Eindtijd/wederkomst

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Brion
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Brion » 14 mar 2004 20:56

Boudewijn schreef:Beste Arargon,
(......)
Je regaerd op een wijze die me doet denkan aan de manier waarop Satan werkt: Ontken het en val het aan, dan heb je jue zelf te pakken en doe je je zelf te lort in het licht van Jezusm je beledigd degene die het aangaat en je houdt wzelf afstand tot een Hemelse God; ik heb dan mijn doel bereikt! Koude harten en hete hoofden!

Meen je dat nou echt? Reageert Aragon op een manier waarop de Satan werkt? "koude harten" schrijf je; is jouw hart niet erg koud, op deze manier?

Boudewijn

Berichtdoor Boudewijn » 15 mar 2004 07:57

Beste Brion,

Dank voor je reactie,

Soms moet er in ons leven iets gebeuren, om tot besef te komen in welke situatie we echt verkeren, willen we ontdekken dat we mogelijkerwijs op de verkeerde weg zitten, alhoewel we overtuigd zijn van onze juiste richting.

De laatste boodschappen die de Heer Jezus aan Zijn volk in het Oude Testament, maar ook in het Nieuwe Testament brengt worden, wil men vaak niet -of kunnen- begrijpen alhoewel hun hart wel het verlangen heeft de Here waarlijk te volgen Echter de afvalligheid is voorzegd. Niemand ontkomt aan de aanvallen die Satan doet, gelijk hij ook de Verlosser verzocht -door mensen-

Thessalonicenzen mag duidelijk zijn;

2 Thessalonicenzen 2
1 Wat de terugkeer van onze Here Jezus Christus en onze hereniging met Hem betreft,
2 broeders, vragen wij u dringend het hoofd koel te houden. Laat u niet in de war brengen door geruchten dat de grote dag van de Here er al zou zijn. Als u mensen hoort die hierover een visioen of een boodschap van God of zelfs een brief van ons zouden hebben gekregen, geloof hen niet.
3 Laat u door niemand iets wijs maken. Want die dag komt pas als twee dingen zijn gebeurd: Eerst zal de grote ontrouw aan God komen en daarna zal de 'mens van zeer grote zonde' opstaan, die voortkomt uit de goddeloosheid.4 Hij zal God uitdagen en alles omverwerpen wat de mensen vereren. Hij zal zelfs in de tempel van God gaan zitten en beweren dat hij God is.

en

2 Thessalonicenzen 3

12 In de naam van de Here Jezus Christus dragen wij zulke broeders op rustig aan het werk te gaan en hun eigen brood te verdienen.
13 Wat uzelf betreft, broeders, laat u niet ontmoedigen en blijf het goede doen.
14 Als iemand niet luistert naar wat wij in deze brief zeggen, moet u hem als ongehoorzaam bestempelen en links laten liggen om hem te laten voelen hoe fout hij is.
15 Behandel hem niet als een vijand, maar als een broeder die gewaarschuwd moet worden.
16 Ik wens u toe dat de Here van de vrede u altijd Zijn vrede zal laten ervaren, wat er ook gebeurt. Laat Hij bij u allen zijn.

Wil ik deze broeder als een vijand behandelen? Of tracht ik hem te wijzen op wat hier staat, feitelijk beste Brion. Uiteraard hoef ik maar naar ons zelf te kijken.

De vraag is nu; hoe kunnen wij ons beschermen tegen de vijand van God en de pogingen die hij onderneemt om ons deel van de afvalligheid te zijn i.p.v. tot de verlosten.

Een korte les;

Door de genade van God en de genadetijd, zijn we in staat om onze moeilijkheden te overwinnen, door Jezus.

Wat opvalt is dat die afvalligheid uit eigen kring komt;

Handelingen 20

28 Pas goed op uzelf en op de kudde waarover de Heilige Geest u het toezicht heeft gegeven. Leef als herders voor de gemeente van God, die Hij door het bloed van Zijn eigen Zoon heeft verkregen.
29 Want ik weet dat er na mijn vertrek valse leraars, als hongerige wolven, bij u zullen komen; zij zullen de kudde niet ontzien.
30 Zelfs sommigen van u zullen de waarheid verdraaien en proberen de christenen aan hun kant te krijgen.

De misleiding zal door Satanische wonderen ongekende afmetingen krijgen. Wie Gods woord niet kent en Zijn laatste eenvoudig te begrijpen oproepen niet wil accepteren en geen onderscheid wil maken tussen (de) waarheid en leugen, Brion. zal ten prooi aan deze wonderen vallen.

Paulus zegt ook dat er valse profeten groot succes zullen hebben door de mensen de waarlijke liefde van de Verlosser niet an te willen nemen.. De leugen kleedt zich deftig en vleit de mensen.

De leer die de Heer ons aanbiedt is de formul;ering van een feitelijke toestand. Als zij just is dan weerspiegelt zij de werkelijkheid (zowel aangaande de profetie als wel datgene dat in het licht van Jezus aan ons bekend is gemaakt. Het chriftwoord leert ons dat de Heilige Geest daarin altijd in harmonie is met de Bijbel (Jesaja 8:20) en dat Deze ook het beeld in de mens wil vernieuwen (zie 2 Kor. 3:18) en zo alleen worden we dan bekeerd (jOH. 3:3-8).
Helaas, als de boodschappen niet worden aanvaard in het hart, dan zijn de reacties fel en negatief.

