Moderator: Moderafo's
marcel081276 schreef:Hallo mensen, bij ons op de bijbelkring zijn we begonnen met het boek "sleutels tot de bijbel" alleen heb ik hier en daar mijn twijfels... heeft iemand ervaring met dit boek?
marcel081276 schreef:Nou we zijn een vrij evangelische gemeente, dat is wat behoudender als de gemiddelde evangelische (blije) gemeente. Maar eigenlijk maakt mij dat niet zoveel uit over de gemeente waar iemand komt, het gaat mij er om of het boek bijbelgetrouw is. Ik ben in de loop der tijd erg kritisch geworde en noem mezelf meestal een oud gereformeerde evangelische christen![]()
Als het boek niet bijbelgetrouw is wil ik dat aan de kaak stellen, dus alle info is welkom!
alexander91 schreef:Overigens eigent nagenoeg elke kerk die ik ken zich die sleutels toe,
alexander91 schreef:Laat ik beginnen met het wijzen op de veroordelende toon in menige kerk naar gebruiken in andere kerken.
alexander91 schreef:Laat ik beginnen met het wijzen op de veroordelende toon in menige kerk naar gebruiken in andere kerken.
Ik hoop dat het doel van een christelijke gemeente verder reikt dan gelijkvormig worden aan een voetbalclub...benefietdiner schreef:Oké maar dat doen ze in de voetbalclub ook.
Het gaat/ging om de veroordelende toon die jezelf aan de orde stelde.alexander91 schreef:Ik hoop dat het doel van een christelijke gemeente verder reikt dan gelijkvormig worden aan een voetbalclub...
Anoniem_89 schreef:Zoek eens op 'David Pawson' op het internet.
Je zult er wel veel informatie vinden.
alexander91 schreef:Ik hoop dat het doel van een christelijke gemeente verder reikt dan gelijkvormig worden aan een voetbalclub...
Em, jij? Ik geef alleen mijn mening en je ziet nergens een waardeoordeel staan; maar jij vind dus wel dat dat het doel is van een christelijke gemeente?benefietdiner schreef:Het gaat/ging om de veroordelende toon die jezelf aan de orde stelde.
En wie veroordeeld direct al alexander91.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten