Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
Wim2600 schreef:Nee hoor. Ik voel me niet aangesproken door die hele christelijke obsessie met zonden. Ik leef m'n leven zo goed als ik kan, en ga daarvoor geen enkele verantwoording afleggen aan één of meer goden of andere 'hogere machten'. Het leven is te kort om me daar druk over te maken.
ineke-kitty schreef: Elk mens, dat daarom NIET tot geloof komt, blijft verantwoordelijk voor zijn zonden, "onwetend" of niet.
Spreeuw schreef:Dan zondigt u niet meer in onwetendheid. Dus dan is het u aan te rekenen en ontvangt u bovendien geen ontferming van God.
Wim2600 schreef:Nee hoor. Ik voel me niet aangesproken door die hele christelijke obsessie met zonden. Ik leef m'n leven zo goed als ik kan, en ga daarvoor geen enkele verantwoording afleggen aan één of meer goden of andere 'hogere machten'. Het leven is te kort om me daar druk over te maken.
mealybug schreef:Het aardse leven is inderdaad kort.
Maar waarom leef je zo goed als je kunt, als je er toch geen verantwoording over af gaat leggen?
Spreeuw schreef:Wij zeggen denk ik vaak heel makkelijk dat mensen die geen christen zijn, allerlei zonden doen.
Maar mijn vraag is: zijn ze eigenlijk wel verantwoordelijk voor hun daden die tegen de Bijbel ingaan?
Faramir schreef:Daarom smeek ik de heilige Maria,
altijd maagd,
alle engelen en heiligen,
en u, broeders en zusters,
voor mij te bidden tot de Heer, onze God.
Moge de almachtige God zich over ons ontfermen,
onze zonden vergeven,
en ons geleiden tot het eeuwig leven.
Amen.
mealybug schreef:
mealybug schreef:Het aardse leven is inderdaad kort.
Maar waarom leef je zo goed als je kunt, als je er toch geen verantwoording over af gaat leggen?
Faramir schreef: Ik denk namelijk dat alle mensen, christenen en niet-christenen, allerlei zonden doen.
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten