De opmars van de Islam

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

mealybug
Generaal
Generaal

Re: De opmars van de Islam

Berichtdoor mealybug » 09 jun 2014 09:54

ineke-kitty schreef:De duivel vindt die pogingen om "vrede" te brengen prima, past precies in zijn straatje.
De weg wordt reeds bereid voor zijn toekomstige wereldregering, waarin men zal zeggen: " vrede, vrede, en geen gevaar, als Israel een verbond zal tekenen met de antichrist.

Wat dat betreft weerspiegelt de (hoofd-)bedekking inderdaad een blindheid.

MaartenB

Berichtdoor MaartenB » 09 jun 2014 10:54

ineke-kitty schreef:De duivel vindt die pogingen om "vrede" te brengen prima, past precies in zijn straatje.
De weg wordt reeds bereid voor zijn toekomstige wereldregering, waarin men zal zeggen: " vrede, vrede, en geen gevaar, als Israel een verbond zal tekenen met de antichrist.

Idd moet die Pseudomessias vlgs Dn 9:27 dan zijn entree maken op het wereldtoneel en zich aan het joodse Volk presenteren als hun lang verbeide Messias. En de vraag is natuurlijk: Hoe kan hij dat op een geloofwaardige wijze voor elkaar krijgen?

Link

Faramir

Berichtdoor Faramir » 09 jun 2014 11:02

MaartenB schreef:Waarschijnlijk wel, maar men is binnen de RK gewend zich niets van de Bijbel aan te trekken.

Dat mag jij natuurlijk best geloven, daarin sta je geheel vrij. Maar waarom zou ik waarde moeten hechten aan jouw ongenuanceerde mening? Tot nu toe kom je op mij gewoon over op de zoveelste extremist die de bijbel misbruikt als slagwapen voor eigen bedenkelijke doelen.

ben db bd
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor ben db bd » 09 jun 2014 11:05

De duivel vindt die pogingen om "vrede" te brengen prima, past precies in zijn straatje.

ook ik denk dat het heel hard die kant op gaat, ineke kitty.
Maar wat mij ook steeds wel opvalt, is dat er door de tegenkrachten - ik denk vanwege de heersende strijd in de hemelse gewesten, waar de weerstand tegen de satan m.i. beduidend groter is dan hier op aarde - regelmatig uitstel wordt gerealiseerd, waardoor het einde (de ontknoping) van dit tijdperk iedere keer wat opschuift. (onweersbuien kunnen ook wel eens wat blijven dralen, toch?)

40 jaar geleden was voor dr.Wim Malgo, de stichter van de Middernachtsroep, de tijd reeds tot 5 voor 12 gevorderd, waarvan nu soms wordt gezegd dat hij het mis had.
Doch vanuit zijn gezichtsveld had hij m.i. geen ongelijk, maar de Heere geeft steeds weer nieuwe onverwachte ruimte extra, teneinde de 'oogst' binnen te kunnen krijgen, denk ik. Er komen ook best veel aan de islam onderworpen moslims tot een leven geloof in de Christus hoor. Laten wij veel voor hun behoud bidden! En E&M steunen!!
Onze dominee wist gisteren te vertellen dat er iedere dag 3000 mensen in China alleen al tot geloof komen. (net zoveel als op die eerste Pinksterdag!)

Overigens roem ik u voor uw trouw aan uw zending hoor, op een forum waar ik regelmatig het pijl tot op GeenStijl zie zakken.

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 09 jun 2014 11:27

Ja, Ben, de Heer is geduldig en barmhartig, omdat Hij niet wil dat er ook maar 1 mens verloren gaat.
Ook NU nog, in deze genadetijd, gaat er een oproep uit vanuit Gods Woord, dat een ieder die gelooft, eeuwig leven ontvangen heeft.

De Heer heeft Zich in deze bedeling een volk [= de Gemeente] afgezonderd en verzameld van de volkeren, en zij heeft deel aan de beloften aan het Zaad van Abraham, hetwelk is Christus Jezus.
Echter, als de Gemeente wordt opgenomen, begint de bedeling van de volheid der tijden.
Dit zal gebeuren door verdrukking en oordeel [de 70e week van Daniel] .

