De opmars van de Islam

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Wilsophie
Generaal
Generaal

Re: De opmars van de Islam

Berichtdoor Wilsophie » 13 jun 2014 17:29

Pak jij je matje maar Farimir of moet ik zeggen Titus.

Faramir

Berichtdoor Faramir » 13 jun 2014 17:37

Wilsophie schreef:Pak jij je matje maar Farimir of moet ik zeggen Titus.

Beide kan, of Thorgrem zou ook kunnen die naam gebruik ik weer op een ander forum namelijk, maar dat heb ik je een paar maand geleden ook al verteld. Maar op dit forum is het eigenlijk gewoon Faramir. Je hebt het reeds 3 keer fout geschreven vandaag, ik kan me dus voorstellen dat de naam wat te moeilijk voor je is.

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 13 jun 2014 17:45

Ja dat heb je met die Islamitische namen.

Faramir

Berichtdoor Faramir » 13 jun 2014 17:49

Wilsophie schreef:Ja dat heb je met die Islamitische namen.

Verlicht ons alsjeblieft nog vaker met je algehele domheid, het is zo vermakelijk.

Faramir: http://nl.wikipedia.org/wiki/Faramir_(mens)

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 13 jun 2014 17:59

Faramir schreef:Verlicht ons alsjeblieft nog vaker met je algehele domheid, het is zo vermakelijk.

Faramir: http://nl.wikipedia.org/wiki/Faramir_(mens)

Ah, je bestaat niet eens :lol: :lol: :lol:

moderngelovige
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor moderngelovige » 13 jun 2014 18:54

zucht.... ik probeer het nog één keer dan.

Ten eerste voeren we onderling zowat een jihad uit hier.
Er wordt met ziektes gegooid, verwensingen naar elkaar, jongens, meisjes kap daar effe mee...

I-K, je standpunt is nu wel duidelijk: ik deel het alleen waar het extremisme betreft.
Ik heb een aantal moslimkennissen en eigenlijk vind ik ze de aardigste mensen die ik ken.
Ga geen volledige namen noemen:
Y is een Koerdische man, t'is een onderhandelaar, (ver)koopman. Met de geboorte van zijn zoon een cadeautje gegeven, dankbaarheid die ik daar voor terug kreeg was overweldigend daar werd ik dan weer verlegen van. Hij is wel wat "ondeugend", drinkt wel eens een whiskeytje te veel.
Mag niet van zijn vader....maar ja best lekker af en toe....
Voor mij doet t íe alles, auto kapot, Y zit al onder de motorkap voordat je het gezegd hebt.
Kunnen wij Nederlanders nog wat van leren: de hoffelijkheid, de oprechte gastvrijheid.

Mo, is een vrachtwagenchauffeur die ik enkele keren in de week zie, gevlucht uit Irak.
Vliegt om koffie te halen. Kan alles hebben; plaag hem wel eens met de ramadan.
Vraagt altijd netjes hoe het is met mij en mijn familie.

S. is een opvliegende marokkaan: echter heel onzeker kan eigenlijk de problemen van deze tijd niet aan: mondige vrouw en evenzo mondige kinderen. Hele gesprekken over gevoerd dat het nu een andere tijd is. Veel respect en interesse voor elkaars geloof. Heb hem het vloeken enigszins afgeleerd.

Mensen van vlees en bloed beste Ineke-Kitty, net zoals jij en ik. Met ook zo hun zorgen en onzekerheden.
Heb je wel eens met een moslim gesproken, ben je wel eens thuis geweest daar?
Of heb je wel eens voor een moslim....gebeden?

Dat wilde ik nog ff kwijt... voor de rest laat ik het topic, maar als alle retoriek weer van voren of aan begint na 45 paginas of daaromtrent heb ik het wel gezien!

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 13 jun 2014 19:00

Faramir schreef:Namens alle normaal denkende mensen op refoweb wil ik je graag van harte feliciteren met de domste opmerking van het jaar. =D> =D> =D> =D>

Na 3 jaar op rij mag je de wisselbeker houden toch? Of moet hij nog een jaar dit forum vullen?[/quote]

Ik ben nu de domste toch?
Mannen ga voetballen kijken.