Jezus leert ons dan door Mattheus dat we dan tevergeefs Hem aanbidden, want we verwerpen Hem in feite.

Jezus zewgt tegen een aantal volgelingen van Hem dat ze feitelijk uit de Duivel zijn. Niet om hen te beledigen of te kwetsenb, maar hun te wijzen op de manier waarop ze menen Hem na te volgen.

Let op wat ik uit de ervaring en het Schriftwoord heb opgemaakt;

Tegenstanders zullen altijd proberen die leer als spweculatie voor te stellen. Als iemand overtuigd raakt van de leer van de Bijbel;, wordt hij vaak aangevallen zelfs vanuiot zijn eigen denominatie. E wordt twijfel gezaaid an de waarheid (Jezus zelf dus) Laten we weten Brion dat ook al zijn we zelfverzekerd, zoals ik vaak overkom, dan nog besef ik dat de Waarheid en de leer (Jezus en Zijn boodschp) niet mijn eigendom is of van ons, maar osn toevertrouwd.

Gods waarheid is groter dan de angst en de ijver. Daarom snap ik niet dat zovelen angstig zijn en ijverig zijn Christus -ongewild- af te wijzen.

Je zou je af kunnen vragen; Wat doe iik, als ik word aangevallen en wat te doen als de Waarheid deel van mij is (geworden).
Ja, soms worden we geconfronteerd, allemaal, met een luide stem. Ook als we in ons dagelijke aardse leven dingen niet kunnen of (vooral) niet willen begrijpen.

Boudewijn

Berichtdoor Boudewijn » 15 mar 2004 08:36

Nog even iets over dat Sabbatsgebod, dat mooi past in deze topic!

De standvastigehid van de trouwe volgelingen van Jezus, de Verlosser of de Messias, blijkt uit de gehoorzaamheid aan de geboden (de wet) maar vooal als deze in twijfel wordt getrokken door anderen. De trouwe volgelingen houden vast aan hetgeen hun Meester nooit heeft veranderd en dat juist leidt tot het profetische begrip van aal dingen, in dat zelfde licht. Zij erkennen God als Heer van hun leven en van de Schepping. De oproep om de geboden te onderhouden is geheel iets anders dan dat Paulus uitlegt aangaande de wet en evangelie in zijn brieven. Daar worden de werken der wet tegenover de werken van het geloof gesteld., daar waar het om de vraag gaat waardoor de mens behouden wordt. In het geval van het naleven van Gods geboden gaat het om hoe de geredden zullen leven, juist in harmonie met Gods wil en Zijn Scheppingsorde en de geboden die voor alle mensen zijn en niet voor een select groepje gelovigen. Hert onderhouden van de geboden en dus ook de geheiligde dag de Sabbat is geen kwestie van eigengerechtigheid of een werkgerechtigheid maar gewoon een uitdrukking zich over gegeven te hebben aan Christus; helemaal!
Door de geboden na te leven en dat te laten zien, de Sabbat (zaterdag) als dag van gezamelijke (wereld-) Bijbelstudie onder leiding van de Here zelf - door de Heilige Geest tonen -dan- aan dat deze gelovigen onvoorwaardelijk hun Heer en Heiland volgen. ern tot het einde verbonden met Hem zijn en daardoor de gave der profetie en het waarlijke getuigenis van Jezus hebben!

Openbaring 14:10-15

10 Ik hoorde een luide stem in de hemel zeggen: "Eindelijk is het zover. God heeft de bevrijding gebracht. Hij heeft Zijn macht gebruikt om Zijn Koninkrijk te vestigen. Zijn Christus heeft hier nu het gezag. De aanklager, die onze broeders dag en nacht voor God beschuldigd heeft, is uit de hemel gegooid.
11 Onze broeders hebben hem overwonnen, doordat het Lam Zijn bloed voor hen gegeven heeft en doordat zij daar in hun spreken van hebben getuigd. Zij waren bereid hun leven ervoor te geven.
12 Daarom moet de hemel en ieder die er woont, blij zijn. Maar wat ziet het er vreselijk uit voor de aarde en de zee. De duivel is afgedaald, buiten zichzelf van woede. Hij weet dat hij niet veel tijd meer heeft."
13 Toen tot de duivel doordrong dat hij op de aarde was neergegooid, achtervolgde hij de vrouw uit wie het jongetje was geboren.
14 Maar zij kreeg twee vleugels van de grote arend, zodat zij kon wegvliegen naar haar schuilplaats in de woestijn. Daar werd zij een bepaalde tijd verzorgd, buiten het bereik van de slang.
15 De slang spuugde de vrouw een stroom water achterna die haar (als een rivier) moest meesleuren

Vandaar:

17 De draak werd woedend op de vrouw en ging weg om de rest van haar kinderen de oorlog aan te doen. Dat zijn de mensen die zich houden aan wat God gezegd heeft en die er openlijk voor uitkomen dat zij bij Jezus horen.

