Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
Mortlach schreef:Tja, je kunt wel lekker principieel blijven terwijl de wereld zichzelf aan stukken scheurt en onvoorstelbaar leed keiharde realiteit is, of je kunt pragmatisch zijn en zoeken naar oplossingen in het hier en nu.
mealybug schreef:
Hoe kan een paus zichzelf nog serieus nemen, wanneer hij leert dat niemand tot God komt dan alleen door Jezus, de Christus.
Of leert hij dat niet?
mohamed schreef:Ik weet niet meer wie het schreef op dit forum, maar volgens mij Gravo. Het waren rake woorden die ik nu even van hem leen: wat fijn dat jij in de belangrijkste tijd leeft waar zelfs de profeten graag getuige van waren geweest. Het einde der tijden, waar men al generaties op wacht.
mealybug schreef:Als ''kerkvorst'' lijken me in dat geval de toestanden van christenen in Egypte, Irak, Noord Korea en Syrie meer op een oplossing wachtend , dan 2 third parties nl Israel en palestijnen, waar middels een koude vrede alles redelijk stabiel is.
Mortlach schreef:Omdat er andere en wellicht grotere problemen zijn, wil toch niet zeggen dat je niet iets aan "kleinere" problemen kunt doen als de kans zich voordoet.
Faramir schreef:Als de extremisten die hier in dit topic ook al aan het woord zijn gekomen in de positie van de paus hadden gestaan hadden ze enkel extra brandstof aangedragen voor het vuur van conflicten wereldwijd. Dat soort mensen kan enkel denken aan ikke, ikke en ikke en de rest kan slikken of stikken.
Faramir schreef:Juist en omdat de paus dit weekend aandacht besteed aan het ene wil niet zeggen dat de katholieke Kerk (of de paus) ook niet aandacht besteed aan het andere. Dat of/of denken dient geen enkel doen anders dan kortzichtige beschuldigingen.
Verder mogen we maar wat blij zijn dat deze man paus is en dat hij zich inzet voor dialoog tussen partijen die het niet zo goed met elkaar kunnen vinden en dat hij in die dialoog ook rekening houd met de achtergrond van deze mensen. Als de extremisten die hier in dit topic ook al aan het woord zijn gekomen in de positie van de paus hadden gestaan hadden ze enkel extra brandstof aangedragen voor het vuur van conflicten wereldwijd. Dat soort mensen kan enkel denken aan ikke, ikke en ikke en de rest kan slikken of stikken.
ineke-kitty schreef:"Niemand komt tot God dan door Jezus Christus"
Dat is volkomen Bijbels en staat niet ter discussie.
Als ik dit alles zo eens lees, is de wereld hard op weg naar de antichristelijke wereldkerk, alles op EEN hoop gooien om zo de zogenaamde " vrede" tot stand te brengen.
En raad eens wie er de leiding zal hebben over die wereldkerk, precies de valse religieuze profeet, een "personeelslid" van de satan zelf.
Het is zo bijzonder in en in triest dat men de leugens die de duivel de mensheid voorhoudt, voor waarheid aanneemt, dat ik er geen woorden voor heb.
ineke-kitty schreef:hettys: " Jij hebt liever oorlog dan een dialoog"
" Lievere koekjes bak ik niet" inderdaad.
Ik heb de Vrede van Christus Jezus in mijn hart, en dat wens ik ieder mens toe, daarover hoef ik niet in dialoog.
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten