet doorgedrongen in Afrika, dus daar heb je nog gewoon christelijke milities. Er bestaan ook nog veel christenen die zwarten zien als minderwaardig (afgestamd van Cham) enzovoorts.

Deut 20:
12 Als ze echter geen vrede willen sluiten en liever de strijd met u aangaan, 13 en de HEER, uw God, u de belegerde stad in handen geeft, moet u alle mannelijke inwoners ter dood brengen. 14 Maar de vrouwen en kinderen en het vee en alles wat er aan goederen in de stad is mag u buitmaken. U mag van de buit eten wat u wilt, want u krijgt het van de HEER, uw God. 15 Zo moet u te werk gaan bij de steden die op grote afstand van u liggen, buiten het gebied dat u nu gaat veroveren. 16 Maar daarbinnen, in de steden van het land dat de HEER, uw God, u als grondgebied zal geven, mag u geen mens in leven laten. 17 Alle Hethieten, Amorieten, Kanaänieten, Perizzieten, Chiwwieten en Jebusieten moet u doden, zoals de HEER, uw God, u heeft opgedragen, 18 om te voorkomen dat u de gruwelijke dingen die zij voor hun goden doen van hen overneemt, waardoor u tegen de HEER, uw God, zou zondigen.

Wordt er in de Koran ook opgeroepen tot genocide?
Ook gif is geschapen.

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 15 jun 2014 14:45

Hettys

Je vergeet maar even dat, om je "gelijk" te halen dat het allemaal wel meevalt met wat de Koran leert, dat je Oudtestamentische taferelen citeert, als "bewijs" dat de Bijbel hetzelfde zou leren als de Koran.

Wel, we leven in Nieuwtestamentische tijden, dan wel in de genadebedeling, sinds de opstanding van Christus Jezus.
NERGENS leert de Heer dat wedergeboren kinderen Gods geweld zouden plegen, laat staan moorden, onthoofden, of martelen.

Waag het dus niet om Gods Woord te vergelijken met de Koran, als zou het dezelfde oproep om uit te roeien inhouden. En hoe durf je God te beschuldigen van genocide, terwijl je heel goed weet wat de reden was om de volkeren die jij benoemt te verdrijven uit het land wat de Heer beloofd had te geven aan Abraham en zijn geslacht, namelijk omdat AL die volkeren afgoderij pleegden en Israel zich niet mocht vermengen met deze volken.

Dat Israel dat toch heeft gedaan, is niet de schuld van de God van de Bijbel, maar door de ongehoorzaamheid van het volk Israel.

De feiten dus graag nauwkeurig weergeven hier als je wat roeptoetert over "genocide" .

hettys
Majoor
Majoor

Berichtdoor hettys » 15 jun 2014 18:44

ineke-kitty schreef:Hettys

Je vergeet maar even dat, om je "gelijk" te halen dat het allemaal wel meevalt met wat de Koran leert, dat je Oudtestamentische taferelen citeert, als "bewijs" dat de Bijbel hetzelfde zou leren als de Koran.

Hoezo? Jij gelooft toch in diezelfde God? Of wil je beweren dat de joden, toen ze Kanaän moesten innemen in een andere God geloofden dan jij nu?

Wel, we leven in Nieuwtestamentische tijden, dan wel in de genadebedeling, sinds de opstanding van Christus Jezus.
NERGENS leert de Heer dat wedergeboren kinderen Gods geweld zouden plegen, laat staan moorden, onthoofden, of martelen.

Nou. fijn voor jou. weet wel dat veel christenen het OT nog wél beschouwen als deel van hun bijbel. en dat de woorden van God in het OT nog wél gelden.

NERGENS leert de koran dan mensen gemarteld en vermoord moeten worden. Dus wat SOMMIGE islamieten nu doen is niet wat de islam leert. Al denk jij iets anders.