Boudewijn

Berichtdoor Boudewijn » 15 mar 2004 09:10

Openbaring 20

1 Toen zag ik een engel uit de hemel komen, die de sleutel van de bodemloze put en een zware ketting in zijn hand hield.
2 Hij pakte de draak (de oude slang, satan, de duivel) en boeide hem voor duizend jaar.
3 Daarna gooide hij hem in de bodemloze put, sloot die af en verzegelde het slot. Dus kon de oude slang de volken in de komende duizend jaar niet verleiden. Na al die jaren moet hij voor een korte tijd vrijgelaten worden.
4 Toen zag ik een aantal tronen; degenen die erop zaten, kregen macht om recht te spreken. Ik zag ook de zielen van de mensen, die onthoofd waren om hun openlijke trouw aan Jezus en aan wat God had gezegd. Zij hadden het beest en zijn standbeeld niet aanbeden en het teken op hun voorhoofd of hand geweigerd. Zij werden weer levend en heersten samen met Christus, duizend jaar lang.
5 Dit is de eerste opstanding. De rest van de doden werd pas weer levend na die duizend jaar.

Beknopte uitleg 1-4

-Christus komt terug naar de aarde na de 7 plagen (Openbaring 19:11-16)
-Hij zal de (levende) goddelozen vernietigen bij Zijn komst (Openbaring 19:17-21)
-Satan zal gebonden worden op de verwoeste aarde (afgrondplaats van de Duivel) Doordat zijn volgelingen gedood zijn, kan de Duivel niet langer de mens verleiden, voordat de 1000 jaren voleindigd zijn.
-Christus zal allen die in Hem gestorven zijn opwekken uit de dood

(zie ook: Johannes 5:28,29 / 1 Thess. 4:16,17/ 1 Kor. 15:51-55 / De hemelvaart voor de verlosten met Jezus Joh. 14:1-3
in 1 Kor. 6:2,3 zien we dat de verlosten zullen oordelen over de nog dode goddelozen en dat God rechtvaardig is.)

Openbaring 20

6 Gelukkig zijn zij die aan deze eerste opstanding deel hebben. Zij zijn voor God afgezonderd. De tweede dood zal hun niets kunnen doen. Zij zullen priesters van God en Christus worden en al die duizend jaar samen met Christus regeren.
7 Als die duizend jaar voorbij zijn, zal satan uit zijn gevangenis worden losgelaten.
8 Hij zal erop uitgaan om de volken van de vier windstreken, Gog en Magog, te misleiden en aan te zetten tot de oorlog; er waren zoveel soldaten als het zand van de zee.
9 Zij rukten van alle kanten op en belegerden het kamp van de gelovigen, de stad die God liefheeft. Maar er kwam vuur uit de hemel dat hen verteerde.
10 En de duivel die hen verleidde, werd in het brandende zwavelmeer gegooid, waar ook het beest en de leugenprofeet waren. Daar zullen zij dag en nacht gepijnigd worden, voor altijd en eeuwig

Uitleg 6-10

-Oordeel door de verlosten over de doden.
-Christus en Zijn volk, keren terug naar de aarde:

-Christus zal de 'overige slapenden' opwekken die bij de 1e komst niet werden opgewekt.
-Satan wordt een korte tijd losgelaten. om de opgewekte doden op te zetten tegen de Heilige Stad en haar volk. (zie ook Efeziërs 38:16)
-God zal de goddelozen een halt toeroepen en zij worden voor de troon geroepen (in de stad) voor een laatste oordeel, waarvan ALLE mensen die ooit leefden getuigen zullen zijn.

toelichting:

Openbaring 21:1,2

1 Ik zag een nieuwe hemel en een nieuwe aarde. De tegenwoordige hemel en de tegenwoordige aarde waren er niet meer; en ook de zee was verdwenen.
2 Ik zag de heilige stad, een nieuw Jeruzalem, van God uit de hemel naar beneden komen. Zij zag er feestelijk uit, als een bruid die op haar bruidegom wacht.

(aardse en huidige Jeruzalem speelt geen enkel rol meer!)

Openbaring 20

11 Ik zag een grote, witte troon en er zat Iemand op voor Wie de hemel en de aarde vluchtten. Zij konden het niet verdragen Hem te zien en verdwenen voorgoed.
12 Ik zag de doden, groot en klein, voor de troon staan. Er werden boeken opengedaan; ook het levensboek. En de doden werden geoordeeld volgens wat in de boeken stond, volgens de dingen die zij hadden gedaan.
13 De doden kwamen overal vandaan (uit de zee, het graf en het dodenrijk) en zij werden allemaal geoordeeld naar wat zij hadden gedaan.
14 Het graf en het dodenrijk werden in de poel van vuur gegooid. Dat is de tweede dood.
15 Als iemands naam niet in het levensboek stond, werd hij in de poel van vuur gegooid.

Uitleg 11-15

-Voorbereiding en ceremoniëel oordeel
-Alle mensen worden geoordeeld voor de troon, die de 2e opstanding smaken.
-Niemand ontkomt er aan!

-Vernietiging van de goddelozen omdat zij God na het oordeel niet kunnen verdragen.

- Zij die dus niet bij de 1e opstanding zijn, zijn verloren want zij staan niet in het levensboek (vers 15)

(zie ook Judas m.b.t. Sodom en de vernietiging en in Klaagliederen 4:6 zien we een verwijzing naar de vernietiging. "in een oogwenk".)

-Wanneer God de Vader de aarde heeft gereinigd zal Hij deze herscheppen. Het Oude is voorbij, eeuwig. (zie Openaring 21: 1 en Petrus 3:11-14) God geeft de mens dat terug, dat door zondige maatstavern en wetten is geroofd van de Heer
.

Tot zover een éénvoudige uitleg van Openbaring 20.

