sleutels tot de bijbel

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

marcel081276
Sergeant
Sergeant

sleutels tot de bijbel

Berichtdoor marcel081276 » 04 jun 2014 20:16

Hallo mensen, bij ons op de bijbelkring zijn we begonnen met het boek "sleutels tot de bijbel" alleen heb ik hier en daar mijn twijfels... heeft iemand ervaring met dit boek?
Psalm 46 : 1 God is een toevlucht!

Jvslooten

Re: sleutels tot de bijbel

Berichtdoor Jvslooten » 04 jun 2014 20:37

marcel081276 schreef:Hallo mensen, bij ons op de bijbelkring zijn we begonnen met het boek "sleutels tot de bijbel" alleen heb ik hier en daar mijn twijfels... heeft iemand ervaring met dit boek?

Dat ligt er een beetje aan wat de 'kleur' van jullie bijbelkring is.. onder charismatische en evangelicale christenen geniet David Pawson erg veel autoriteit. Mocht jullie bijbelkring tot een van de protestante stromingen behoren dan zul je echter waarschijnlijk weinig herkenning in het boek tegenkomen inderdaad.

marcel081276
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor marcel081276 » 04 jun 2014 20:47

Nou we zijn een vrij evangelische gemeente, dat is wat behoudender als de gemiddelde evangelische (blije) gemeente. Maar eigenlijk maakt mij dat niet zoveel uit over de gemeente waar iemand komt, het gaat mij er om of het boek bijbelgetrouw is. Ik ben in de loop der tijd erg kritisch geworde en noem mezelf meestal een oud gereformeerde evangelische christen :wink:
Als het boek niet bijbelgetrouw is wil ik dat aan de kaak stellen, dus alle info is welkom!
Psalm 46 : 1 God is een toevlucht!

Anoniem_89

Berichtdoor Anoniem_89 » 04 jun 2014 20:51

marcel081276 schreef:Nou we zijn een vrij evangelische gemeente, dat is wat behoudender als de gemiddelde evangelische (blije) gemeente. Maar eigenlijk maakt mij dat niet zoveel uit over de gemeente waar iemand komt, het gaat mij er om of het boek bijbelgetrouw is. Ik ben in de loop der tijd erg kritisch geworde en noem mezelf meestal een oud gereformeerde evangelische christen :wink:
Als het boek niet bijbelgetrouw is wil ik dat aan de kaak stellen, dus alle info is welkom!

Ik weet wel dat David Pawson bekend staat als een heel bijzonder gezegend/gezalfde bijbel-leraar.
Het boek heb ik wel eens doorgebladerd.
Ik ben nu je het boek noemt zeker van plan om het ook aan te schaffen.

Toets wel alle dingen...
Maar ik kan je al wel zeggen dat het een betrouwbare dienaar van God is..

Faramir

Berichtdoor Faramir » 05 jun 2014 08:32

Ik ken het boek verder niet en de schrijver ook niet, maar waarom zouden wij een sleutel nodig hebben tot de bijbel? Dat klinkt mij eerder gnostisch in de oren. De bijbel is voor iedereen gewoon verkrijgbaar en niet slechts voor ene klein clubje ingewijden die de sleutel bezitten.

benefietdiner
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor benefietdiner » 05 jun 2014 09:43

Het boek waar de topicstarter naar vroeg is mijn onbekend maar de tekst des te meer.
‘Sleutels tot de Bijbel’
In de Bijbel worden sleutels genoemd namelijk van de hemelpoort.
Mattheus 16:19 En Ik zal u geven de sleutelen van het Koninkrijk der hemelen; en zo wat gij zult binden op de aarde, zal in de hemelen gebonden zijn; en zo wat gij ontbinden zult op de aarde, zal in de hemelen ontbonden zijn.