De eerste helft van de 70e week zal gekenmerkt worden door de ruiter op het witte paard [ Openb. 6:2] en hij zal macht krijgen zonder dat hij daarvoor pijlen nodig heeft, dus zonder oorlogvoering. Hij zal zijn macht door vleierijen [politiek] verkrijgen [ Dan. 11:21] .
De ruiter op het witte paard geeft "vrede".
Het moge duidelijk zijn dat het hier gaat over de antichrist die deze zogenaamde "vrede" zal brengen.

Echter in de 2e helft van de 70e week komt er een rood paard tevoorschijn waarvan de ruiter de vrede weg zal nemen [ oorlog] [ Openb. 6:2,4]
Daarna volgt een zwart paard waarvan de ruiter een weegschaal in zijn hand heeft [ hongersnood] [ Openb. 6:6,7] , gevolgd door een vaal paard waarvan de ruiter "de dood" als naam heeft. Hun [ deze 3 ruiters] wordt macht gegeven om te doden tot het 4e deel der aarde met het "zwaard" [ 2e ruiter] en met "honger" [ 3e ruiter] en met de "dood" [ 4e ruiter].
[Openb. 6:8].

Omdat het profetisch Woord daar duidelijk over is, is het des te belangrijker de mensen te waarschuwen voor die tijd die gaat komen, en hen te bewegen tot geloof te komen in de Here Jezus Christus.

MaartenB

Berichtdoor MaartenB » 09 jun 2014 12:18

ineke-kitty schreef:Echter, als de Gemeente wordt opgenomen, begint de bedeling van de volheid der tijden.
Dit zal gebeuren door verdrukking en oordeel [de 70e week van Daniel] .

De eerste helft van de 70e week zal gekenmerkt worden door de ruiter op het witte paard [ Openb. 6:2] en hij zal macht krijgen zonder dat hij daarvoor pijlen nodig heeft, dus zonder oorlogvoering. Hij zal zijn macht door vleierijen [politiek] verkrijgen [ Dan. 11:21] .
De ruiter op het witte paard geeft "vrede".
Het moge duidelijk zijn dat het hier gaat over de antichrist die deze zogenaamde "vrede" zal brengen.

Echter in de 2e helft van de 70e week komt er een rood paard tevoorschijn waarvan de ruiter de vrede weg zal nemen [ oorlog] [ Openb. 6:2,4]
Daarna volgt een zwart paard waarvan de ruiter een weegschaal in zijn hand heeft [ hongersnood] [ Openb. 6:6,7] , gevolgd door een vaal paard waarvan de ruiter "de dood" als naam heeft. Hun [ deze 3 ruiters] wordt macht gegeven om te doden tot het 4e deel der aarde met het "zwaard" [ 2e ruiter] en met "honger" [ 3e ruiter] en met de "dood" [ 4e ruiter].
[Openb. 6:8].

Een alternatieve benadering, vanuit de optiek dat de 'apocalyptische ruiters' gezien kunnen worden in het licht van hoofdstuk 24 van het Mattheüs' evangelie, vind je hier.

Over die vier ruiters maakte Jezus in Mt 24:8 een tussenbalans op door te verklaren: Dat alles is het begin der weeën..

Naar het zich laat aanzien markeerde hij met die opmerking de overgang van de 1e naar de 2e helft van de 70e Week. Kenmerkend voor de 2e helft zal idd de Grote Verdrukking zijn als het directe resultaat van de oprichting of het plaatsen van de gruwel der verwoesting (Mt 24:15).

Maar voordat Jezus de details daarover aankondigde maakte hij eerst bekend hoe het degenen onder de Joden zal vergaan die een getrouw standpunt zullen innemen tijdens de eerste jaren van de 70e Week, wanneer er sprake is van het begin der weeën:

Dan [in die vroege periode van de opkomst van de Antichrist] zal men jullie onderdrukken en doden, en jullie zullen door alle volken worden gehaat omwille van mijn naam. Velen zullen dan ten val komen, ze zullen elkaar verraden en elkaar haten. Er zullen talrijke valse profeten komen die velen zullen misleiden. En doordat de wetteloosheid toeneemt, zal bij velen de liefde bekoelen. Maar wie standhoudt tot het einde, zal worden gered.
(Mt 24:9-13; nbv)

Bron: Commentaar op Op 6:9-11

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 09 jun 2014 12:37

Ja, Maarten, ik heb uiteraard het e.e.a. "overgeslagen" omdat ik nu niet in detail in ga op het einde van de eerste helft van de 70e week , waar het Joodse volk de gelegenheid krijgt te vluchten naar de woestijn, zodra de gruwel der verwoesting wordt opgericht in Jeruzalem. [ Matth. 24:15,16].