Gezegende week!

Boudewijn
[/i]

Vin

Berichtdoor Vin » 15 mar 2004 09:33

30 Zelfs sommigen van u zullen de waarheid verdraaien en proberen de christenen aan hun kant te krijgen.

Boudewijn

Berichtdoor Boudewijn » 15 mar 2004 09:59

Vin

Wat wil je daarmee zeggen, Vin?
Je moet goed lezen vriend, want terwijl in de wereld de leugen verkondigd wordt (dus buiten mij om) suggereer je aan mij, dat ik een onwaarheid verkondig.

Vertel me eens oprecht wat jij geloofd; denk je zelf dat dat de Waarheid (Jezus) is zoals Hij wil dat wij Hem aanbidden?

Ben je voor jouw gevoel dan iemand die de Waarheid kent of voel je je dan toch onzeker, over alles. Want iemand die iets suggereert, meent dat er iets anders, voor in de plaats, staat dat zuiverder is of in een ander perspectief staat.
Als dat zo is dan zullen je ogen nog eens open gaan en je zult zien dat niemand je kan helpen als je alleen voor dat grote dilemma zult staan.

Tevergeefs heb je dan de Heer aanbeden, is de kans die je loopt!

In de algemeenheid van de wereld, in het gezamelijke elan van een vals Evangelie, lijken we eensgezind en gered. Maar straks in de donkerste uren van deze wereld, wanneer het kwaad in alle hevigheid de mensen zal treffen, zal blijken hoe trouwe we menen aan de Heiland te zijn! Niemand zal dan ons kunnen helpen omdat de keuze dan die van ons zelf zal -moeten- zijn; in de Gerechtigehid van Jezus. Dan zal blijken hoe we leefden door de wet en de geboden, eensgezind met de Heiland en Zijn Geest.

Want zelfs ons geloof is nog niet van ons en heeft Hij ons gegeven. Dus waar moeten wij op roemen Vin. Jezus komt niet voor de Volmaakten maar voor de Zondaars, die Hij lief heeft.

Vertel aan mij die zuivere leer dan; op dat ik van je leer en niet voor je zou moeten vrezen!

Of huil je (maar) met de wolven mee in het grote bos!

Ik vindt je reactie op zijn zachts gezegd nogal kinderachtig!
Het toont in ieder geval aan dat je niet over meer woorden beschikt t.a.v. het Evangelie dan deze die je hier hebt neergepend. Jammer! Bidt voor meer, want door gebrek aan kennis, zegt de Here der Heerscharen, gaat Mijn volk verloren.

Je geeft daarvan, hier, het beste voorbeeld!
Laatst gewijzigd door Boudewijn op 15 mar 2004 10:12, 1 keer totaal gewijzigd.

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 15 mar 2004 10:03

Boudewijn, bij welke kerk hoort u?

Vin

Berichtdoor Vin » 15 mar 2004 10:07

Je schrijft veel Boudewijn, maar zeg je ook veel?

Ik bedoelde ermee dat het citaat wat je gebruikt om het zwaard te hanteren ook het schild kan zijn om je zwaard te stoppen.

Zuivere waarheid? Misschien is de zuivere waarheid wel dat ik het ook nog niet weet. Als kennis vermeerderd kan kennis dus minder zijn. Ik herken de bijbel niet in de absolute woorden die je verkondigd.

Boudewijn

Berichtdoor Boudewijn » 15 mar 2004 10:24

Beste Vin, beste vriend,

Leg dan uit wat je bedoelt, voordat je iets suggereert! Dat wat ik daar aangeef, in dat citaat kan deel van een Bijbelstudie zijn voor de gewone Christen, die ernstige zaak maakt met Gods oproepen!

Beperk je dan niet en vertel dan direct wat je bedoelt. Het zwaard staat voor het Schriftwoord. Het wijst terrecht. Satan heeft een organisatie die het Evangelie op een onwaardige en in een leugenachtig kader brengt. Ik geef al deccinia aan waar we dat kunnen vinden.

We hebben geen elle lange en ingewikkelde studies nodig, als eenvouidge mensen, om de Waarheid (Jezus) te leren kennen!
En wat is Waarheid; niemand van ons heeft de Waarheid of is de Waarheid.

Wel brengt de Heer een Waarheidsgetrouwe boodschap en wet in de wereld.
Er is ook een volk dat dat getuigenis en die geboden bewaren. Net zoals in het OT (dat) het volk Israël had moeten zijn, is er ook NT volk dat die Waarheden uitdragen: Openbaring 12:17

Dat zegt over hun persoonlijke redding niets. Want Jezus zegt dat Zijn volk uit alle taal, stam en natie zal komen. Niemand kan zichzelf redden en zichzelf heilige verklaren in casu, het Koninkrijk binnen praten of menen op grond van kennis zo te regelen dat hij of zij buiten Jezus om dat Rijk binnen zal gaan. Niemand komt tot de Vader dan door Mij zegt Jezus.

Als je dus een citaat aanhaalt, overweeg of overdenk wat en waarom je wil reageren, want wij zijn mensen en we maken allemaal (denk-) fouten.
Vandaar dat we alles wat we bestuderen, bespreken of opschrijven (ook in de kerk op Sabbat of zondag) Zelf moeten lezen vanuit de Schrift en voor moeten leggen aan de Heer, dat de woorden die we gesproken of gemeend hebben; in overeenstemming gebracht mogen worden met de doelstelling to redding van mensen, door de Heilige Geest

De Heilige Geest leidt, leert en Troost. Onze (eigen) woorden zijn daarvoor te beperkt, dat we in dezelfde gelijkenis kunnen spreken dan als de Heilige Geest kan troosten en leren aan de mensen in de wereld.