In de geschiedenis heeft de rooms katholieke kerk zich deze sleutelmacht toegeëigend.
[-X

alexander91
Majoor
Majoor

Berichtdoor alexander91 » 05 jun 2014 09:49

Wat een stoute kerk [-(

Overigens eigent nagenoeg elke kerk die ik ken zich die sleutels toe, maar slechts enkele kerken geven eerlijk toe dat zij dat doen.
"an argument is what convinces reasonable men and a proof is what it takes to convince even an unreasonable man." Alexander Vilenkin

benefietdiner
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor benefietdiner » 05 jun 2014 09:53

alexander91 schreef:Overigens eigent nagenoeg elke kerk die ik ken zich die sleutels toe,

vertel :-k

alexander91
Majoor
Majoor

Berichtdoor alexander91 » 05 jun 2014 09:55

Laat ik beginnen met het wijzen op de veroordelende toon in menige kerk naar gebruiken in andere kerken.
"an argument is what convinces reasonable men and a proof is what it takes to convince even an unreasonable man." Alexander Vilenkin

benefietdiner
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor benefietdiner » 05 jun 2014 09:57

alexander91 schreef:Laat ik beginnen met het wijzen op de veroordelende toon in menige kerk naar gebruiken in andere kerken.

Oké maar dat doen ze in de voetbalclub ook.

Anoniem_89

Berichtdoor Anoniem_89 » 05 jun 2014 10:14

Het boek is er gewoon om uitleg te geven over bijbelverzen.
Hij is geboren in 1930. Niet gelijk begonnen met preken volgens mij (of wel), maar hij doet het nog steeds (hij zal nu wel 83-84 jaar oud zijn).
Van zo iemand kan ik wel zeggen dat hij veel kennis heeft opgedaan.
Zoek eens op 'David Pawson' op het internet.
Je zult er wel veel informatie vinden.

Hij komt naar Opwekking a.s. zaterdag om 14.00 uur.
Thema is: Woord en Geest in balans

alexander91
Majoor
Majoor

Berichtdoor alexander91 » 05 jun 2014 10:22

alexander91 schreef:Laat ik beginnen met het wijzen op de veroordelende toon in menige kerk naar gebruiken in andere kerken.
benefietdiner schreef:Oké maar dat doen ze in de voetbalclub ook.
Ik hoop dat het doel van een christelijke gemeente verder reikt dan gelijkvormig worden aan een voetbalclub...

benefietdiner
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor benefietdiner » 05 jun 2014 10:39

alexander91 schreef:Ik hoop dat het doel van een christelijke gemeente verder reikt dan gelijkvormig worden aan een voetbalclub...
Het gaat/ging om de veroordelende toon die jezelf aan de orde stelde.
En wie veroordeeld direct al alexander91. #-o

benefietdiner
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor benefietdiner » 05 jun 2014 10:46

Anoniem_89 schreef:Zoek eens op 'David Pawson' op het internet.
Je zult er wel veel informatie vinden.

Heb ik gedaan en dan kom je soms niet veel goeds tegen.
De dwalingen van David Pawson
http://www.dossiers.tk/josephprince-opw ... pawson.htm
Niet dat ik het daar mee eens ben.

alexander91
Majoor
Majoor

Berichtdoor alexander91 » 05 jun 2014 11:06

alexander91 schreef:Ik hoop dat het doel van een christelijke gemeente verder reikt dan gelijkvormig worden aan een voetbalclub...
benefietdiner schreef:Het gaat/ging om de veroordelende toon die jezelf aan de orde stelde.
En wie veroordeeld direct al alexander91. #-o
Em, jij? Ik geef alleen mijn mening en je ziet nergens een waardeoordeel staan; maar jij vind dus wel dat dat het doel is van een christelijke gemeente?
Ik snap echt niet waarom je die vergelijking maakt, kun je dat uitleggen?
Wat maakt het uit voor ons christenen dat men bij voetbalclubs elkaar (blijkbaar) veroordeeld???

Terug naar “Archief”