De grote verdrukking behelst uiteraard meer dan het openen van de 7 zegels, namelijk eveneens de zeven bazuinen en de zeven fiolen [schalen] , die dezelfde structuur vertonen.
Bij de 1e bazuin begint het oordeel over de aarde. Het oordeel over de aarde werd door Johannes ook in een visioen van de zeven fiolen gezien. Het oordeel wat eerst gezien werd als zeven bazuinen, komt dus overeen met het oordeel van de zeven fiolen.
Beide reeksen eindigen met vast te stellen, dat het Koninkrijk over de gehele aarde aan Christus gegeven zal worden.

Misschien open ik nog wel eens een topic over het gehele boek Openbaring, wat hier nu eigenlijk niet aan de orde is, hoewel ik persoonlijk wel geloof dat de "opmars van de Islam" wel degelijk te maken heeft met de toekomstige gebeurtenissen in de wereld.

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 09 jun 2014 13:01

ineke-kitty schreef:
Misschien open ik nog wel eens een topic over het gehele boek Openbaring.

Ook dat nog!
Van wat voor enge sekte ben je eigenlijk?
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

hettys
Majoor
Majoor

Berichtdoor hettys » 09 jun 2014 13:09

ineke=kitty schreef:Ja, Ben, de Heer is geduldig en barmhartig, omdat Hij niet wil dat er ook maar 1 mens verloren gaat.
Ook NU nog, in deze genadetijd, gaat er een oproep uit vanuit Gods Woord, dat een ieder die gelooft, eeuwig leven ontvangen heeft.

Al heel lang worden er elke dag erg veel ongelovigen geboren en overlijden er ongelovige mensen. Nu al 2000 jaar sinds de opstanding.
Dus elke dag dat Jezus niet terugkomt gaan er meer en meer mensen verloren.
Ook gif is geschapen.

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 09 jun 2014 13:14

JeeWee: "van wat voor enge sekte ben je eigenlijk?"

Tja, dat vroeg Tertullus zich ook al af, toen hij de apostel Paulus beschuldigde een voorstander van de SEKTE der Nazarenen te zijn.
Handelingen 24:5.

Wel, Paulus zei daarop: "En zij kunnen niet bewijzen, waarvan zij mij nu beschuldigen". [vers 13].

Ik zou dus maar voorzichtig zijn met je opmerkingen keer op keer aan mijn adres.
Bepaal je daarom tot het onderwerp i.p.v. dergelijke uitspraken te doen.

MaartenB

Berichtdoor MaartenB » 09 jun 2014 14:45

ineke-kitty schreef:
Misschien open ik nog wel eens een topic over het gehele boek Openbaring, wat hier nu eigenlijk niet aan de orde is.
Mocht dat onverhoopt niet lukken, i-k, bijvoorbeeld vanwege de nabijheid van de Opname ( :) ), dan kan men voor the time being hier terecht. !:)

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 09 jun 2014 14:49

hettys schreef:
Al heel lang worden er elke dag erg veel ongelovigen geboren en overlijden er ongelovige mensen. Nu al 2000 jaar sinds de opstanding.
Dus elke dag dat Jezus niet terugkomt gaan er meer en meer mensen verloren.

Ja, maar wat wil je daar mee zeggen, in relatie tot wat I-K zegt?

Faramir

Berichtdoor Faramir » 09 jun 2014 14:55

JeeWee schreef:Van wat voor enge sekte ben je eigenlijk?

Zelfs op zo'n simpele vraag kan er schijnbaar nog geen daadwerkelijk antwoord komen. Sektariers hebben schijnbaar nogal wat te verbergen in het duister.

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 09 jun 2014 16:13

faramir

Ik geef een Bijbels antwoord, zoals steeds.
Maar niet getreurd, ik behoor tot het Lichaam van Christus Jezus, namelijk de Gemeente.

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 09 jun 2014 16:15

Maarten

Bedankt voor de link. Goeie tip voor de achterblijvers.

Terug naar “Archief”