Juist omdat wij het geloof ook als een geschenk mochten ontvangen, moeten wij ons dus afhankelijk opstellen van de Heilige Geest en in het voorbeeld van Jezus (Gerechtigheid). Pas dan zullenw e in staat zijn om te verkondigen en onze medemens even lief te hebben als onszelf in de lichtlans van Jezus Christus.

Groet

Boudewijn

dcbokkers
Verkenner
Verkenner

Eindtijd / Wederkomst

Berichtdoor dcbokkers » 15 mar 2004 12:18

Beste Boudewijn,

Steeds als jou iets wordt geschreven, door wie ook, antwoord je steevast met een bijna identiek relaas aan vorige antwoorden.

Als ik je stijl in aanmerking neem, ontkom ik bijna niet aan de indruk dat je gebogen gaat onder een Jehu's ijver.

Eerder verzocht ik je aan hartonderzoek te doen.

Kan je nu werkelijk niet op het aan jou gestelde, gewone terzake doende antwoorden debiteren?

Dit zou de discussie zeer bevorderen.

Daniël C. Bokkers.
Waakt dan alle tijd, biddend dat u waard geacht mag worden te ontvluchten al deze dingen, die gebeuren zullen, en (waard geacht mag worden) te staan voor de Zoon van de mensen. (Lukas 21:36)

Boudewijn

Berichtdoor Boudewijn » 15 mar 2004 14:13

Geachte br Bokkers,

Zo'n antwoord had ik van een predikant die voorzegt Jezus na te volgen, niet verwacht. U kent mij niet en weet niet wat er al zo is gebeurd in de afgelopen jaren. Maar u staat niet alleen in uw redernatie. De essentie van Jezus waarheden en boodschappen worden aangevallen en terzijde geschoven. Wat een mooi voorbeeld -notabene van een predikant- bent u daarvan de getuige.

Jezus leert dat de wet eindigt, daar wat men lief heeft. Uw wet eindigt bij broeder Berkhof en bij uzelf niet bij Jezus. Ik begrijp ook niet waarom u antwoord! U denkt mij een hulp te zijn en misschien hoopt u op wat anders.
Het maakt op mij geen indruk. In de afgelopen dagen en weken heb ik voldoende denkstof aangedragen dat voor de trouwe Bijbelonderzoeker, die in Jezus gerechtigheid wil groeien, redenen kan zijn om de Bijbel door gebed en de Heilige Geest te onderzoeken.

Nu binnen niet al te lange tijd de profetiën van Openbaringen 13 gestalte zullen krijgen in de wereld.

Jezus waarschuwt de mensen die mensen vereren en hen navolgen. Om tot een oprecht en zuiver geloof te komen, hoeven we alleen maar Jezus na te volgen. Ik ben de Weg, het Leven en de Waarheid. Hij openbaart de dingen die wij nodig hebben.

Zo' n waarschuwing om menselijke kennis en menselijke ijver boven de Verlosser te plaatsen vinden op vele plaatsen terug in de Bijbel. Openbaring 13 is zo'n hoofdstuk. Maar terwijl de Messias in hun midden was, ijverden nog velen voor Abraham, als zijnde hun Vader en dus God. Dat zie ik ook veeal terug in de huidige kerken. Wij zijn een nageslacht van Abraham! Ja! Als gegeven en niet meer. De Heiland zegt dit daarover beste broerder predikant:

Johannes 8

37 Ik weet heel goed dat u van Abraham afstamt. Toch probeert u Mij te doden, omdat mijn boodschap niet tot uw hart doordringt.
38 Ik vertel wat Ik bij mijn Vader gezien heb en u doet wat u van uw vader hebt gehoord."
39 "Abraham is onze vader", zeiden zij. "Als u kinderen van Abraham bent", antwoordde Jezus, "volg dan zijn goede voorbeeld.
40 Maar in plaats daarvan probeert u Mij te doden. Ik heb u nog wel de waarheid verteld, die Ik van God gehoord heb. Zoiets zou Abraham nooit doen.
41 U doet precies hetzelfde als uw echte vader." "Wij zijn niet uit ontucht geboren!" protesteerden zij. "Niemand anders dan God is onze Vader."
42 Jezus zei: "Als God uw Vader was, zou u van Mij houden. Want Ik ben van God uit naar u toegekomen. Ik ben niet uit Mijzelf gekomen, maar God heeft Mij gestuurd.
43 Waarom begrijpt u niet wat Ik zeg? U kunt mijn woorden niet verdragen.
44 D t is de reden. U bent kinderen van de duivel en doet met plezier wat hij wil. Hij is al sinds het begin een moordenaar en heeft altijd buiten de waarheid gestaan, want de waarheid is hem vreemd. Hij kan alleen maar liegen. Hij is de bron van de leugen.
45 Omdat Ik de waarheid spreek, gelooft u Mij niet.