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 13 jun 2014 19:24

moderngelovige

Ten eerste zijn er hier forumdeelnemers die MIJ voor van alles en nog wat uitmaken, terwijl ik mijn fatsoen blijf houden.

Ten tweede hoef je het niet met mij eens te zijn, en ook ben je niet verplicht te reageren op mijn onderwerp.

Wat betreft mijn "contacten" met moslims, daar heb ik al eerder van getuigd.
Dat jij dat niet hebt gelezen, is niet mijn probleem.
Ik evangeliseer al 40 jaar, OOK onder moslims dus, in samenwerking met Open Doors, een christelijke organisatie die veel werk verricht onder moslims.

Ik WEET waar ik over spreek als ik het over de Islam en de Koran heb, en dat heb ik ook meermalen aangetoond.

Verder ga ik gewoon door met dit onderwerp, zolang ik dat nodig vind.

moderngelovige
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor moderngelovige » 13 jun 2014 21:00

ineke-kitty schreef:moderngelovige

Ten eerste zijn er hier forumdeelnemers die MIJ voor van alles en nog wat uitmaken, terwijl ik mijn fatsoen blijf houden.

Ten tweede hoef je het niet met mij eens te zijn, en ook ben je niet verplicht te reageren op mijn onderwerp.

Wat betreft mijn "contacten" met moslims, daar heb ik al eerder van getuigd.
Dat jij dat niet hebt gelezen, is niet mijn probleem.
Ik evangeliseer al 40 jaar, OOK onder moslims dus, in samenwerking met Open Doors, een christelijke organisatie die veel werk verricht onder moslims.

Ik WEET waar ik over spreek als ik het over de Islam en de Koran heb, en dat heb ik ook meermalen aangetoond.

Verder ga ik gewoon door met dit onderwerp, zolang ik dat nodig vind.

Ineke-Kitty, ik ga jou niet voor alles en nog wat uitmaken; reacties die gegeven worden vind ik nogal smakeloos en respectloos, daar wil ik juist voor je opkomen.
Maar ik bemerk bij jou ook verharding van de standpunten, je reacties liegen er niet om.

Hoe verliepen je gesprekken met moslims dan eigenlijk, wat voor weerstand trof je aan, of wat trof je juist positief in deze contacten?
Enne het onderwerp is jouw feestje, ga door zolang je wil, of e.e.a. nog doordringt op zo'n manier
vraag je je dat dan niet af? Kiften en twisten is dat wat een christen moet doen?
Het oordeel over de woorden en daden van de prins El Hassan, of hoeheetieookalweer, is niet aan mij en jou....

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 13 jun 2014 21:13

moderngelovige

Ik ben niet degene die aan het kiften en twisten is, en verder blijf ik bij mijn standpunt over de Islam.
Het is een leugen van de duivel, en daar zal en blijf ik voor waarschuwen.

Dit onderwerp is alles behalve een "feestje" en ik vind je uitspraak dan ook buiten alle orde.

moderngelovige
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor moderngelovige » 13 jun 2014 21:34

ineke-kitty schreef:moderngelovige

Ik ben niet degene die aan het kiften en twisten is, en verder blijf ik bij mijn standpunt over de Islam.
Het is een leugen van de duivel, en daar zal en blijf ik voor waarschuwen.

Dit onderwerp is alles behalve een "feestje" en ik vind je uitspraak dan ook buiten alle orde.

Ineke-Kitty, t'is maar een forum, jammer dat je helemaal sec. niet ingaat op mijn essentieele vragen.
Heb je wel eens gebeden voor een moslim, dat hij/zij tot geloof in God, jouw en mijn Vader, Jezus Christus, onze Verlosser en de Heilige Geest moge komen??? schrijf ik als roomskatholiek...
En de moslimkennissen die ik heb beschreven zijn mijn en jouw naasten.
Neemt niets weg van de bedreiging zoals je hem schetst!

