Berichtdoor Boudewijn » 15 mar 2004 14:13
Geachte br Bokkers,
Zo'n antwoord had ik van een predikant die voorzegt Jezus na te volgen, niet verwacht. U kent mij niet en weet niet wat er al zo is gebeurd in de afgelopen jaren. Maar u staat niet alleen in uw redernatie. De essentie van Jezus waarheden en boodschappen worden aangevallen en terzijde geschoven. Wat een mooi voorbeeld -notabene van een predikant- bent u daarvan de getuige.
Jezus leert dat de wet eindigt, daar wat men lief heeft. Uw wet eindigt bij broeder Berkhof en bij uzelf niet bij Jezus. Ik begrijp ook niet waarom u antwoord! U denkt mij een hulp te zijn en misschien hoopt u op wat anders.
Het maakt op mij geen indruk. In de afgelopen dagen en weken heb ik voldoende denkstof aangedragen dat voor de trouwe Bijbelonderzoeker, die in Jezus gerechtigheid wil groeien, redenen kan zijn om de Bijbel door gebed en de Heilige Geest te onderzoeken.
Nu binnen niet al te lange tijd de profetiën van Openbaringen 13 gestalte zullen krijgen in de wereld.
Jezus waarschuwt de mensen die mensen vereren en hen navolgen. Om tot een oprecht en zuiver geloof te komen, hoeven we alleen maar Jezus na te volgen. Ik ben de Weg, het Leven en de Waarheid. Hij openbaart de dingen die wij nodig hebben.
Zo' n waarschuwing om menselijke kennis en menselijke ijver boven de Verlosser te plaatsen vinden op vele plaatsen terug in de Bijbel. Openbaring 13 is zo'n hoofdstuk. Maar terwijl de Messias in hun midden was, ijverden nog velen voor Abraham, als zijnde hun Vader en dus God. Dat zie ik ook veeal terug in de huidige kerken. Wij zijn een nageslacht van Abraham! Ja! Als gegeven en niet meer. De Heiland zegt dit daarover beste broerder predikant:
Johannes 8
37 Ik weet heel goed dat u van Abraham afstamt. Toch probeert u Mij te doden, omdat mijn boodschap niet tot uw hart doordringt.
38 Ik vertel wat Ik bij mijn Vader gezien heb en u doet wat u van uw vader hebt gehoord."
39 "Abraham is onze vader", zeiden zij. "Als u kinderen van Abraham bent", antwoordde Jezus, "volg dan zijn goede voorbeeld.
40 Maar in plaats daarvan probeert u Mij te doden. Ik heb u nog wel de waarheid verteld, die Ik van God gehoord heb. Zoiets zou Abraham nooit doen.
41 U doet precies hetzelfde als uw echte vader." "Wij zijn niet uit ontucht geboren!" protesteerden zij. "Niemand anders dan God is onze Vader."
42 Jezus zei: "Als God uw Vader was, zou u van Mij houden. Want Ik ben van God uit naar u toegekomen. Ik ben niet uit Mijzelf gekomen, maar God heeft Mij gestuurd.
43 Waarom begrijpt u niet wat Ik zeg? U kunt mijn woorden niet verdragen.
44 D t is de reden. U bent kinderen van de duivel en doet met plezier wat hij wil. Hij is al sinds het begin een moordenaar en heeft altijd buiten de waarheid gestaan, want de waarheid is hem vreemd. Hij kan alleen maar liegen. Hij is de bron van de leugen.
45 Omdat Ik de waarheid spreek, gelooft u Mij niet.
Maar er is nog iets. De Bijbel geeft niet alle Waarheden weer; ze staan niet allemaal in de Bijbel zelf. We weten dat de Heer ook door de profetie werkt, dat wat door de Heilige Geest aangedragen wordt en men -anders- niet kan leren zien, alhoewel het wel naar de Bijbel verwijst.
We kunnen die wijsheid vinden in:
2 Samuel 7:3-11, Lucas 2:36, 1 Kronieken 29:29 en 2 Kronieken 9:29
U als predikant moet dat toch wel weten, of niet soms. Kent u mijn ervaring met de Heiland en de Heilige Geest? Meet u die af aan hetgeen ik publiceer? Heeft u een enig Bijbels weerwoordt gegeven op hetgeen ik uit de Schrift hier aandraag? Neen, u leest mijn postings niet of herkent daar de boodschappen niet, welke aangeven dat wij binnenkort in een gevaarlijke situatie terecht zullen komen.