Maar er is nog iets. De Bijbel geeft niet alle Waarheden weer; ze staan niet allemaal in de Bijbel zelf. We weten dat de Heer ook door de profetie werkt, dat wat door de Heilige Geest aangedragen wordt en men -anders- niet kan leren zien, alhoewel het wel naar de Bijbel verwijst.

We kunnen die wijsheid vinden in:

2 Samuel 7:3-11, Lucas 2:36, 1 Kronieken 29:29 en 2 Kronieken 9:29

U als predikant moet dat toch wel weten, of niet soms. Kent u mijn ervaring met de Heiland en de Heilige Geest? Meet u die af aan hetgeen ik publiceer? Heeft u een enig Bijbels weerwoordt gegeven op hetgeen ik uit de Schrift hier aandraag? Neen, u leest mijn postings niet of herkent daar de boodschappen niet, welke aangeven dat wij binnenkort in een gevaarlijke situatie terecht zullen komen.

Jezus waarschuwt ons door de booschappen die we in o.a Openbaring kunnen vinden. Sinds de aanslagen op september 11- 2002 is het misschien redenen om eens te onderzoeken wat Jezus nu met de profetie bedoeld, want stel je nou eens voor dat de feiten van die aanslagen inwerkelijkheid anders zouden zijn, dan dat men doet vookomen! . Dan zou ook u een heel andere reactie geven. Want u geeft aan weinig te weten aangaande de laatste dingen. U geeft ook mijn linken niet bestudeerd of gezien anders zou u vanuit die optie in ieder geval iets zinnigs kunen aandragen, en ik verwachten.

Gaat u door met dat te herhalen wat br Berkhog in 1929 schreef en verhoog uzelf daarmee en vermoei de afgematte geesten van de mensen er maar mee, dan weet u zeker dat de wet niet bij Christus eindigt voor u maar dat uw Vader Berkhof is en niet Christus.

Johannes 8
37 Ik weet heel goed dat u van Abraham afstamt. Toch probeert u Mij te doden, omdat mijn boodschap niet tot uw hart doordringt.
38 Ik vertel wat Ik bij mijn Vader gezien heb en u doet wat u van uw vader hebt gehoord."
39 "Abraham is onze vader", zeiden zij. "Als u kinderen van Abraham bent", antwoordde Jezus, "volg dan zijn goede voorbeeld.
40 Maar in plaats daarvan probeert u Mij te doden. Ik heb u nog wel de waarheid verteld, die Ik van God gehoord heb. Zoiets zou Abraham nooit doen.
41 U doet precies hetzelfde als uw echte vader." "Wij zijn niet uit ontucht geboren!" protesteerden zij. "Niemand anders dan God is onze Vader."
42 Jezus zei: "Als God uw Vader was, zou u van Mij houden. Want Ik ben van God uit naar u toegekomen. Ik ben niet uit Mijzelf gekomen, maar God heeft Mij gestuurd.
43 Waarom begrijpt u niet wat Ik zeg? U kunt mijn woorden niet verdragen.
44 Dat is de reden. U bent kinderen van de duivel en doet met plezier wat hij wil. Hij is al sinds het begin een moordenaar en heeft altijd buiten de waarheid gestaan, want de waarheid is hem vreemd. Hij kan alleen maar liegen. Hij is de bron van de leugen.
45 Omdat Ik de waarheid spreek, gelooft u Mij niet.

En zo ijvert u ook voor br Berkhof, die wellicht oprecht, een wirwar van ongeloofelijke Bijbelkennis heeft samengebald in een stuk van menselijke twijfel en oprechte Goddelijke hoop. Uw levenswerk ligt blijkbaar daarin, omdat te vertalen. Ik hoef niets te vertalen, ik breng het Schriftwoord regelrecht tot de harten van mensen. IK heb versteld gestaan hoe mensen in korte tijd veranderde in spotters van de Heer en aarzelende zondagsvierende oprechte Christenen er achter kwamen dat de Heiland dat niet leert.

Wel broeder Bokkers, uw kritiek en uw wijze van reageren op mijn postings getuigt niet van ee predikant die Jezus navolgt! Het getuigt van iemand die op de weergave geen antwoord wil of kan geven. Want onderscheidelijk zijn mijn boodschapen voor een ieder die het in de naam van de Heiland en de Heilige Geest onderzoeken, omdat ze feitelijk niet van mij zijn.

Aan het einde der wereld, zal ons geopenbaard worden wat wij voor de Here hebben gedaan; in het licht van de Gerechtigheid van Jezus of in de eer die deze wereld, ook in de kerken, geven aan de Mensenmoordenaar van den beginne en de kerk van Rome. Laten we daar maar op wachten br. Bokkers, dat lijkt me zeker voor een predikant beter als hij het Schriftwoord tot zijn dagelijkse brood heeft gemaakt.

Korinthiërs 8: 16

8 De leiders van deze wereld hebben geen van allen ervan geweten, want anders zouden zij de Heer van de heerlijkheid niet aan het kruis hebben geslagen.
9 Dat staat ook in de Boeken: "Wat niemand heeft gezien, niemand heeft gehoord en wat niemand ooit bedacht, dat heeft God allemaal klaar voor hen, die Hem liefhebben." (a)
10 God heeft het ons door de Geest duidelijk gemaakt. Want voor de Geest is niets verborgen, zelfs het diepste wezen van God niet.
11 Zoals alleen de geest van een mens weet wat in een mens omgaat, weet ook alleen de Geest van God wat er in God is.
12 En wij hebben niet de geest van de wereld ontvangen, maar de Geest van God om zo te weten wat God ons in genade gegeven heeft. 13 Daarover spreken wij dan ook niet met menselijke welsprekendheid, maar met woorden die de Geest ons ingeeft.