Waag het dus niet om Gods Woord te vergelijken met de Koran, als zou het dezelfde oproep om uit te roeien inhouden. En hoe durf je God te beschuldigen van genocide, terwijl je heel goed weet wat de reden was om de volkeren die jij benoemt te verdrijven uit het land wat de Heer beloofd had te geven aan Abraham en zijn geslacht, namelijk omdat AL die volkeren afgoderij pleegden en Israel zich niet mocht vermengen met deze volken.

Het vermoorden van hele volken IS genocide! Zo noemen we dat, en daar wordt wel degelijk toe opgeroepen in het OT.

Deut 20:
16 Maar daarbinnen, in de steden van het land dat de HEER, uw God, u als grondgebied zal geven, mag u geen mens in leven laten. 17 Alle Hethieten, Amorieten, Kanaänieten, Perizzieten, Chiwwieten en Jebusieten moet u doden, zoals de HEER, uw God, u heeft opgedragen, 18 om te voorkomen dat u de gruwelijke dingen die zij voor hun goden doen van hen overneemt, waardoor u tegen de HEER, uw God, zou zondigen.

Dat is gewoon een oproep tot volkerenmoord. En jij kunt wel iets roepen over bedelingen, maar je zult nooit kunnen beweren dat het om een andere God gaat, mag ik aannemen.

Dat Israel dat toch heeft gedaan, is niet de schuld van de God van de Bijbel, maar door de ongehoorzaamheid van het volk Israel.

De feiten dus graag nauwkeurig weergeven hier als je wat roeptoetert over "genocide" .

God heeft bevolen om iedereen te vermoorden. Dat is niet altijd helemaal gelukt en daarom zijn er verkeerde invloeden blijven hangen, bijbels gezien.

Deut 7:
16 Daarom moet u alle volken die hij aan u uitlevert vernietigen, zonder medelijden te tonen.

Richteren
2
1 Er kwam een engel van de HEER uit Gilgal naar Bochim. Daar zei hij: ‘Ik heb jullie uit Egypte geleid naar het land dat ik jullie voorouders onder ede had beloofd. Ik heb gezegd dat ik mijn verbond met jullie nooit zou verbreken. 2 Maar jullie mochten geen verdragen sluiten met de inwoners van dit land en hun altaren moesten jullie afbreken. Maar jullie hebben niet geluisterd naar wat ik heb gezegd. Hoe hebben jullie dat kunnen doen? 3 Daarom heb ik besloten dat ik de inwoners van dit land niet voor jullie zal verdrijven. Zij zullen jullie in hun netten verstrikken en hun goden zullen jullie ondergang worden.’ 4 Toen de engel van de HEER deze woorden tot de Israëlieten had gesproken, barstte het volk in gejammer uit. 5 Ze noemden die plaats Bochim en brachten er offers aan de HEER.

Elk mens moest vermoord worden. Niemand mocht blijven leven.

Ik geef hier de feiten nauwkeurig weer. alleen schijn jij wat weinig bijbelkennis te hebben.
Ook gif is geschapen.

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 15 jun 2014 19:10

hettys

Begin maar niet over wie er hier Bijbelkennis heeft, want wat jij doet is op de plaats van God gaan staan en Hem ter verantwoording roepen met wat Hij heeft bevolen te doen in het O.T.

God hoeft aan geen mens verantwoording af te leggen in Zijn plan met Israel, de Gemeente en de volkeren.
Bovendien gaat het er niet om dat "veel christenen" het O.T. beschouwen als deel van de Bijbel, dat doe ik eveneens, echter zouden wij NU, in deze genadebedeling handelen naar wat Christus Jezus ons heeft voorgehouden in de Schrift, en dat is beslist NIET wat jij suggereert wat wedergeboren kinderen Gods zouden doen, in tegenstelling wat de Islam en de Koran de moslim voorhoudt te doen.

Je kunt draaien en kronkelen zoveel je wilt, maar het blijft een feit dat de Islam oproept tot uitroeiing van Joden en Christenen.
Laatst gewijzigd door ineke-kitty op 15 jun 2014 19:27, 1 keer totaal gewijzigd.

Terug naar “[Religie] - Open forum”