Jezus waarschuwt ons door de booschappen die we in o.a Openbaring kunnen vinden. Sinds de aanslagen op september 11- 2002 is het misschien redenen om eens te onderzoeken wat Jezus nu met de profetie bedoeld, want stel je nou eens voor dat de feiten van die aanslagen inwerkelijkheid anders zouden zijn, dan dat men doet vookomen! . Dan zou ook u een heel andere reactie geven. Want u geeft aan weinig te weten aangaande de laatste dingen. U geeft ook mijn linken niet bestudeerd of gezien anders zou u vanuit die optie in ieder geval iets zinnigs kunen aandragen, en ik verwachten.
Gaat u door met dat te herhalen wat br Berkhog in 1929 schreef en verhoog uzelf daarmee en vermoei de afgematte geesten van de mensen er maar mee, dan weet u zeker dat de wet niet bij Christus eindigt voor u maar dat uw Vader Berkhof is en niet Christus.
Johannes 8
37 Ik weet heel goed dat u van Abraham afstamt. Toch probeert u Mij te doden, omdat mijn boodschap niet tot uw hart doordringt.
38 Ik vertel wat Ik bij mijn Vader gezien heb en u doet wat u van uw vader hebt gehoord."
39 "Abraham is onze vader", zeiden zij. "Als u kinderen van Abraham bent", antwoordde Jezus, "volg dan zijn goede voorbeeld.
40 Maar in plaats daarvan probeert u Mij te doden. Ik heb u nog wel de waarheid verteld, die Ik van God gehoord heb. Zoiets zou Abraham nooit doen.
41 U doet precies hetzelfde als uw echte vader." "Wij zijn niet uit ontucht geboren!" protesteerden zij. "Niemand anders dan God is onze Vader."
42 Jezus zei: "Als God uw Vader was, zou u van Mij houden. Want Ik ben van God uit naar u toegekomen. Ik ben niet uit Mijzelf gekomen, maar God heeft Mij gestuurd.
43 Waarom begrijpt u niet wat Ik zeg? U kunt mijn woorden niet verdragen.
44 Dat is de reden. U bent kinderen van de duivel en doet met plezier wat hij wil. Hij is al sinds het begin een moordenaar en heeft altijd buiten de waarheid gestaan, want de waarheid is hem vreemd. Hij kan alleen maar liegen. Hij is de bron van de leugen.
45 Omdat Ik de waarheid spreek, gelooft u Mij niet.
En zo ijvert u ook voor br Berkhof, die wellicht oprecht, een wirwar van ongeloofelijke Bijbelkennis heeft samengebald in een stuk van menselijke twijfel en oprechte Goddelijke hoop. Uw levenswerk ligt blijkbaar daarin, omdat te vertalen. Ik hoef niets te vertalen, ik breng het Schriftwoord regelrecht tot de harten van mensen. IK heb versteld gestaan hoe mensen in korte tijd veranderde in spotters van de Heer en aarzelende zondagsvierende oprechte Christenen er achter kwamen dat de Heiland dat niet leert.
Wel broeder Bokkers, uw kritiek en uw wijze van reageren op mijn postings getuigt niet van ee predikant die Jezus navolgt! Het getuigt van iemand die op de weergave geen antwoord wil of kan geven. Want onderscheidelijk zijn mijn boodschapen voor een ieder die het in de naam van de Heiland en de Heilige Geest onderzoeken, omdat ze feitelijk niet van mij zijn.
Aan het einde der wereld, zal ons geopenbaard worden wat wij voor de Here hebben gedaan; in het licht van de Gerechtigheid van Jezus of in de eer die deze wereld, ook in de kerken, geven aan de Mensenmoordenaar van den beginne en de kerk van Rome. Laten we daar maar op wachten br. Bokkers, dat lijkt me zeker voor een predikant beter als hij het Schriftwoord tot zijn dagelijkse brood heeft gemaakt.
Korinthiërs 8: 16
8 De leiders van deze wereld hebben geen van allen ervan geweten, want anders zouden zij de Heer van de heerlijkheid niet aan het kruis hebben geslagen.
9 Dat staat ook in de Boeken: "Wat niemand heeft gezien, niemand heeft gehoord en wat niemand ooit bedacht, dat heeft God allemaal klaar voor hen, die Hem liefhebben." (a)
10 God heeft het ons door de Geest duidelijk gemaakt. Want voor de Geest is niets verborgen, zelfs het diepste wezen van God niet.
11 Zoals alleen de geest van een mens weet wat in een mens omgaat, weet ook alleen de Geest van God wat er in God is.
12 En wij hebben niet de geest van de wereld ontvangen, maar de Geest van God om zo te weten wat God ons in genade gegeven heeft. 13 Daarover spreken wij dan ook niet met menselijke welsprekendheid, maar met woorden die de Geest ons ingeeft.
Gezegende Bijbelstudie!