Gezegende Bijbelstudie!

dcbokkers
Verkenner
Verkenner

Eindtijd / Wederkomst

Berichtdoor dcbokkers » 15 mar 2004 15:06

Boudewijn,

Juist om dat ik jou niet ken heb ik mijn vragen op een vragende en veronderstellende wijs gesteld.

Maar ook nu weer - voor de derde of vierde keer - geef je blijk niet goed te kunnen lezen.

Waarom ga je enorm in de verdediging, terwijl er alleen verondersteld wordt en opgeroepen wordt tot hartonderzoek.

Mag dat bij jou niet?

Al wij geen lering willen trekken uit simpel gestelde vragen, waaruit dan wel?

Ga niet zo snel op je achterste benen staan, maar geef a.j.b. antwoord op datgene wat je wordt gevraagd.

Niets meer en niets minder.

Dan pas kunnen we verder met onze discussie.

Daniël C. Bokkers.
Waakt dan alle tijd, biddend dat u waard geacht mag worden te ontvluchten al deze dingen, die gebeuren zullen, en (waard geacht mag worden) te staan voor de Zoon van de mensen. (Lukas 21:36)

Boudewijn

Berichtdoor Boudewijn » 15 mar 2004 15:49

Geachte broeder Bokkers,

Laten we gewoon afspreken dat u nu eens stopt met het u aanmatigen van veronderstellingen wat ik wel of niet moet doen aan hartonderzoek.
Wat stoort het u dat ik mijn eigen, specifieke wijze, de mensen antwoord. Zij moeten daarop antwoorden en zij kunnen daarmee, door wel of geen studie, verder mee. U bent niet het einde van de wet (door de Heilige Geest) maar de Jezus en de Vader.

En of ik nu, door uw bril, steeds in herhalingen zou vallen, is nog te bezien. Die mening ben ik niet toegedaan, wel is het zo dat er veelal geen ander antwoord mogelijk is. Opmerkelijk is dat Jezus, die voortdurend de mensen de Waarheid (Hijzelf) voorhield en dat zij Hem voortdurend daarop aanvielen, hetzelfde ondervond. Blijkbaar moet de gelijkenis in het lijden ook voor de discipelen dezelfde zijn.

Laten we dus afspreken br Bokkers, u als predikant, dat we gewoon doen wat we kunnen doen en dat we afwachten wat straks de resultaten van de verkondiging en het brengen van de laatste boodschappen aan de mensheid voor ons hebben betekent maar vooral voor degene die we hebben ontmoet. Dat is van belang br Bokkers.

Zo'n antwoorde had ik van u kunnen verwachten, maar nu moet u die profetische voorzegging (het oordeel) van mij horen.

Wellicht dat u door br Berkhof maar veelvuldig en mateloos te vertalen ook nog iets kunt toevoegen aan het lessen van de dorst van de Heiland en Hem te hebben gevoed en Hem te hebben gekleed.
In dat opzicht broeder, heb ik al heel wat zaken hier aangegeven.
Voor mij is het niet gezegd dat ik oeverloos debateer over zaken die vast staan en die we kunnen weten. Maar wordt er gesproken over zaken die met Christus helemaal niets te maken hebben, heb ik de indruk. Voor mij betekent praten en discusiëren het brengen van de Boodschap. Ik hoef geen gelijk te hebben ik hoef niet te argumenteren. Ik wil in mijn gesprek, de Heer centraal stellen. Zijn argumenten zijn mij genoeg. daarover hoeven we niet te (her-) argumenteren. Hij heeft ons de wet gegeven en de profeten, en dat moet genoeg zijn om onze taak te doen.

Als u niet bereid bent om Jezus te verkondigen zoals Hij ons en Zijn discipelen leerde, mij best. Hijzelf geeft er blijk van dat de Schriftgleerden en de wetsdienaren Hem zullen verloochenen, dus leert u mij nu niets. Verdoe uw tijd met het herinterepeteren van al lang gestorven predikanten in een tijd dat er nog met de lei werd geschreven.

Jezus' boodschappen zijn van alle tijden en om mensen te redden tot de eeuwigheid. Dat is mijn boodschap, ook in de discussie! En als u dat, niet wil zien of af wil schilderen als Jehu's ijver, dat is voor uw verantwoording; het oordeel zal er naar zijn broeder.

Voor mij is er alles aan gelegen dat te doen wat de Heiland ons voorhield. En echt beste broeder, ik heb de resultaten gezien en beleefd! Dus probeer mijn ervaringen niet te vergelijken met Jehu ijver. Als u Jehu ijver basseert op de verkondiging van het Schriftwoord en Jezus als het levende Woord, dan heb ik daarvan de resultaten ondervonden en die zijn anders dan dat u met die verwijzing suggereert. Dan is blijkbaar Jehu ijver, juist datgene dat mensen tot Hem trekt. en hen tot waarlijke discipelen maakt. In uw ogen is het -dan- iets dat suggereert dat het iets negatiefs is. U verkondigt Berkhof en u zelf. Prima! Maar val mij niet lastig met een beschuldiging die u niet kunt waarmaken, omdat u mijn ervaringen niet kunt delen.