Jaaa zo vlieg ik met dat "feestje" ook al weer de bocht uit. Zo laat ik me toch meeslepen door de discussie. Ik wil alleen de "angel" er een beetje uithalen.
Gelukkig heb ik nog lekker koel glaasje water hier!

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 13 jun 2014 21:41

moderngelovige

Ik heb in die 40 jaar veelvuldig contact gehad met moslims en mogen getuigen van de Here Jezus Christus. Verder ga ik daar niet over uitweiden omdat het hier niet relevant is.
Dit topic is niet bedoeld om persoonlijke getuigenissen te ventileren.

Ayla
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Ayla » 13 jun 2014 23:41

Faramir schreef:Ik denk dat ik maar eens op een islamitisch forum een uitnodiging ga schrijven zodat er wat moslims hier het beeld wat kunnen nuanceren. Onbekend maakt immers onbemind.

Ik ben ex-moslim en heb al een keer aangeboden iets meer over islam te vertellen, maar daar was niet echt animo voor. Uiteraard kun je andere mensen uitnodigen maar die zullen slechts vertellen wat je wil horen: dat islam vrede en liefde is. En weet je, ze liegen dan eigenlijk niet eens, omdat veel mensen in Nederland (gelukkig?) de ware islam niet kennen. Voor hen is het goddank net zo bizar om aanslagen en knettergestoorde extremisten te zien, daar zijn ze het absoluut niet mee eens. Daarom vind ik dit topic ook soms wel heel naar omdat er over moslims op zo een bizarre manier wordt gesproken dat ze haast worden gedehumaniseerd. Dit neemt echter de objectieve waarheid (wat gebiedt de islam moslims) niet weg.
~❥ Visit many good books, but live in the Bible -- C.H. Spurgeon ❥ ~

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 14 jun 2014 06:58

Ayla schreef:Uiteraard kun je andere mensen uitnodigen maar die zullen slechts vertellen wat je wil horen: dat islam vrede en liefde is. En weet je, ze liegen dan eigenlijk niet eens, omdat veel mensen in Nederland (gelukkig?) de ware islam niet kennen. Voor hen is het goddank net zo bizar om aanslagen en knettergestoorde extremisten te zien, daar zijn ze het absoluut niet mee eens. Dit neemt echter de objectieve waarheid (wat gebiedt de islam moslims) niet weg.

Mag ik je een vraag stellen Ayla ?

wat gebiedt de islam moslims

Heeft dit alles niet te maken met interpretatie van de Koran ?
Binnen de Islam zijn toch ook talloze verschillen ? Verschillende scholen ?
Wat dit betreft doen ze toch niet onder voor de christenen ?
De geestelijken van de Alawieten b.v. hebben toch een totaal andere uitleg van Koran ?
Ik heb wel eens met een geestelijke gesproken uit deze modaliteit - bij mij kwam het woord "vrijzinnig" naar boven.

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 14 jun 2014 10:29

ISIS THREATENS TO INVADE JORDAN 'SLAUGHTER' KING ABDULLAH

June 12, 2014

The recent victories in Iraq and Syria by the terrorists of ISIS, said to be an offshoot of al-Qaeda, have em boldened the group and its followers throughout the Middle-East.
Now the terrorists are planning to move their jihad not only to Jordan, but also to the Gaza Strip, Sinai and Lebanon.

The ISIS terrorists see Jordan's Western-backed king Abdullah as an enemy of Islam and an infidel, and have publicly called for his execution.

ISIS is a threat not only to moderate Arabs and Muslims, but also to Israel, witch the terrorists say is their ultimate destination.

By Khaled Abu Yoameh
Gatestoneinstitute.org.

Wel, zelfs koning Abdullah ontkomt er niet aan. Hij is te Westers ingesteld volgens deze terroristen.
Maar het uiteindelijke doel is uiteraard Israel.

Terug naar “Archief”