De duivel vindt die pogingen om "vrede" te brengen prima, past precies in zijn straatje.
De weg wordt reeds bereid voor zijn toekomstige wereldregering, waarin men zal zeggen: " vrede, vrede, en geen gevaar, als Israel een verbond zal tekenen met de antichrist.
ook ik denk dat het heel hard die kant op gaat, ineke kitty.
Maar wat mij ook steeds wel opvalt, is dat er door de tegenkrachten - ik denk vanwege de heersende strijd in de hemelse gewesten, waar de weerstand tegen de satan m.i. beduidend groter is dan hier op aarde - regelmatig uitstel wordt gerealiseerd, waardoor het einde (de ontknoping) van dit tijdperk iedere keer wat opschuift. (onweersbuien kunnen ook wel eens wat blijven dralen, toch?)
40 jaar geleden was voor dr.Wim Malgo, de stichter van de Middernachtsroep, de tijd reeds tot 5 voor 12 gevorderd, waarvan nu soms wordt gezegd dat hij het mis had.
Doch vanuit zijn gezichtsveld had hij m.i. geen ongelijk, maar de Heere geeft steeds weer nieuwe onverwachte ruimte extra, teneinde de 'oogst' binnen te kunnen krijgen, denk ik. Er komen ook best veel aan de islam onderworpen moslims tot een leven geloof in de Christus hoor. Laten wij veel voor hun behoud bidden! En E&M steunen!!
Onze dominee wist gisteren te vertellen dat er iedere dag 3000 mensen in China alleen al tot geloof komen. (net zoveel als op die eerste Pinksterdag!)
Overigens roem ik u voor uw trouw aan uw zending hoor, op een forum waar ik regelmatig het pijl tot op GeenStijl zie zakken.