Gezegende week!

Boudewijn

dcbokkers
Verkenner
Verkenner

Eindtijd - Wederkomst

Berichtdoor dcbokkers » 15 mar 2004 17:56

Geachte broeder Egbert Bos,

Ik heb niet verondersteld dat jij aan hartonderzoek moet doen.
Mijn zin luidde anders!
Beste man LEES toch eerst goed wat wordt geschreven !

Toch denk ik dat we op de goede weg zijn. Het gaat nl in de eerste plaats om het kennen van Hem; om het kennen van de kracht van Zijn opstanding, zodat we komen tot de exanastasis, de uitopstanding.
(Fil 3.10-11)
Dus waar gaat het nu in de eerste plaats om:
Inderdaad, om Heiligmaking, of zo je wilt om Heiliging.

Het gaat in de eerste plaats daarom, dat ik hèt lèven bezit.
Kijk en dat zegt nu Berkhoff ook.

- tussen haken [ Niet omdat ik op voorhand Berkhoff in àlles behoef te volgen, maar daar waar wij het onderwerp van Eindtijd en Wederkomst bespreken, heb ik verwezen naar de Website waarop – slechts een klein gedeelte – van de studie van Berkhoff staat ] -

En wàt zegt Berkhoff over deze ‘ in de eerste plaats’ ?:
„Van zee tot zee zal Hij regeren / zover men volk'ren kent; / Men zal Hem van d' Eufraat vereren / tot aan des aardrijks end.” »Ps 72.4b ber«
En dan gaat hij verder:
„Komt gaan we uit, die koninklijke Bruidegom tegemoet! Hij is toch reeds ònze Bruidegom? …
Nee? …
Dan naar de binnenkamer, om daar een rouwklacht aan te heffen over het gemis van Hem. Daar mag, daar kan geen ware vreugde zijn in het hart van wie dan ook, maar vooral niet van de belijder van Zijn Naam en Rijk, vóór we in meerdere of mindere mate mogen beleven, „van een ander geworden te zijn n.l. van Christus, »Ro 7.4«. Maar dàn ga ook de Bruid van Christus uit, haar Liefste tegemoet, waar Hij komende is tot Zijn Koninkrijk!
Snijden we de takken van de bomen! / Spreiden we de kleding op de weg! / Nemen we de palmtakken in onze handen! / En heffen we met onze kinderen en kleinkinderen het oude welkomstlied van Zions Koning aan: „Hosanna de Zoon van David! Gezegend is Hij, Die komt in de Naam van de HEERE ! Hosanna in de hoogste hemelen !” »Mt 1.9«.

Weten we niets van het feit „van een Ander geworden te zijn”, dan is al onze praat tevergeefs.

Kijk dat bedoel ik nu met ‘hartonderzoek’. Het is me te doen om te weten of jouw strijdt voor de waarheid, voorkomt uit een Jehu’s ijver, of dat het te maken heeft met dat wat ik hierboven van Berkhoff citeer.

Is de basis goed, dan kunnen we ook bij ons zelf nagaan of we soms in het vlees of in de Geest handelen.
Dat is een belangrijk gegeven (Ro 8.6-8). Zonder dat krijgt men niets anders dan – en nu haal ik aan wat op deze site elders is gezegd - : Hete hoofden en koude harten.

Echt als de ene van de ander niet weet waar hij staat, kan inderdaad de gedachte aan een Jehu’s ijver post vatten.

Het zou vreemd zijn als je dit niet zou erkennen en herkennen.

Begrijp je NU mijn bedoeling beste Egbert?

Daniël C. Bokkers

Brion
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Brion » 15 mar 2004 18:21

Boudewijn schreef:Beste Brion,

Dank voor je reactie,

Soms moet er in ons leven iets gebeuren, om tot besef te komen in welke situatie we echt verkeren, willen we ontdekken dat we mogelijkerwijs op de verkeerde weg zitten, alhoewel we overtuigd zijn van onze juiste richting.

Precies! In mijn leven is wel eens iets gebeurd, dat ik tot het besef kwam, dat mensen opeens anderen gaan beschuldigen, of suggereren dat zij reageren zoals de Satan werkt. DAT schrijf jij aan Aragon.
Daar reageer ik op, omdat ik vind dat zoiets niet kan.

Ik hoop dat jij nog eens gaat ontdekken dat er ook een mogelijkheid is dat JIJ op een verkeerde weg zit, en wat minder overtuigd raakt van je eigen juiste richting.

Ik zal NIET zeggen dat jij schrijft, zoals de Satan werkt. Ik kijk wel uit, want dan doe ik hetzelfde als jij. Maar ik wil wel zeggen, dat ik vind dat je berichten absoluut onleesbaar zijn, en dat voor mij ook blijkt, uit de korte stukjes die ik wèl van je gelezen heb, je aan inlegkunde doet.
Ik vind al je voorspellingen werkelijk absurd.

Absurde voorspellingen doen mag, en ik wens je er veel plezier mee. Maar kijk uit, om direkt te veronderstellen, dat als iemand het gewoon niet met je eens is, er direkt de duivel bij te halen. Want daarmee accentueer je nog een extra, hoe verschrikkelijk weinig je begrepen hebt van "het werk van de duivel", en je nergens anders mee bezig bent, dan met een totaal uit de hand gelopen hobby.

Brion

Terug naar “Archief”